וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: דג'וקוביץ' הלוהט מחכה לפדרר בחצי הגמר

הסרבי הביס את ברדיך, פדרר הביס את ואווינקה בדרבי, השניים מוכנים. ווזניאקי גברה על סקיאבונה, ותפגוש בחצי את לי הסינית

העניינים מתחילים להתחמם במלבורן ולא מדובר רק על מזג האוויר. שמינית הגמר כבר מאחורינו ולפנות בוקר (שלישי) נפתחו משחקי רבע הגמר שכללו את שמיניית הגדולים והגדולות שנותרו בטורנירי הגברים והנשים בגרנד סלאם הראשון של 2011.

במוקד המשחקים עמד הדרבי השוויצרי בין רוג'ר פדרר לסטניסלס ואווינקה, שנמצא לאחרונה בכושר נפלא וניצח בדרך כבר את גאל מונפיס ואנדי רודיק. ואווינקה הגיע חדור אמונה וביטחון עצמי למפגש, אבל מול פדרר לא מספיק להיות בכושר מצוין, צריך להתעלות ולקוות להרבה מזל, שלא היו לואווינקה. פדרר, אלוף אוסטרליה 2010, ניצח בשלוש מערכות את בן ארצו 1:6, 3:6, 3:6 ועלה לחצי הגמר, בו יפגוש את נובאק דג'וקוביץ' הסרבי, שניצח בשלוש מערכות את תומאס ברדיך הצ'כי 1:6, 6:7, 1:6.

בנשים, הסתיים מסעה המופלא של אנדראה פטקוביץ' החיננית. הגרמנייה ממוצא סרבי נוצחה הלילה על ידי נה לי המנוסה בתוצאה 6:2, 6:4, ועתה הסינית מחכה בחצי הגמר למדורגת 1 בטורניר קרוליין ווזניאקי, שגברה על הלוחמת הנחושה, האיטלקייה פרנצ'סקה סקיאבונה, אחרי מאבק 6:3, 3:6, 3:6.

גברים: פדרר המשיך קדימה

איזה חצי גמר משובח מחכה לנו במלבורן בעוד יומיים. נובאק דג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר סידרו לנו היום מפגש לוהט בין השניים, אחרי שברבע הגמר הביסו את יריביהם בצורה מוחצת, ונראים בכושר מצוין לקראת המפגש ביניהם.

זה התחיל בדרבי השוויצרי. שבע פעמים נפגשו בעבר רוג'ר פדרר וסטניסלס ואווינקה, בשש מהן ניצח המדורג 2 בעולם, כולל שלוש פעמים בשנה שעברה. הניצחון היחיד של ואווינקה (19 בעולם) היה אי שם ב-2009 על משטח החימר במונטה קרלו. למרות זאת, הפעם RF ידע שהסכנה שמציב בפניו ואווינקה גדולה מאי פעם. השוויצרי בן ה-25 נמצא אולי בכושר הטוב בקריירה שלו ועבר בשני השלבים הקודמים גם את גאל מונפיס וגם את אנדי רודיק בשלוש מערכות בלבד.

למרות זאת, על המשטח המהיר באוסטרליה הדברים חזרו לקדמותם. פדרר רשם ניצחון שביעי בשמונת מפגשיו עם ואווינקה, והפעם הוא דרס אותו עם 1:6, 3:6, 3:6 והבהיר לו שכושר טוב זה רק אלמנט אחד הנדרש כדי לאיים עליו. תוך 1:47 שעות הבין ואווינקה שדרוש גם קור רוח, מזל, נחישות עצומה, כושר בינוני של הפנומן ואולי התערבות משמיים כדי לגבור על פדרר הגדול.

פדרר היה פשוט מופלא במערכה הראשונה, בה רשם ווינרים מזוויות בלתי אפשריות בדרך ל-1:6 מוחץ, שהוציא לואווינקה את הרוח מהמפרשים תוך 29 דקות. הבקהנד במערכה השנייה השאיר את ואווינקה חסר יכולת להגיב ופדרר ניצח 3:6 ועלה ל-0:2. פדרר שבר בתחילת המערכה השלישית וחתם 3:6 בעזרת בקהנד אדיר, בדרך לחצי הגמר. עכשיו יש לו שבעה ניצחונות בשמונת מפגשיו עם בן ארצו המתוסכל.

"אני חושב שזה היה משחק חיובי מבחינתי מכמה רמות", אמר פדרר בסיום, "גם החזרתי היטב את מכות ההגשה שלו, וגם הסרבים שלי היו מצוינים. אני חושב שזה מה שהכתיב עבורי משחק חיובי. התוצאה אולי רומזת שהיה משחק קל, אבל זה רחוק מזה".

גם במפגש השני, שאמור היה להיות מסקרן יותר לפחות על הנייר, התפתח משחק די חד צדדי, שבסיומו נובאק דג'וקוביץ' הסרבי (3 בעולם) הדיח את תומאס ברדיך הצ'כי (6) בשלוש מערכות אחרי ניצחון 1:6, 6:7, 1:6.

ברדיך פתח בצורה די מאכזבת את המשחק, ואיבד את המערכה הראשונה תוך 36 דקות, כשהוא מאפשר לנולה לשלוט במשחק ומתקשה לשמור על מכות ההגשה (ברדיך סיים את המשחק עם חמש שגיאות כפולות ורק 53 אחוזי הצלחה בהגשה הראשונה). המערכה השנייה כבר הייתה צמודה יותר, ובתחילתה ברדיך אף השיג שבירה, אך בסופו של דבר השניים הלכו לשובר שוויון, שבסיומו (5:7) שוב דג'וקוביץ' המחיש את העליונות הטכנית שלו מול יריבו. במערכה השלישית ברדיך כבר הרים ידיים, ודג'וקוביץ' שייט לניצחון 1:6 תוך 35 דקות, ולמפגש נוסף עם פדרר.

הסרבי זוכר היטב את המפגש האחרון בין השניים בחצי הגמר באוסטרליה, אי שם ב-2008, אז דג'וקוביץ' הדיח בצורה סנסציונית את השוויצרי ובסופו של דבר זכה בטורניר, הגראנד סלאם היחיד שלו.

המאזן הכולל בין פדרר לדג'וקוביץ' הוא 6:13, כששלושת המשחקים האחרונים ביניהם הלכו לטובת השוויצרי, אבל נולה גם זוכר היטב שהוא גבר על פדרר בשנה שעברה בחצי הגמר באליפות ארה"ב. בתחרויות גראנד סלאם המאזן ביניהם הוא 2:4 לטובת פדרר.

נשים: ווזניאקי רוצה להמשיך לחייך

במשחק השלישי ב"רוד לייבר ארינה" גברה המדורגת מספר 1 בעולם קרוליין ווזניאקי על פרנצ'סקה סקיאבונה (6) אחרי שלוש מערכות סוחטות 6:3, 3:6, 3:6.

סקיאבונה, כזכור, הגיעה למשחק אחרי המרתון המטורף שעברה בשלב המוקדם, כשניצחה את קוזנצובה אחרי כמעט חמש שעות של משחק ומערכה שלישית שהסתיימה ב-14:16. האיטלקייה הנחושה, שבנחישותה כבשה את לב הקהל והפכה לאחת מאהובות האוהדים במלבורן, הציגה גם היום משחק מעורר השראה לפרקים (41 ווינרים לעומת 13 בלבד של הדנית), אך גם נראתה עייפה ותשושה (46 שגיאות לא מחויבות לעומת 15 בלבד של ווזניאקי), ועל אף שגם היום הצילה כמה נקודות משחק והוכיחה את כושר ההישרדות שלה - בסופו של דבר סקיאבונה נאלצה להיכנע לטניסאית טובה ממנה, אחרי משחק שנמשך שעתיים ו-24 דקות.

הדנית הצעירה עדיין רוצה להוריד מגבה את הקוף הענק של אי זכייה בטורניר גרנד סלאם ולהצדיק את מקומה הראשון בעולם. עכשיו, כשרוב המדורגות הודחו והאחיות וויליאמס בחוץ, היא יודעת שזו ההזדמנות שלה.

"אף פעם לא קל לשחק מולה, אבל הצלחתי לשמור על קור רוח ושיחקתי חכם", אמרה ווזניאקי. מנגד, מחיאות הכפיים שוב מגיעות לאיטלקייה הלוחמת. "היו לי כמה הזדמנויות", אמרה סקיאבונה בסיום, והתייחסה לתשישות הפיזית: "אולי במערכה השלישית הרגשתי קצת את העייפות, אבל זה לא תירוץ".

בחצי הגמר ווזניאקי תפגוש את נה לי הסינית (11 בעולם, 9 בטורניר), שניצחה 2:6, 4:6 את הפתעת הטורניר אנדראה פטקוביץ' הגרמניה (30) במפגש שפתח את היום ב"רוד לייבר ארינה" . פטקוביץ', שעברה את ונוס וויליאמס שפרשה מוקדם מולה, והביסה את מריה שראפובה, גרמה לתקשורת הגרמנית לצאת מכליה ולהתחיל בהשוואות לשטפי גראף, אבל הסינית החזירה את כולם לפרופורציות, עם ניצחון די קליל, במשחק שנמשך 80 דקות בלבד.

לי, שניצחה את קלייסטרס בגמר טורניר סידני השנה, לא מנמיכה ציפיות. "אני מקווה לזכות בטורניר", הבהירה הסינית, שבשנה שעברה הודחה בחצי הגמר באוסטרליה על ידי סרינה וויליאמס, "אבל אם אני רוצה לזכות פה, יש לי עוד שני משחקים לנצח. תמיד קל יותר לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully