וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולסטאר: נבחרת הישראלים ניצחה את הזרים 117:122

ליאור אליהו (27 נק', 13 אס', בחירה ל-MVP) וגיא פניני (25) הובילו את הישראלים לניצחון באירוע היפה שארגנה המנהלת

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

לראשונה מאז לקחה את הליגה תחת חסותה, הציגה הערב (שלישי) מנהלת הליגה לראווה את הפירוש שלה למשחק האולסטאר המסורתי, כאשר נבחרת הישראלים גברה על נבחרת הזרים 117:122 באולם גן-נר. בנוסף, הכתירה הליגה גם את אלוף השלשות שלה - ג'ק מקלינטון, שגבר על דייויד בלו - וכן את המטביעים הטובים ביותר, ג'רמי פארגו ואדריאן בנקס (ראו ידיעה נפרדת). על רקע העונה הלא מרשימה במיוחד שעוברת על הכדורסל הישראלי, נחמד היה להתנתק ולהתרכז בצבע בלבד.

מאיר טפירו, דרור חג'ג' לצד ראמל בראדלי במשחק האולסטאר. קובי אליהו
חגיגה גדולה. בראדלי נותן קצב, טפירו וחג'ג' רוקדים/קובי אליהו

ידוע שבמשחקי אולסטאר לא נהוג להציג הגנות יוצאות דופן, ואכן, כך היה גם הערב. אפי בירנבוים ועודד קטש, שאימנו את קבוצתם הישראלים, נהנו מיכולת טובה של צמד שחקני מכבי תל אביב ליאור אליהו וגיא פניני, שבלטו על רקע חבריהם. מילה טובה חובה לזרוק גם לארז כץ, שבוודאי הדהים את מרבית חובבי הענף כשתפר לא פחות מארבע שלשות במסגרת הרבע השני בלבד. הישראלים כבר הובילו בפער של 15 נקודות בשלב מסוים, ולקראת סיום הרבע השלישי החלה נבחרת הזרים של דייויד בלאט ודן שמיר לשמור סוף סוף. וויל סולומון וראמל בראדלי היו אחראים על נטל הקליעה, אלא שבסופו של דבר סדרת החטאות בשתי הדקות האחרונות מנעו מהזרים להשלים קאמבק ולנצח. אז מה, יכול להיות שבאמת המעטנו בערכם של השחקנים הישראלים?

אליהו, שגרף את תואר ה-MVP עם שורה סטטיסטית מרשימה למדי של 27 נקודות, 6 ריבאונדים ולא פחות מ-13 אסיסטים, אמר בסיום: "אמרתי בתחילת המשחק שאנחנו באנו לנצח. בסופו של דבר היינו על דרך המלך. הוכחנו היום משהו, שיחקנו במלוא הרצינות והראינו שאנחנו לא מה שבהכרח חושבים. הייתה חוויה נהדרת".

אפי בירנבוים הוסיף במליצות: "הכל עבד לטובתנו. ריגש אותי שארז כץ עשה ארבע מארבע, ומאיר טפירו סחב את נבחרת הישראלים לניצחון. החבר'ה ידעו להביא את המקסימום. ברגע האמת השחקן הישראלי יודע לתת מעצמו הכל".

מנגד, דייויד בלאט, שמפסיד באופן מסורתי משחקי אולסטאר, אמר: "היה ערב יפה מאוד, מבחינת הארגון, האירוח וההופעה של השחקנים. זה מביא כבוד לליגה שלנו. מבחינת כישרון ויכולת, יש במדינת ישראל זרים שהם מהרמה הגבוהה באירופה או שיהיו בעתיד. ראינו את זה מבחינת האתלטיות והיצירתיות של תחרות ההטבעות".

מהלך המשחק

הישראלים פתחו בסערה, כאשר ליאור אליהו וגיא פניני העלו אותם ל-2:10 מהיר. כצפוי, הגנות של ממש לא נרשמו ברבע הראשון, כאשר כל מי שרצה לקלוע עשה כך, כאשר פניני דייק בשלשה נוספת, השלישית שלו, ושתי נקודות של טפירו קבעו 18:28 לישראלים. וויל סולומון היה הקלע הבולט של נבחרת הזרים בדקות אלה, אלא שגל מקל וסילבן לנדסברג, שעלו מהספסל של בירנבוים וקטש, סיפקו מספר מהלכים יפים שהורידו את הישראלים ביתרון 32:40 עם סיום הרבע הראשון.

פתיחת הרבע השני הביאה דו-קרב שלשות, כשראוי לציין את ארז כץ שהתכבד בשתיים רצופות. אדריאן בנקס סיפק לנו את ההאלי-הופ הראשון במשחק, ושלשה של סולומון צימקה ל-48:46 בלבד לישראלים. כץ ופניני השיבו בשלשות משלהם, כאשר רכז בני השרון תפר את השלשה הרביעית שלו במשחק (!), ועזר לחבריו לפתוח מחדש פער ולסיים את עשרים הדקות הראשונות ביתרון 61:67.

קצב המשחק המהיר נמשך כמובן גם ברבע השלישי, כאשר הישראלים כבר עלו ליתרון של 66:78. פניני המשיך להפציץ מכל מקום והעלה את חבריו לפער שיא של 69:85, מה שהכריח את דייויד בלאט לקחת פסק זמן. בשלב הזה ניסו הזרים לשמור קצת, ואפילו ביצעו את העבירה הראשונה שלהם במשחק (4 דקות לסיום הרבע השלישי...). בסיום הרבע הם הספיקו לצמק ל-94:88.

ראמל בראדלי, אדריאן בנקס וג'ייסון ריץ' צימקו ל-100:95 בפתיחת הרבע האחרון, ומנגד היו אלה הדקות של ליאור חכמון, ושש דקות לסיום הראה לוח התוצאות 97:104 לישראלים. בראדלי המשיך ללהוט, והפער הצטמק ל-110:109 בלבד. ג'ייסון ריץ' החטיא כמה זריקות מכריעות, ולאחר שבראדלי עוד צימק ל-120:117, נשלח ארז כץ לעונשין, המשיך את ערב הקליעה המרשים שלו עם שתי זריקות מוצלחות, ושלח את נבחרת הישראלים לחגוג. היה נחמד.

סטטיסטיקה

קלעו לישראלים: ליאור אליהו 27 (6 ריבאונדים, 13 אסיסטים), גיא פניני 25 (7 מ-11 ל-3), ארז כץ 14 (4 מ-5 ל-3), מאיר טפירו 12 (6 אסיסטים), ליאור חכמון 12 (6 ריבאונדים), סילבן לנדסברג 8, גל מקל 7, דרור חג'ג' 5, יהוא אורלנד 2, כריס ווטסון שותף אך לא קלע.

קלעו לזרים: ראמל בראדלי 26 (5 מ-11 ל-3), וויל סולומון 18 (6 מ-11), ג'ייסון ריץ' 13, רודני גרין 13 (7 אסיסטים), מרקו קילינגסוורת' 10, אדריאן בנקס 9, שון ג'יימס 8, ארון מגי 6, ראשון טרנר 2, סופוקליס שחורציאניטיס 2, לי ניילון שותף (5 דקות) אך לא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully