וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: אלברמן צפוי לחזור להרכב

27.1.2011 / 19:03

הקשר צפוי למלא את מקומו של סידיבה, שתורגל כמחליף. מלול ככל הנראה יתופקד כמגן ימני. איוניר: "לא חושבים על הדרבי"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

מכבי תל אביב ערכה הערב (חמישי) אימון נוסף לקראת משחק הליגה מול הפועל פתח תקוה במסגרת המחזור ה-20, שייערך באצטדיון רמת גן בשבת. הבלם הברזילאי ניבאלדו, שסובל מפגיעה חמורה ברצועת הברך, שוב לא התאמן ולא ישחק בשבת. נכון לעכשיו, הצוות הרפואי לא יודע להעריך כמה זמן ייעדר הבלם הברזילאי והוא בספק לדרבי. האימון הופסק 10 דקות לפני המועד המתוכנן, בשל הפסקת חשמל.

באימון נטלו חלק חמשת שחקני הנבחרת, ששיחקו אמש בניצחון 2:3 על דינמו קייב. גיז'רמו ישראלביץ', שלא התאמן במהלך השבוע, הגביר את קצב האימון וערך אימון מלא ומחר יתברר אם הוא ייכלל בהרכב. לפי האימון הערב, נראה שאיוניר יעדיף לתת את חולצת ההרכב לדור מלול בעמדת המגן הימני על חשבונו של קלמי סבן. סאבו פאביצ'יביץ' ישוב להרכב ויפתח בכלם, לצידו של סטרול. בקישור האחורי תורגלו שרן ייני וגל אלברמן, בעוד ג'יבריל סידיבה שיחק בהרכב השני. בחלק הקדמי מסתמן שאיוניר לא יערוך שינויים ויפתח עם הרביעייה ששיחקה מול אשדוד: האריס מדוניאנין, מאור בוזגלו, אלירן עטר ורוברטו קולואטי.

מוטי איוניר נשאל במסיבת העיתונאים לקראת המשחק עד כמה שני המשחקים הקרובים נגד הפועל פתח תקוה (בליגה ובגביע) יכולים להוות הכנה ראויה לדרבי הגדול שיגיע במחזור שלאחר מכן. "זה שכולם מדברים על הדרבי ומנסים להתעסק בדרבי זה נחמד וזה טוב אבל זה לא משנה את הדרך שלי ולא של הקבוצה", הסביר המאמן. "אנחנו לא חושבים על הדרבי, לא מתכוננים לדרבי ולא מתעסקים בו. אנחנו מתעסקים אך ורק בהפועל פתח תקוה וכרגע רק במשחק נגדם בליגה בשבת. אפילו המשחק מולם בגביע לא נמצא כרגע בתוכניות שלנו ולא במחשבות שלנו. משחק הליגה נגד פתח תקוה הוא עוד אחד מהמשחקים שהם חשובים עבורנו. זה מסוג המשחקים שחושבים מבחוץ שהוא קל, אבל אנחנו לוקחים אותו כמשחק קשה ומתכוננים אליו בדיוק כפי שהתכוננו למשחק החוץ בסכנין ולמשחק הבית נגד אשדוד".

המאמן התבקש להתייחס לנושא חוסר היציבות העונה במכבי, ואמר: "התפקיד שלי הוא לגרום לשחקנים לשכוח מהר מהניצחונות. ביום ראשון בבוקר באימון המשחק הוא כבר היסטוריה, הוא עבר והוא לא מעניין. אני חושב שיש הרבה דוגמאות שהשחקנים מקבלים ממני לגבי קבוצות גדולות באירופה כמו ריאל מדריד, ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד שבהן השחקנים תמיד רעבים. אם שחקן נתן משחק טוב, הוא לא יכול עכשיו לצאת למשך חודש לפגרה, אלא כבר במשחק הבא הוא צריך להיות יותר טוב ממה שהוא היה. אני מראה לשחקנים שחקנים כמו רונאלדו, וייה, מסי, צ'אבי ואינייסטה, שלפעמים כשהם מובילים 0:3 או 0:4 ובדקה ה-85 הם חוזרים להגנה או לעמדה שלהם, ועושים את זה כי ככה משחקת קבוצת כדורגל. ביום שמכבי תל אביב תדע לעשות את זה, אנחנו נדע מבחינתי לפחות שאנחנו משיגים את המטרה שלנו".

"אני מרגיש את השיפור בקבוצה ואני מרגיש את זה כבר באימונים עצמם", מוסיף איוניר. "לפני עשרה ימים הנענו כדור באימון וזה היה 20 אחוז ממה שרציתי, אז כיום אנחנו מניעים כדור באימון וזה כבר 50 אחוז ממה שאני רוצה ויש עוד דברים שייקחו זמן. אין ספק שניצחונות, יצירת מצבים ומשחקים טובים משפרים את הביטחון של השחקנים ונותנים להם את האפשרות לעשות את זה יותר טוב ויותר בקלות ועל זה אנחנו עובדים".

"מכבי חיפה והפועל תל אביב לא נופלות מאיתנו בשום עמדה"

"היו לנו כמעט 30 דקות במחצית השנייה של כדורגל טוב, כאשר חוץ משלושת השערים שהבקענו, הגענו לעוד ארבעה מצבים מצוינים ובעלי לפגוע באף אחד בעבר, אני לא זוכר משחק של מכבי תל אביב שהיא מבקיעה בו ארבעה שערים ומגיעה לעוד שישה מצבים טובים לגול", רמז איוניר על השינוי. "מבחינתי ראיתי שיפור במיוחד במשחק ההתקפי. אנחנו עובדים על דברים ומתכננים את המשחק שלנו כך שהמסירה האחרונה כן תביא למצבים ותגיע לעומק".

איוניר נשאל אם הוא אינו חושב שסגל השחקנים של מכבי תל אביב הוא הסגל הכי טוב בליגה כך שהמערך ההתקפי לא חייב להיות רק נגד הקבוצות הקטנות, ואמר: "אני ממש לא חושב ככה. אני לא חושב שלמכבי חיפה או הפועל תל אביב יש סגל פחות טוב ממכבי תל אביב. למכבי תל אביב יש סגל מצוין, אבל אני לא חושב שיש לנו איזשהו יתרון עליהן מבחינת סגל השחקנים. מכבי תל אביב אולי שילמה הרבה כסף על שחקנים שהגיעו לכאן, ולכן זה יוצר רושם שיש למכבי תל אביב סגל אדיר. במכבי תל אביב יש סגל טוב, אבל מכבי חיפה והפועל תל אביב לא נופלות ממנה בשום עמדה במגרש".

לגבי השאלה האם רוברטו קולאוטי יקבל ממנו קרדיט או ימשיך לפתוח על הספסל כמו נגד סכנין, ואמר: "הירידה ברמה שלו גורמת לנו לחשוב מי השחקן הכי חם לדעתנו לקראת המשחק כרגע אבל זה עדיין לא אומר שקולאוטי לא ישחק בשבת".

עדכון ראשון: 9:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully