וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוי ניסני יתחרה בפורמולה מאסטר

פרנק לוקה, המאמן והאיש שגידל את סבסטיאן ווטל: "הדרך בה הוא עובד בהחלט יכולה להוביל אותו לשלב הבא, מירוצי ה-GP3"

עונת המירוצים 2011 עומדת להיות עונה מאתגרת במיוחד עבור הנהג הישראלי רוי ניסני. זאת, לאחר שאתמול (ראשון) הודיעה קבוצת "מוקה מוטור ספורט" הגרמנית בה נוהג ניסני, כי תתחרה באליפות הפורמולה מאסטר (ADAC Formula Masters Championship).

ניסני סיים עונה ראשונה טובה במירוצי הפורמולה ב.מ.וו ג'וניור, עם ארבע הופעות על הפודיום, פול פוזישן אחד וניצחון הירואי במירוץ סיום העונה במונזה שבאיטליה, שזכה לערעור על ידי הנהג המפסיד מיכאל למוטה. ניסני בן ה-16 ישתף פעולה בעונה הקרובה עם פסקל וורלייו מגרמניה ומרק קירלקוטי מהונגריה. השלושה סיימו בחודש שעבר שבועיים של אימונים בשלושה מסלולים שונים בספרד. באימונים אלו ביצעו את ההתאמות הנדרשות מכלי הרכב החדשים שאיתם יתחרו בעונה הקרובה.

קבוצת מוקה מוטור ספורט גידלה נהגים רבים, בראשם סבסטיאן ווטל, אלוף הפורמולה 1 ב-2010. הקבוצה גילתה את ניסני כשהיה בן 14, צרפה אותו לתוכנית מיוחדת של אימונים מוגברים מעבר לתחרויות בהם הוא לוקח חלק, כאשר הקבוצה הצמידה אליו את המהנדס הבכיר שלה, פרנק לוקה, אותו מהנדס שגידל ואימן את ווטל בדרכו לצמרת העולמית.

לוקה מרוצה מההתקדמות של החניך הישראלי שלו והיום הוא אומר: "רוי עבד איתנו בצורה טובה מאד בשנה שחלפה ועכשיו אנחנו מוכנים לקראת הצעד הבא. הדרך בה הוא עובד בהחלט יכולה להוביל אותו גם לשלב הבא, מירוצי ה-GP3".

הפורמולה מאסטר היא תחרות הנערכת בכל רחבי אירופה, עם 24 מירוצים שנערכים בשמונה סופי שבוע. המירוצים מתקיימים בין היתר במסלולי המירוצים של הוקנהיים ונורבורגרינג בגרמניה, האסן בהולנד, זולדר בבלגיה ומסלול ה-A1 באוסטריה וזוכים לפופולאריות רבה בקרב חובבי הספורט המוטורי, כאשר עשרות אלפי צופים ממלאים את היציעים. במקביל, מירוצי הפורמולה זוכים לכיסוי תקשורתי רחב ומשודרים בשמונה מדינות באירופה בהם צופים מיליוני צופי טלוויזיה.

כלי הרכב בפורמולה מאסטר הם חזקים ומשופרים יותר מפורמולה ב.מ.וו, בכ-10 כוחות סוס, הם מסוגלים לפתח מהירות גבוהה יותר ב- 25 קמ"ש, הרכב רחב יותר בעשרה סנטימטרים וארוך יותר ב-27 ס"מ והעיצוב האווירודינמי החדיש של הרכב מעניק לו אחיזת כביש טובה יותר, המשפרת את ביצועי הרכב בעיקר בפניות וכך מאפשרת לנהגים להשיג זמנים מהירים יותר.

ניסני, הנחשב היום לאחד הנהגים המבטיחים באירופה, מודע לאתגר העומד בפניו בעונה הקרובה, אך יחד עם זאת בקבוצה לא שוכחים שמדובר בנהג צעיר שזו לו בסך הכול העונה השנייה במירוצי הפורמולה. בתקשורת האירופית מדווח כי במוקה מוטור ספורט מתכוונים להאריך את החוזה של ניסני בקבוצה מעבר לעונת 2011 במטרה להתקדם איתו עד למירוצי ה-GP3.

"רוי קיבל בעונה שחלפה תוכנית אימונים מקיפה ומובנית והוא התקדם בה יפה מאד" אומר ראש הקבוצה הגרמנית, פטר מוקה ומוסיף: "רוי הוכיח את היכולות שיש בו ובמבחנים שהיו הצליח להיות בראש. אני חושב שבמירוצי הפורמולה מאסטר העונה רוי יכול להיות בין המובילים כבר בהופעת הבכורה שלו שם, העובדה שהוא לא מכיר את המסלולים לא צריכה להוות בעיה בשבילו, שכן רוי כבר הוכיח באימונים שיש לו יכולת ללמוד מהר את הנתונים".

בימים אלה ניסני נמצא בארץ בפגרת החורף שתימשך עד לסוף פברואר ומקדיש את זמנו ללימודים בתיכון רוטברג שברמת השרון במקביל לאימוני כושר בהכנה למחנה אימונים באיטליה בחודש הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • רוי ניסני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully