וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל חולון ניצחה 73:77 את מכבי חיפה

27.1.2011 / 21:30

לירוקים זהו הפסד חמישי ברציפות, והם נותרו עמוק במקום האחרון. הקבוצה של פרנקו קטעה רצף של שלושה הפסדים

רציתם לדעת איך נראה משבר קשה? תסתכלו על מכבי חיפה. הירוקים הפסידו הערב (חמישי) 73:77 להפועל חולון באולם בנשר, במשחק השלמה מהמחזור העשירי בליגת העל. כזכור, המשחק נדחה בשל שריפת הענק שהתרחשה בכרמל בדצמבר האחרון. לחיפה זה היה ההפסד החמישי ברציפות והיא נותרה עמוק במקום האחרון ומתחת לקו האדום.

לא ברור האם עמי נאווי יישאר בתפקידו גם במשחק הבא של חיפה, בשל הדיווחים שהגיעו לפני המשחק על כך שהוא עלול לסיים את תפקידו במקרה של הפסד נוסף. אבל אם יישאר נאווי בתפקיד הוא יהיה חייב לטפל בסף השבירה הנמוך של הקבוצה שלו וביכולת המנטלית הנמוכה. ברור שבכרמל קיים פוטנציאל ויש יכולת, אך גם כשהירוקים פותחים משחק מצוין כמו שעשו הערב או ביום ראשון האחרון מול הפועל ירושלים, הם נשברים מהר והקבוצות שמולם מצליחות לרוץ די בקלות. אם כל זה לא הספיק לחיפה, היא גם נאלצה להסתדר ללא אבי בן שימול, שנאלץ להיעדר לאחר שסבתו נפטרה.

מנגד, חולון קיבלה הערב את מורן רוט בחזרה וזה הוסיף לה הרבה, בעיקר בדקות הסיום, שם צלף הרכז שלשה שגרמה לאורחת לברוח ל-66:70. חוץ מרוט, הרבה מכוח האש של חולון הגיע הערב מהקו האחורי, כשעמית בן דוד וליאור שגב שנכנסו לקראת סוף הרבע הראשון סחפו את הקבוצה לריצה אדירה ולירידה עם יתרון במחצית, שהכניס את הקבוצה של פרנקו למשחק בכלל. חולון, עדיין נטולת ג'יימי ארנולד, קטעה רצף של שלושה הפסדים ונראית בדרך הנכונה לברוח מהתחתית.

מאמן חולון דני פרנקו אמר בסיום: "הישראלים תמיד היו אחד מהיתרונות שלנו למרות שגם הזרים משחקים עם המון מחויבות ורצון. המחויבות היא מילת המפתח שלנו".

רכז הקבוצה מורן רוט הוסיף: "בדקות האחרונות נתקענו קצת בהתקפה וידעתי שאני צריך לקחת אחריות. אנחנו משחקים ביחד, אוהבים להיות אחד עם השני וזה המפתח להצלחה. אני מקווה שעכשיו אנחנו עם הפנים קדימה".

בחיפה, מאמן הקבוצה עמי נאווי ניסה להסביר הפסד נוסף: "לא הרגשתי את השחקנים מבחינת אנרגיות. בסוף חזרנו למשחק, אבל מעדנו קצת. יש לנו הרבה עליות וירידות, זה עניין של אופי. יש לנו שחקנים מאוד אנרגטיים שצריכים לשפר את קבלת ההחלטות במגרש הפתוח. רצינו לנצח בבית וחבל שפספסנו".

מהלך המשחק

חיפה פתחה טוב, כששבע נקודות של לנדסברג, שש של רובינסון ושלוש של כדיר, בתוספת טירוף בהגנה הובילו אותה ליתרון 6:16 לאחר שלוש דקות וחצי בלבד. חולון נראתה מוכת הלם, כשהיחיד שעוד נכנס איכשהוא למשחק וניסה לעשות סדר במשחק היה מורן רוט. לנסברג, רובינסון ושאר החבורה הירוקה המשיכה לפרק את ההגנה החולונית, אך עמית בן דוד נכנס לקראת סוף הרבע והפיח רוח חיים בקבוצה האורחת, שהצליחה לסגור ל-19:24 עד סוף הרבע בעזרת שלשה עם הבאזר של ליאור שגב.

ליי אפ קל של ניר כהן ושלשה שלישית (מתוך שלוש), עוד שתיים של בן דוד, קליעות עונשין של קמפבל ועוד שתיים של שגב בפתיחת הרבע השני סגרו ריצת 2:22 של חולון והעלו את חולון ל-24:30 מול חיפה, ששוב הראתה סף שבירה נמוך, לא הצליחה לייצר נקודות ואיבדה שלושה כדורים. הטבעה של קילינגסוורת' קטעה את הרצף וקבעה 26:30. חיפה לא הצליחה לצמק עד סוף הרבע וחולון ירדה למחצית ביתרון 38:43.

חיפה פתחה גם את הרבע השלישי בצורה רעה, והאורחת הצליחה לברוח כבר ל-38:51, כשקליעות עונשין של רובינסון אחרי כמעט שלוש דקות היו הראשונות של הירוקים ברבע. הקבוצה של פרנקו הובילה 47:59, אך אז התחילה הריצה של הירוקים, שסגרו ל-56:59 עד סוף הרבע בזכות נקודות של כדיר.

בפתיחת הרבע האחרון הצליחה חיפה לחזור למשחק וצימקה ל-63:65. המשחק המשיך להיות צמוד והירוקים כבר הורידו ל-66:67 עם נקודות של קילינגסוורת'. אלא שאז הגיעה שלשה גדולה של מורן רוט המנוסה והכל כך יעיל, שהעלתה את חולוניה ל-66:70. זריקות עונשין מדויקות של כדיר ונקודות של רובינסון צימקו כבר ל-73:74 כשנותרו 15 שניות בלבד לסיום. אז התחילה הדרמה כשרוט הלך לקו ודייק רק פעם אחת בדרך ל-73:75. חיפה יצאה להתקפה וכדיר ניסה לעלות לסל, אך החטיא בפעם הראשונה ונחסם בשנייה ומהצד השני ריץ' מלצר קלע שתי נקודות וסגר את המשחק על 73:77 כל כך חשוב לחולון.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: סילבן לנדסברג 19 נקודות (6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), פרנק רובינסון 15, מרקו קילינגסוורת' 13 (11 ריבאונדים), אלישי כדיר 12 (9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), ג'רמיין ג'קסון 11 (7 אסיסטים), דרק לואו 3. רוברט רות'בראט, רודני ווב ודרו האוזמן שותפו אך לא קלעו.

קלעו להפועל חולון: ריץ' מלצר 19 נקודות (6 ריבאונדים), אריק קמפבל 15, עמית בן דוד 11 (6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים), מורן רוט 10 (5 אסיסטים), ניר כהן 9, ליאור שגב 7 (4 אסיסטים), קאסיב פאוול 6 (7 ריבאונדים). רוברט הייט שותף אך לא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully