וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל ברודי ייכנס להיכל התהילה של הספורטאים היהודים

כוכבה לשעבר של מכבי תל אביב יוצג במוזיאון בלונג איילנד בחודש מרץ. שמעון מזרחי: "הוא האיש ששם אותנו על המפה"

שחקן הכדורסל האגדי של מכבי תל אביב טל ברודי נבחר להיכל התהילה של הספורטאים היהודים הממוקם בלונג איילנד שבניו יורק. ברודי יוצג בטקס מיוחד במוזיאון בניו-יורק ב-27 במרץ.

ברודי היה רכז מצטיין באוניברסיטת אילינוי וב-1965 נבחר במקום ה-13 בדראפט של ה-NBA על ידי בולטימור בולטס, אך דחה את הצעתם. באותה שנה ברודי הגיע לישראל במסגרת משחקי המכביה יחד עם מארק ספיץ, הצטרף למכבי תל אביב בעונת 1966/67 ושינה את פני הכדורסל בארץ.

כבר במשחק הראשון שלו בגביע אירופה ברודי הפציץ 42 נקודות נגד אריס סלוניקי. ברודי, מספר 6 בצהוב, חולל כמעט במו ידיו את נס בדאלונה והוביל את מכבי תל אביב כבר בעונתו הראשונה לגמר היסטורי – גמר גביע אירופה למחזיקות גביע. עד אותה עונה מכבי לא הצליחה לעבור שלב באירופה.

ברודי הוא האיש המזוהה ביותר עם הניצחון ההיסטורי על צסק"א מוסקבה ב-1977 בזכות המשפט שאמר בסיום: "אנחנו במפה ואנחנו נשארים במפה, לא רק בספורט – בהכל". באותה שנה ברודי הפך לקפטן הראשון של מכבי תל אביב שהניף את גביע אירופה לאלופות.

"בעקבות הניצחון הוזמנו למשרדו של ראש הממשלה יצחק רבין והוא אמר לי 'טל, עיניי דומעות, אין לך מושג כמה זה חשוב למורל העם בישראל מה שאמרת – שאנחנו נשארים על המפה ולא רק בספורט'", סיפר ברודי, ששיחק במכבי תל אביב במשך 11 עונות והיה מהשחקנים הבולטים בנבחרת ושיחק אף בנבחרת ארצות הברית. ב-1979 הוא זכה בפרס ישראל והיה לספורטאי הראשון שזכה לכבוד הזה.

שמעון מזרחי בירך את ברודי, ואמר: "ברכה עמוקה שלוחה לטל מכל ההנהלה, הצוות והשחקנים של מכבי אלקטרה תל אביב. טל הוא האיש ששם אותנו על המפה ושמר אותנו על המפה, ונזכור זאת לתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully