וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח עידן איוניר במכבי תל אביב

11.1.2011 / 13:23

העביר אימון בכורה בו הציע לעובדיה להישאר, אך העוזר יעזוב. בוזגלו אחרי הניצחון על בית"ר: "הרבה זמן לא ראיתי כזה טירוף"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

יממה לאחר שהוצג באופן רשמי כמאמן הבא של מכבי תל אביב, החל היום (שלישי) מוטי איוניר לעבוד בפועל בקבוצה. איוניר שוחח עם השחקנים במתחם האימונים בקרית שלום ולאחר מכן העביר את אימון הבכורה שלו בקבוצה. השחקנים ששיחקו אתמול במהלך הניצחון על בית"ר ירושלים 0:1 ערכו אימון שחרור ואילו היתר קיימו אימון מלא.

איוניר יחל בקרוב בהכנות לקראת משחק הליגה הקרוב במסגרת המחזור ה-18 בחוץ נגד בני סכנין. לסגל הקבוצה צפוי לחזור הקשר ג'יבריל סידיבה, שלא שיחק אמש בשל עונש הרחקה. הבלם המונטנגרי סאבו פאביצ'ביץ' צבר אמש כרטיס צהוב חמישי ויחמיץ את המשחק נגד מ.ס.אשדוד בעוד שבועיים.

למתחם האימונים הגיע גם איציק עובדיה, שניהל אתמול את המשחק מהקווים. עובדיה סיכם עם ראשי המועדון על עזיבתו, למרות פנייה מאיוניר, שהציע לו להישאר כעוזר בצוות האימון. גם מספר שחקנים ניסו לשכנע אותו להישאר, אולם עובדיה נשאר איתן בדעתו והחליט לעזוב כפי שאמר לפני המשחק נגד בית"ר. הצדדים צפויים להגיע לסיכום מהבחינה הכספית. איוניר עצמו אמר לשחקנים באסיפה: "נכון לעכשיו איציק לא ממשיך איתנו. אני מקווה שנצליח לשכנע אותו להמשיך ואני אישית אשמח לראות אותו איתנו".

"ברצוני להודות לבעלי המועדון מיטש גולדהאר, נציגו ג'ק אנגלידיס להנהלה, לצוות, לשחקנים ולקהל המדהים על תקופה יפה שהעברתי במחיצתם", אמר עובדיה לאתר הרשמי של המועדון. "אני עוזב את המועדון ברגשות מעורבים לאחר כארבע שנים בתחושת גאווה, ומודה על הזכות שהייתה לי לעבוד במועדון המפואר הזה. אני מאחל הצלחה למוטי איוניר, לשחקנים ולמועדון".

מאמן מכבי תל אביב מוטי איוניר לצד מאור בוזגלו, לירן שטראובר. ברני ארדוב
מעכשיו הם תחת פיקודו של מוטי איוניר. אימון הבכורה/ברני ארדוב

בוזגלו: "התקשורת ניסתה לסכסך, אבל יצאנו רק מחוזקים"

"עברנו תקופה קשה, לא היה קל להיפרד מאבי. אני חושב שאנחנו מקצוענים שצריכים וחייבים כעת לעשות את הסוויץ' ואני חושב שראו זאת על המגרש", אמר הקשר מאור בוזגלו, שנכנס כמחליף במחצית השנייה. "הרבה זמן לא ראיתי את השחקנים בטירוף כזה. היה כיף לנצח את בית"ר. אני לא חושב שהיינו בהלם לפני המשחק, עברנו דבר לא נעים. הכי חשוב עכשיו זה שמכבי חזרה למסלול הניצחונות, צריך להישאר צנועים ומחוזקים מכל העניין".

בוזגלו, שבישל את שער הניצחון, התייחס להצהרותיו של גולדהאר, שאמר שהוא רוצה לראות מעתה קבוצה מחויבת ולוחמת על המגרש: "כל השבוע דיברנו ועודדנו אחד את השני. אני לא חושב שיש שחקן שמשחק ולובש את החולצה של מכבי ולא בא מחויב, זו טעות לחשוב ככה. אנחנו צריכים לבוא בגישה יותר ווינרית. לא רק אבי היה אשם במצב אלא גם השחקנים. אנחנו חלק מהקבוצה, אבי היה חלק בלתי נפרד מאיתנו, הוא היה המאמן. כמובן שהוא לא האשם היחידי ולנו השחקנים יש חלק גדול מאוד במה שקרה, אבל עדיף להסתכל מעתה קדימה כי בסופו של דבר העונה ממשיכה".

בוזגלו מודע היטב למטרות העונה: "יש כאן סגל מצוין, אנחנו צריכים לעבוד אחד עם השני ואני חושב שהדברים יסתדרו בסוף. יש ליגה ארוכה, ואני חושב שעם סגל שחקנים כמו של מכבי אנחנו צריכים לרוץ לאליפות. אנחנו נרוץ חזק".

הקשר נשאל האם השחקנים הרגישו שצל כבד הוסר מעל המועדון עם פיטוריו של נמני, ואמר: "זה שטויות, אני לא חושב. אפרופו אבי, יש כמה עיתונאים בתקשורת שלקחו את זה למקומות לא טובים ולא נעימים וניסו לסכסך בין השחקנים וגם ביני לבין אבי. הם לא הצליחו, יצאנו רק מחוזקים מזה, שאנשים ימשיכו לכתוב שטויות, ככה אולי ננצח כל שבוע".

בוזגלו כבר הספיק להתאמן תחת איוניר בנבחרת הצעירה והשניים מכירים היטב מהעבר: "בסך הכל, מוטי מגיע לקבוצה עם סגל טוב מאוד, אני בטוח שהוא יודע את העבודה. יש לו ניסיון בכדורגל, את מה שהוא עשה כשחקן ומסוגל לעשות כמאמן, כולם יודעים. עכשיו נשאר רק שהוא יעביר לנו את זה ושאנחנו נלמד כמה שיותר מהר כי יש לנו אליפות להביא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

איוניר: "ראיתי את האישיות של גולדהאר, והוא לא משקר"

הבוקר התראיין איוניר לגלי צה"ל. "שמחתי שהקבוצה ניצחה", אמר. כשנשאל אם נהנה, ענה: "לא. מזמן כבר מאמני כדורגל מתקשים ליהנות במשחקי הקבוצות שלהם. צריך להיות פפ גווארדיולה כדי ליהנות, וגם כשהוא על הספסל אז אני לא בטוח שהוא נהנה. אני מכיר את הכדורגל הישראלי ומודע לכמות הקשיים שצפויה לי במכבי. אני יודע מה מצפה לי, והנאה לא תהיה חלק מזה".

אחר כך התייחס איוניר למכבי: "ברור שהקבוצה לא נראית מספיק טוב או משחקת בצורה כזו שיכולה לגרום הנאה למי שרואה אותה. הגעתי למכבי בגלל שהדברים לא עבדו. עם זאת, מכבי לא גרועה, צריך לשנות קצת. למרות שזה שלב בעונה שאי אפשר לשנות דברים מהקצה אל הקצה, אפשר לעשות כמה שיפורים".

איוניר נשאל מדוע הסכים לחתום על חוזה לחצי עונה בלבד, והגיב: "אני אדם חדש עבור מיטש גולדהאר, יש לו את המחשבות והתכניות שלו. אני מאמין שאם הוא יבין שאני האדם שהוא רוצה ללכת בדרך שלו אז אולי זה יתארך. התפקיד שלי זה לגרום לו לא לחשוב על אף אחד אחר. עכשיו חובת ההוכחה מוטלת עליי. אני צריך להוכיח שאני מספיק ראוי וטוב. ראיתי את האישיות שלו, ואני חושב שהוא לא משקר. אני מקווה שאעשה דברים שיגרמו לו לרצות בי עוד".

לגבי הקהל והעובדה כי לכתו של נמני לא התקבלה בתרעומת גדולה, הוסיף המאמן: "אני חושב שהקהל של מכבי ברובו עוד זוכר את מוטי איוניר כמי שעשה דבר עבור מכבי. האוהדים של נמני זוכרים שהוא קיבל כמעט כל מה שרצה, ואולי בגלל זה יותר אנשים היו מוכנים לקבל את זה שאבי לא יהיה במכבי".

עובדיה: "זה היה ניצחון עצוב"

היום אמורה להיערך פגישה בין איציק עובדיה, שסיים למעשה את תפקידו ובין ראשי הקבוצה, זאת כדי לדון ולסגור למעשה את סיום עבודתו במועדון. עובדיה, שירד אמש מהמגרש לקול תשואות האוהדים ואף בכה מתוך התרגשות, אמר כי החלטתו לעזוב היא סופית.

עובדיה, שניהל את שני המשחקים האחרונים של הקבוצה, גם התראיין הבוקר לגלי צה"ל. "הרגשה אחרי הניצחון על בית"ר מאוד מורכבת. מצד אחד הקבוצה נראתה כמו שהייתי רוצה, מצד שני זה היה ניצחון עצוב עבורי".

עובדיה התייחס לעזיבתם של אנשי הצוות המקצועי הקודם: "לפעמים דברים לא מתחברים, היו בכירים ממני במערכת ונראה לי שבמידה מסוימת ההסברים לא סיפקו את מקבלי ההחלטות והם החליטו להחליף את הצוות. אני שייך לצוות המקצועי הקודם והייתי גאה להיות חלק ממנו".

כשנשאל עובדיה מה לא עבד בקבוצה, אמר: "קבוצת כדורגל, בעיקר שמדובר בקבוצה חדשה, צריכים להתחבר בה הרבה דברים. מכבי זו מערכת מאוד לחוצה ובתוך כל אלה ועם מטרות כל כך גבוהות הדברים לא התחברו. זה קרה בקבוצות גדולות יותר ממכבי תל אביב".

ימים יגידו אם הקבוצה תזכה באליפות", הוסיף עובדיה. "לזכותו של מי שמשלם את הכסף, מר מיטש גולדהאר, רצה שהדברים ייראו אחרת. אם זה יספיק לתואר אז יכול להיות שהוא לקח את ההחלטה הנכונה. עכשיו הרבה דברים תלויים ביכולת של מוטי לחבר את הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully