וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן ואוסטרליה העפילו לגמר אליפות אסיה

הסמרואים התגברו על דרום קוריאה בפנדלים (אחרי 2:2 בזמן החוקי), הסוקרוז התעללו באוזבקיסטן המסכנה עם 0:6 מוחץ

שתי נבחרות בלבד נותרו באליפות אסיה 2011, והשתיים שיילחמו על התואר הנכסף הן אוסטרליה ויפן. הסוקרוז, שמקומם באליפות תמיד מלווה בסימן שאלה גיאוגרפי מסוים, היכו הערב (שלישי) ללא רחם באוזבקיסטן עם 0:6 מדהים בדרכם לגמר, בעוד יפן נאלצה לעבוד קשה מאוד, כאשר בתום דרמה ענקית ובעיטות הכרעה נהקודה הלבנה טיפסו הסמרואים לגמר לאחר שהדיחו את דרום קוריאה אחרי 2:2 בזמן החוקי. משחק הגמר ייערך ביום שבת הקרוב, 24 שעות קודם לכן יתמודדו צמד המפסידות במשחק על מקומות 3-4.

יפן - דרום קוריאה 2:2 (יפן עלתה לגמר בפנדלים)

במשחקו השני כמאמן נבחרת יפן, אלברטו זאקרוני סיים משחק ידידות עם דרום קוריאה ב-0:0 מאכזב. היפנים קיוו לפגוש את השכנים בגמר אליפות אסיה והבטיחו כי התוצאה תהיה שונה. בסופו של דבר הם קיבלו אותם בחצי הגמר, אבל זה לא הפריע להם לרשום הערב (שלישי) ניצחון 0:3 בפנדלים, אחרי 2:2 בתום 120 דקות דרמטיות בדוחא ולהעפיל לגמר רביעי בהיסטוריה. בשלושת הגמרים הקודמים (1992, 2000 ו-2004), אגב, הם גם זכו. יפן ממתינה בגמר למנצחת בין אוזבקיסטן לאוסטרליה.

דרום קוריאה, שבאליפות הקודמת ב-2007 ניצחה את יפן בפנדלים בקרב על המקום השלישי, האמינה כי תוכל להחזיר לחיקה את התואר בו זכתה לאחרונה ב-1960. הפתיחה בהחלט בישרה טובות מבחינת הדרום קוריאנים, כשבדקה ה-23 פארק ג'י-סונג סחט פנדל, אותו ניצל קי סונג-יונג. יפן מיד עברה למתקפה, שנשאה פרי בדקה ה-36 עם בישול של יוטו נגאטומו לריויצ'י מאידה. המחצית השנייה הייתה הרבה פחות טובה, אך ליפן היו מספר מצבים טובים אותם לא ניצל שינג'י אוקזאקי, והמשחק נכנס להארכה.

עבור דרום קוריאה הייתה זו הארכה שנייה תוך שלושה ימים בקטאר, אחרי שניצחה ברבע הגמר את אירן משער בדקה ה-105, והעייפות בהחלט נתנה את אותותיה. אוקזאקי הוכשל על קצה הרחבה בדקה ה-98, אבל השופט הצביע על הנקודה הלבנה וקייסוקה הונדה ניגש לבעוט. השוער יונג סונג-ריונג הצליח לעצור, אלא שחבריו לא הגיעו בזמן כדי להרחיק והמחליף הג'ימה הוסוגאי עט על הריבאונד וירה לרשת העליונה. נגמר? לא כשמדובר באליפות אסיה. למרות אפיסת הכוחות, הדרום קוריאנים יצאו קדימה ובדקה ה-120 הוואנג ג'ה-וון, שגרם לפנדל המפוקפק, עלה לעזרת ההתקפה ובתוך הערבוביה בעט עם כל הלב אל הרשת כדי לשלוח את ההתמודדות לפנדלים.

הונדה לקח אחריות עם הפנדל הראשון ודייק הפעם עבור יפן, כשמנגד אייג'י קוואשימה עצר את הבעיטה של ג'ה צ'אול-קו ולאחר מכן גם את הבעיטה שנייה של לי יונג-ריי. יפן הוליכה 0:2 בדו קרב מהנקודה הלבנה למרות בעיטה של נגאטומו לשמיים, אבל דרום קוריאה החטיאה גם בניסיון השלישי של הונג ג'אונג-הו. יאסויוקי קונו היה הבועט הרביעי של יפן והאיש ששלח את הסמוראים הכחולים לגמר עם 0:3 בפנדלים בתום מאבק דרמטי.

אוסטרליה - אוזבקיסטן 0:6

האוסטרלים קיבלו בחזרה את אחד מכוכביהם, ברט אמרטון, שנעדר מרבע הגמר הלוהט מול אירן עקב הרחקה. לפני המשחק עוד היה נראה כי אוזבקיסטן, אולי הפתעת הטורניר, מסוגלת להמשיך במסע הקסום שלה כל הדרך לגמר, אלא שמדקה לדקה התברר כי ישנה רק נבחרת אחת על המגרש, והיא אפילו לא מאסיה. הסוקרוז, בהופעתם השניה בטורניר, שלטו לחלוטין במשחק, המשיכו את קו ההתקדמות אותו ניתן היה לזהות גם מול עירק, ורשמו את התוצאה המרשימה ביותר באליפות עד כה.

החגיגה הגדולה החלה כבר בדקה החמישית, כאשר הארי קיואל הוותיק קבע 0:1 לאוסטרליה. שחקן ההגנה סאשה אוגננובסקי היה אמון על השער השני, בדקה ה-34, ובמחצית הראה לוח התוצאות 0:2 לסוקרוז. אלא שאז הגיעה המחצית השניה, ואיתה ההתפרקות האוזבקית. דייויד קרני (65), ברט אמרטון (74), וקארל ואלרי (82) הביכו שוב ושוב את ההגנה האיומה שממול, ושייטו, לראשונה בתולדותיהם, לגמר אליפות אסיה (אליו הצטרפו ב-2008).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully