וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה את ברק נתניה 71:85

28 נקודות של פרקינס חיפו על חולשתו המתמשכת של אידסון. ירושלים ניצחה את חיפה 90:95, 88:89 לראשל"צ באשקלון

המחזור ה-15 מליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים, כשבמוקד עמד המפגש בין ברק נתניה המתאוששת למכבי תל אביב, שחזרה לליגה אחרי ההפסד לברצלונה בטופ 16. שחקניו של בלאט לא הרשימו, ובדקות רבות נראו מעט כבויים, אולם לצהובים היה את דורון פרקינס, המנוע של הקבוצה, שהוביל את סגנית האלופה לניצחון 71:85 באולם ישורון. פרקינס להט עם 28 נקודות (12 מ-12 מהעונשין) וחיפה על חולשתו המתמשכת של צ'אק אידסון, שסיים 26:30 דקות עם 5 נקודות בלבד ויכולת אנמית.

הפועל ירושלים עושה סימנים של התאוששות מהתקופה הקשה, ולמרות קשיים רבים מול מכבי חיפה, היא הצליחה לנצח במלחה את האחרונה בטבלה בתוצאה 90:95. עמי נאווי ושחקניו ספגו את הפסדם ה-11 העונה, ולמרות ששיחקו לא רע, מצבם רע מאוד בטבלה.

מצבה של עירוני אשקלון, שגם כן מסובכת בתחתית, הורע הערב לאחר שאירחה את ראשון לציון. האשקלונים, בסגל חסר מאוד, ראו את ניצן חנוכי חוטף כדור מדזמון פארמר בשניות הסיום ומעניק לכתומים ניצחון חוץ דרמטי 88:89. היה זה ניצחונה הרביעי של ראשון לציון בחמשת משחקיה האחרונים.

ברק נתניה – מכבי תל אביב 85:71

הקבוצה שניצחה את מכבי תל אביב בעונה שעברה באולם בישורון נלחמת נגד הירידה העונה. השילוב בין המצב בטבלה לזהות היריבה גרם לנתניה לשרוט ולנשוך, אבל היא נכנעה לעוד הופעת יחיד של דורון פרקינס, שסיים עם 28 נקודות. אחר ההפסד לברצלונה, במכבי תל אביב לא רצו למעוד בליגה ולספוג הפסד שני ברציפות במשחק החוץ מול נתניה, אבל במשך דקות ארוכות שחקניו של דייויד בלאט השאירו את הנחישות בבית, כך שלמאמן יש עבודה מנטלית רבה לפניו.

נתניה, ללא אורי יצחקי, עלתה בחמישייה עם אדריאן בנקס, ערן אסנטי, שמוליק ברנר, רומאו טראוויס ואלטון בראון. מכבי עלתה עם ג'רמי פארגו, ליאור אליהו, גיא פניני, דורון פרקינס וסופוקליס שחורציאניטיס. נתניה הלכה פנימה בדקות הפתיחה ובעזרת שלשה של בנקס עלתה ל-12:17. בלאט הכניס את בלו ואידסון כדי לייצר קליעה מבחוץ, אבל מכבי המשיכה להציג הגנה רופסת, כשרק סופו פעיל בהתקפה. נקודות של כריס ווטסון הורידו את נתניה ביתרון 18:26 אחרי 10 דקות משחק.

מכבי פתחה את הרבע השני בריצת 4:11 והטבעה של פרקינס, הטוב בשורות המכבים, גרמה לאריק אלפסי לקחת פסק זמן. מכבי הידקה את ההגנה, נתניה התקשתה לקלוע והיתרון עבר לאורחים. פרקינס המשיך לזרוח בשני צדי המגרש, עשה ה-כל במכבי ועשה רע לנתנייתים. מכבי הוליכה במחצית 34:42, כשפרקינס מוליך אותה עם 17 נקודות ו-9 מ-9 מהעונשין. אידסון סיים את המחצית ללא נקודה.

ההגנות היו חדירות בתחילת הרבע השלישי, ושתי הקבוצות קלעו בקלות, אך 4 רצופות של אליהו גרמו לאלפסי להזעיק פסק זמן לאחר שההפרש צמח ל-13. נתניה המשיכה לאבד ומכבי ירדה בסוף הרבע השלישי ביתרון 41:63.

נתניה פתחה בקצב מהיר את הרבע הרביעי, כשטוני יאנגר וטראוויס כיכבו בהגנה וצימקו את ההפרש ל-9. נתניה התקרבה, אבל שתי שלשות ענקיות של פארגו בדקות הסיום הבטיחו את הניצחון של מכבי, וסגנית האלופה יצאה מאולם ישורון עם 71:85.

קלעו למכבי ת"א: דורון פרקינס 28 (8 מ-11 ל-2, 12 מ-12 מהעונשין, 4 ריבאונדים, 5 אסיסטים), סופוקליס שחורציאניטיס 17 (7 מ-8 מהשדה), ליאור אליהו 13 (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), גיא פניני 6, ג'רמי פארגו 6, צ'אק אידסון 5 (6 ריבאונדים, 3 אסיסטים), טל בורשטיין 4, ריצ'ארד הנדריקס 4.

קלעו לנתניה: רומאו טראוויס 19 (9 ריבאונדים), טוני וושהאם 15 (6 ריבאונדים, 5 חטיפות), אלטון בראון 10, אדריאן בנקס 10, כריס ווטסון 7, ערן אסנטי 3, אלירן גואטה 3, שמוליק ברנר 2 (1 מ-9 מהשדה, 5 אסיסטים).

הפועל ירושלים – מכבי חיפה 90:95

מיד לאחר הניצחון שהשיגו בשבוע שעבר מול עירוני אשקלון החמיא המאמן עודד קטש לשחקניו על המשחק, כשהוא מדגיש בפניהם כי "זהו הכדורסל שהוא רוצה לראות מהם". הוא לא ראה כדורסל גדול מהם הערב, אבל כן ראה נחישות בחצי השני ויד טובה של משה מזרחי ו-וויל סולומון, שהספיקה למארחים כדי לצאת מפיגור ולשייט לניצחון ליגה שני ברציפות. חיפה ממשיכה לשקוע לאחר שספגה את הפסדה ה-11 העונה. ג'רמיין ג'קסון ערך את הבכורה שלו במדי הקבוצה בליגה, ותרם 8 נקודות ו-7 אסיסטים לירוקים.

ירושלים, ללא בריאן רנדל הפצוע, עלתה עם דיון דאוול, יוגב אוחיון, וויל סולומון, ליאור חכמון וסם קלנסי. חיפה עלתה עם סילבן לנדסברג, ג'רמיין ג'קסון, פרנק רובינסון, אלישי כדיר ומרקו קילינגסוורת'. חיפה נראתה מצוין בדקות הפתיחה וטסה ל-2:11. ירושלים לא מצאה את הקצב, לנדסברג להט עם 12 נקודות ברבע לזכות הירוקים, והקצב המהיר של חיפה העלה אותה ל-16:24 בסוף הרבע הראשון.

סולומון וג'ייסון ריץ' ייצרו נקודות לירושלמים, אבל חיפה שמרה על יתרונה לאורך הרבע השני, בעיקר בזכות דקות טובות של פרנק רובינסון. משה מזרחי הפיח חיים בהתקפת ירושלים עם 10 נקודות ברבע, אבל לנדסברג ורובינסון דאגו שחיפה תרד למחצית ביתרון מינימלי של 44:46.

אבי בן שימול וג'רמיין ג'קסון שמרו את היתרון בצד של חיפה בפתיחת הרבע השלישי. אבל זה היה הערב של מזרחי, ששלשה שלו ועוד אחת של סולומון, העלו את ירושלים ליתרון 3. המשחק הפך אגרסיבי, עבירה של קלנסי הדליקה את שחקני שתי הקבוצות והטמפרטורות במלחה עלו. חיפה נשברה תחת הלחץ, חכמון ודאוול לא ריחמו והאדומים עלו ליתרון 65:78 בתום הרבע השלישי.

כדיר ולנדסברג השאירו את חיפה במשחק בתחילת הרבע הרביעי, אבל הידית של סולומון מהשלוש עבדה שעות נוספות ושמרה את ירושלים ביתרון דו-ספרתי. בסופו של דבר היציבות של הירושלמים שברה את חיפה, שלא הצליחה ליצור מומנטום, והקטשים שייטו לניצחון 90:95.

קלעו לירושלים: דיון דאוול 18 (4 מ-7 ל-3), וויל סולומון 17 (5 מ-7 ל-3), יוגב אוחיון 16 (11 אסיסטים), משה מזרחי 13, סם קלנסי 12 (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), ג'ייסון ריץ' 10, ליאור חכמון 6, יובל נעימי 3.

קלעו למכבי חיפה: סילבן לנדסברג 21, אלישי כדיר 17 (8 מ-12 מהשדה, 8 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 2 חטיפות, 2 חסימות), פרנק רובינסון 16, מרקו קילינגסוורת' 13, ג'רמיין ג'קסון 8 (7 אסיסטים, 3 חטיפות), אבי בן שימול 8, דרק לואו 5, רוברט רות'בארט 2.

עירוני אשקלון – מכבי ראשון לציון 89:88

רגע האמת של עירוני אשקלון הגיע בזמן הכי לא נכון עבור הקבוצה של אריאל בית הלחמי, שסבלה מפציעותיהם של ליפשיץ, גור פורת ואחיעד בוקרא. דרור חג'ג' ודזמון פארמר סחבו את הקבוצה, אבל שאר שחקניו של בית הלחמי לא הצליחו להאפיל על משחק נהדר של ניצן חנוכי, שחטיפה שלו מפארמר במאני-טיים העניקה ניצחון רביעי בחמישה משחקים קבוצתו של אפי בירנבוים.

אשקלון פתחה בחמישייה עם דרור חג'ג', גור פורת, תומאס טרל, ראשון טרנר ודזמון פארמר. מכבי ראשל"צ פתחה עם דווין מיצ'ל, ניצן חנוכי, ריימר מורגן, ארון מגי ואיל שולמן. מורגן להט בפתיחה ו-7 נקודות שלו הוליכו את ראשון לציון ליתרון 5:12. חנוכי, קלע 7 לאורחים ושמר על יתרונם ברבע הראשון שהסתיים ב-22:26.

ברבע השני חג'ג' נכנס לעניינים באשקלון ו-10 נקודות שלו הפכו את המשחק לצמוד. חנוכי המשיך ללהוט בראשל"צ עם 14 נקודות במחצית, אך להפסקה ירדה דווקא אשקלון ביתרון 44:46.

שתי הקבוצות לא הצליחו ליצור מומנטום בתחילת הרבע השלישי. הרבע השלישי הפך לדו קרב בין טרל מאשלקון לחנוכי מראשון לציון, וההפרש נע מצד לצד. דקות טובות של מגי ומיצ'ל בשורות האורחים פתחו פער קטן לזכות ראשל"צ, 62:68 בסוף הרבע השלישי.

מגי שמר על יתרונה של ראשון לציון ברבע הרביעי, אבל חג'ג' היה נהדר, ויחד עם רבע אדיר של ג'ונתן גיבסון ודזמון פארמר העבירו את היתרון לאשקלון. פארמר איבד כדור, ולמגי העלה את ראשון לציון ליתרון נקודה דקה לסיום. פארמר דייק מהקו ואשקלון עלתה ל-87:88, ראשון לציון החטיאה אבל גור פורת לא ניצל זאת והחטיא. 12 שניות לסיום, ראשל"צ, בפיגור נקודה, הלכה להתקפה אחרונה. חנוכי קלע מתחת לסל והעלה את הכתומים ל-88:89, 6 שניות לסיום. הכדור הלך לפארמר, אבל ניצן חנוכי, המצטיין במגרש, העניק לראשון לציון ניצחון 88:89 בזכות חטיפה ע-נ-ק-י-ת. עוד הפסד לאשקלון, שמצבה בתחתית רע מאוד. ראשון לציון רשמה ניצחון רביעי בחמישה מחזורים.

קלעו לראשון לציון: ניצן חנוכי 22 (5 מ-5 ל-2, 4 מ-5 ל-3, 4 אסיסטים), ארון מגי 19, דווין מיטשל 19 (8 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 3 חטיפות), יהוא אורלנד 10, ריימר מורגן 9, אייזאה סוואן 5 (6 אסיסטים), אייל שולמן 3, איגור נסטרנקו 2.

קלעו לאשקלון: דזמון פארמר 22 (7 איבודים), ג'ונתן גיבסון 20, דרור חג'ג' 15, תומאס טרל 13 (6 ריבאונדים, 4 איבודים), גור פורת 7, ראשון טרנר 7 (9 ריבאונדים), ארז מרקוביץ' 4.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully