וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לירון זרקו: "לא רציתי לחתום על עסקת הטיעון"

בית המשפט הרשיע את זרקו בעקבות הודאתו ויגזור את עונשו ביולי אחרי תסקיר מבחן. הפרקליטות דרשה שמונה חודשי מאסר

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע (רביעי) הבוקר את לירון זרקו על פי הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם כדורגלן העבר. במסגרת ההסדר, זרקו הודה בסעיף של סחיטה באיומים כלפי דגלאס דה סילבה. בכתב האישום המתוקן נכתב כי זרקו דרש מדה סילבה סכום כסף לא ידוע (בניגוד ל-400 אלף דולר שצוינו בכתב האישום המקורי) ואיים כי אם לא יעשה כן: "יבולע לו".

הפרקליטות דרשה לגזור על זרקו מאסר של שמונה חודשים בפועל. בית המשפט דחה את הדיון הבא לחודש יולי כשבזמן הזה ייערך לזרקו תסקיר במסגרתו יעביר קצין מבחן הערכה שעל פיה יתחשב בית המשפט בשיקולים למתן גזר הדין.

זרקו אמר לאחר הדיון: "חתמתי על משהו שלא רציתי לחתום עליו, אבל המשפחה שלי ובשביל השקט שלי וכדי שלא אשב עוד במעצר בית בתנאים מגבילים כשאני לא יכול לדבר בפלאפון ולא יכול לגלוש באינטרנט. זה לא חיים מבחינתי. לא רציתי להיות חשוף גם לעונש מאסר, אז אני ברגשות מעורבים וההרגשה לא טובה. אף אחד לא הכריח אותי לחתום על ההסדר. בהמלצתם של עורכי דיני, עשינו חישוב של מה שטוב לנו, מה שנכון לנו. אנחנו מודעים למערכת המשפטית ולסיכויים שלנו במידה והיינו הולכים למשפט. כתב האישום שונה ואני אכן מודה ומתוודה על מסרונים שמסרתי שלא היו במקום".

למרות זאת, שחקן העבר מסרב לחשוב על האפשרות שיגזר עליו מאסר בפועל: "אני מקווה שלא אצטרך לשלם על זה כי לא מגיע לי לשלם על דברים כאלה. דרשתי דברים שמגיעים לי. חשבתי שההליך ייגמר לטובתי, שאנשים יבינו וייראו שהצדק איתי. אני מאוכזב שאנשים ייראו שהודיתי, אבל מסתכל על האמת שלי. לא עובר לי בראש שאשב בכלא. אני לא רוצה לחשוב על זה. מקומי לא שם וזה לא מגיע לי. אני בטוח שהשופטת שתבחן את הראיות ותיכנס לעובי הקורה תבין שמקומי לא שם".

התובע יניב ואקי התייחס להחלטה ואמר: "חשוב לדעת שהגענו להסדר טיעון ולפיו הנאשם הודה והורשע בכתב האישום. כתה האישום מגלה עבירה חמורה של סחיטה באיומים והנאשם הודה בכל העובדות וכן בעבירה עצמה. אנחנו סבורים שעונש מאסר מאחורי סוגר ובריח לתקופה של שמונה חודשים במקרה הזה, בנסיבות שעמדו לפנינו, זה עונש ראוי שמקדם את האינטרס בציבורי. ההסדר מאפשר לתביעה להעביר מסר הרתעתי אפקטיבי כך שגם הנאשם לוקח אחריות ומקבל עליו את העונש בפרק זמן קצר מביצוע העבירה עצמה. מדובר בעבריין ללא עבר פלילי שלא הצליח לממש את הסחיטה וגם כאן בית המשפט עושה הבחנה בין סחיטה שמומשה בפועל למקרה שבו הסחיטה לא צלחה".

אלי כהן, סניגורו של זרקו, אמר בסיום הדיון: "זרקו הודה בכתב אישום מתוקן ששונה בתכלית ביחס לכתב האישום המקורי. כל עניין התמונות המביכות ירד מכתב האישום. מה שנותר בעצם זה שזרקו ביקש סכום כסף שאנחנו לא יודעים מהו ואם דה סילבה לא ישלם, יבולע לו. לא מדובר באיומים על גוף או רכוש או איומים בפרסום תמונות".

"לא הייתה מכירת משחקים בכפר סבא"

עוד לפני הדיון, התראיין זרקו לגל"צ והתייחס באריכות לפרשה: "מה שדגלאס טוען כלפי לא היה ולא נברא", אמר והתייחס לתוכן ההקלטות וההודעות הטקסט שנחשפו בתקשורת: "אם אתה לוקח את הגרסה שלו, לפיה ניסיתי לסחוט אותו, ההודעות וההקלטה נראים לא טוב. אם לוקחים את הדברים שלי לפיהם יש חוב ודברים לא סוגרים והוא מנסה להתעלם ממני עם מאבטחים ומנסה לעשות הכל כדי שלא ניפגש, אפשר להבין".

זרקו המשיך והאשים: "המשטרה והתקשורת דאגו לקצר את ההודעות מלפנים ומאחור וליצור האשליה שאיימתי וסחטתי. לא איימתי לפגוע בו, הוא היה חבר. לא רציתי לסחוט ממנו דבר, אלא רק את מה שמגיע לי. הודיתי לא פעם ולא פעמים שהתנסחתי בצורה בוטה ולחוצה ןזאת הסיבה שהחלטתי כן לקחת את עסקת הטיעון. השופטת אמרה לי שהיא מאמינה לי שלא היו דברים מעולם, אבל המסרונים שלי בעל אופי פלילי".

זרקו נשאל לגבי החשדות למעורבותו לכאורה בהטיית משחקים בעונת הירידה של הפועל כפר סבא: "מהרגע הראשון הודעתי שאני מוכן ללגת להיבדק במכונת אמת. לירון זרקו לא היה מעורב במכירת משחקים. בעימות שאלתי את החוקרים למה הם לא שאלו את דגלאס על מכירת המשחקים והם השתיקו אותי". לגבי דבריו של אלי אוחנה לפיהם כפר סבא ירדה ממניעים לא ספורטיביים אמר זרקו: "כבודו של אוחנה במקומו מונח אבל הטיימינג שלו לא היה מתאים. עם כל הכבוד לאוחנה, אני זוכר שהיינו מקום שביעי והוא בא ואמר: 'אנשים אומרים שאנחנו לא רלוונטיים'. אולי אלוהים העניש אותו ואותנו שהתחלנו להפסיד והפכנו למאוד רלוונטיים. לא הייתה מכירת משחקים בכפר סבא באותה עונה. כואב לי שמזכירים את זה.

"חקרו אותי 17 שעות על ליגת העל ועולם תחתון. יש הרבה דברים שאני שמעתי ואני יודע וחלקם גם על דגלאס, אבל אני לא יכול להצביע על שחקן ועל קבוצה שמכרו משחקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully