וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים הביסה את עירוני אשקלון 75:105

הפועל ירושלים שיחררה את כל העצבים על עירוני אשקלון ודרסה אותה 75:105 עם ערב מטורף מחוץ לקשת (18 מ-27 לשלוש)

בשנים האחרונות הפך מלחה, אחד האולמות הביתיים ביותר בליגת העל, למקום שבו הקבוצה הביתית כבר אינה חסינה לגמרי. הקבוצה שניצלה זאת פעמים רבות היא לא אחרת מאשר עירוני אשקלון, שעד למשחק הערב (שני) ניצחה ארבע פעמים מחמשת המפגשים האחרונים באולם בבירה. אלא שדווקא הפעם, כשהקבוצה של עודד קטש נמצאת בתקופה קשה, הצליחה ירושלים לצאת מהבוץ בו היא שרויה בתקופה האחרונה, ועשתה זאת בסטייל. ירושלים דרסה את קבוצתו של בית הלחמי 75:105 תוך שהיא מציגה מטווח שלשות נדיר (18 מ-27 לשלוש) ומשכיחה לחלוטין את היעדרותו של בריאן רנדל בזכות הופעה ענקית של וויל סולמון ודיון דאוול.

אשקלון כבר הפתיעה לא מעט קבוצות העונה, ובפתיחה היה נדמה ששחקניו של בית הלחמי עשויים ללכת באותו נתיב. מטר שלשות של פארמר, טרל ואפילו גיבסון שערך הופעת בכורה, הובילו את האורחים ליתרון מוקדם. אלא שירושלים, שסבלה שוב מחסרונו של רנדל הפצוע, הלכה לוויל סולומון שהפעם לקח על עצמו את האחריות, ועם 16 נקודות עד המחצית הוביל את קבוצתו ליתרון 8 לאחר שני רבעים. אשקלון חיפשה לחזור, אבל סולומון המשיך להיות בלתי ניתן לעצירה מחוץ לקשת, קלע את השלשה החמישית שלו, והמארחים טסו ליתרון 20. ברבע האחרון טסה ירושלים ל-0:14 ויתרון 29, כשאשקלון לא קולעת ולו נקודה אחת במשך 6 דקות שלמות. עודד קטש היה יכול לנשום לרווחה, בעוד שחקניו המשיכו בהצגה מול הקהל המקומי, שכבר שכח איך נראית קבוצה כשהיא רצה טוב.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים העלתה בחמישייה את יוגב אוחיון, וויל סולומון, דיון דאוול, ליאור חכמון וסם קלנסי. עירוני אשקלון פתחה עם ג'ון ג'ייקס, דרור חג'ג', דזמון פארמר, תומאס טרל וראשון טרנר. המשחק נפתח עם רצף של צליפות מבחוץ, כשפארמר טרל וחג'ג' תפרו שלוש שלשות כדי להריץ את האורחים ליתרון 8:13. ירושלים הגיבה טוב עם שתי שלשות של סולומון ודאוול, ונקודות של חכמון הריצו אותה לריצת 2:13 ויתרון 15:21. אוחיון בסל ועבירה המשיך את המומנטום של המארחים שירדו ביתרון 18:26 בסיום הרבע הראשון. איבקווה עם דאנק בפתיחת הרבע השני צימק את הפער עבור האורחים, וגיבסון שקיבל דקות ראשונות קלע נקודות בכורה ושלשה שלו הובילה ליתרון 33:35. המארחים התעשתו מהר, ריץ' הריץ את ההתקפה, חכמון קלע במתפרצת והאלי אופ נהדר לריץ' הקפיץ את האוהדים ואת היתרון ל-43:51 במחצית.

עמית שמחון ודיון דאוול פתחו את הרבע השלישי עם שתי שלשות, ירושלים טסה ל-0:8 ויתרון 16. אשקלון נראתה חסרת אונים אל מול ההתקפות בלבן, אבל דווקא אז שלשה של שמריז יחד עם נקודות של טרל שמרו את האורחים בטווח ראייה. חכמון חילק אסיסט נהדר לדאנק של קלנסי ושלשה של נעימי קבעה יתרון 59:78. שלשה של ליפשיץ עוד צימקה, אבל אשקלון עלתה לרבע האחרון בפיגור 79:62. נעימי המשיך את הקו הירושלמי גם בפתיחת הרבע האחרון- עם שלשה- והמארחים עלו ליתרון שיא של 28 נקודות, בעוד אשקלון לא מצאה את הטבעת יותר מ-5 דקות. נעימי שוב הפציץ מחוץ לקשת, ירושלים עברה את קו ה-100, והבטיחה לעצמה את הניצחון שיכול להחזיר מעט מהביטחון לשחקניו של קטש.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: וויל סולומון 21 נקודות (5 מ-6 לשלוש), דיון דאוול 20 (6 מ-8 לשלוש), יובל נעימי 16 (4 מ-7 לשלוש), ג'ייסון ריץ' (7 ריבאונדים), סם קלנסי וליאור חכמון 11 כל אחד, יוגב אוחיון 8 ו-5 אסיסטים, עמית שמחון 3, רם אליאספור ועמית תמיר 2 כל אחד.

קלעו לאשקלון: תומאס טרל (9 ריבאונדים) וראשון טרנר 18 כל אחד, דומון פארמר 11 ו-5 אסיסטים, ליאור ליפשיץ 6, ג'ונתן גיבסון, דודו שמריז ואקינה איבקווה 5 כל אחד, דרור חג'ג' 3, אחיעד בוקרא וג'ון ג'ייקס 2 כל אחד, כן שתוף תמיר שמחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully