וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נה לי גברה על ווזניאקי, מול קלייסטרס בגמר במלבורן

לי הפכה לסינית הראשונה שמגיעה לגמר גראנד סלאם אחרי 6:3, 5:7, 3:6 על הדנית. תפגוש את הבלגית, שגברה על זבונרבה

נה לי העפילה הבוקר (חמישי) לגמר אליפות אוסטרליה, לאחר שגברה במשחק נהדר 6:3, 5:7, 3:6 על קרוליין ווזניאקי בחצי גמר איכותי שנמשך למעלה משעתיים וחצי. בגמר היא תפגוש את קים קלייסטרס הבלגית (3 בעולם), שגברה 3:6,3:6 על ורה זבונרבה תוך שעה ו-12 דקות בחצי הגמר השני. בתחילת השנה, כזכור, גברה לי על קלייסטרס בגמר טורניר סידני, אך בעוד הסינית תהיה במעמד הרם לראשונה בחייה, עבור הבלגית זה יהיה גמר הגראנד סלאם השמיני.

לי, שהפכה לטניסאית הסינית הראשונה בהיסטוריה שהעפילה לגמר טורניר גראנד סלאם, הפסידה את המערכה הראשונה וכבר הצילה נקודת משחק במערכה השנייה, ובסופו של דבר הצליחה להשלים את הניצחון אחרי יכולת נפלאה במערכה השלישית והמכרעת.

הסינית, המדורגת 11 בעולם ו-9 בטורניר, הציגה משחק תוקפני, ונראתה חדה יותר ונחושה יותר מיריבתה ברגעי ההכרעה. ווניאקי, מנגד, תמשיך לחכות לזכייה ראשונה שלה בטורניר גראנד סלאם בניסיון להצדיק את המקום הראשון בעולם. הדנית ודאי תרגיש מאוכזבת, לאור ההדחות וההיעדרויות של יריבותיה הבכירות ופספוס הזדמנות יחסית נוחה להניף גביע יוקרתי ראשון.

מנגד, לי בת ה-28 הפגינה הרבה ניסיון וקור רוח. למרות שנוצחה במערכה הראשונה תוך 39 דקות, במערכה השנייה היא הצליחה להשיג את השבירה במערכון ה-12 ולשלוח את המשחק למערכה שלישית. לי הייתה הדומיננטית יותר במשחק, ולצד 51 שגיאות בלתי מחויבות, סיפקה 42 ווינרים (מול עשרה ווינרים בלבד לווזניאקי). במערכה השלישית היא הציגה משחק הגנה נחוש לצד משחק התקפה מדויק ועוצמתי ומגוון מרשים של מכות עמוקות, וזאת לעומת ווזניאקי, שלא הכתה ולו ווינר אחד במערכה השלישית.

"תמיד חלמתי להיות הסינית הראשונה שעושה את זה", אמרה לי בסיום, "הייתי מודאגת בתחילת המשחק, כי לא ישנתי טוב בלילה הקודם בגלל שבעלי נחר". הסינית נראתה משועשעת בסים, וכשנשאלה מה עבר לה בראש כשהצילה את נקודת המשחק, ענתה: "הפרס הכספי".

חצי הגמר השני היה הרבה פחות מותח ואיכותי, אך בסופו של דבר קים קלייסטרס מצאה את עצמה בגמר אחרי עוד ניצחון על ורה זבונרבה, 3:6, 3:6. הרוסייה ממשיכה להיכשל מול יריבתה הבלגית, לאחר שהפסידה לה גם בגמר אליפות ארה"ב, וגם היום לא הצליחה לעמוד בלחץ או בניסיון של קלייסטרס.

זבונרבה סבלה מ-21 שגיאות לא מחויבות (כמות לא קטנה במשחק יחסית קצר), ולרגע לא איימה על קלייסטרס, ששלטה בקצב, הגישה היטב וחבטה 17 ווינרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully