וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאונל מסי הוכתר לשחקן השנה של פיפ"א

חלוץ ברצלונה ונבחרת ארגנטנה הקדים את צ'אבי ואינייסטה, וזכה בתואר בפעם השנייה ברציפות. מוריניו נבחר למאמן השנה

רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין

2011 כבר מזמן כאן, אבל בפיפ"א חיכו עד הערב (שני) כדי לערוך את טקס הענקת הפרסים למצטייני השנה החולפת. כל השמות הגדולים של הענף הגיעו לציריך בציפייה לגלות מי מבין כוכבי ברצלונה יזכה בכדור הזהב היוקרתי, שלראשונה הוענק במשותף על ידי פיפ"א ופראנס פוטבול, ומי שזכה בכבוד היה לאונל מסי, שלמרות ההערכות המוקדמות הקדים את חבריו לקבוצה אנדרס אינייסטה וצ'אבי.

מסי, שזכה בתואר אשתקד אחרי שגבר על כריסטיאנו רונאלדו, היה בעל הסיכויים הנמוכים ביותר מבין שלושת הפיינליסטים, וההנחה הייתה שהזכייה של נבחרת ספרד תטה את הכף לעבר אחד מחבריו לבארסה, אבל למרות העובדה שלא כבש אפילו שער אחד בדרום אפריקה וראה את נבחרתו מודחת ברבע הגמר, קיבל מסי את הגביע מידיו של מאמנו פפ גווארדיולה.

"למען האמת, לא ציפיתי לזכות היום", אמר מסי המופתע. "זו הייתה חוויה מדהימה מבחינתי רק להיות מועמד לפרס לצד שני חבריי לקבוצה, והזכייה הפכה אותה לעוד יותר מיוחדת. אני רוצה לחלוק את הפרס הזה עם כל שחקני בארסה, המשפחה שלי, וכל אנשי ברצלונה ותושבי ארגנטינה".

מוריניו הקדים את גווארדיולה

ז'וזה מוריניו, שהקפיד להכריז בשבועות האחרונים שאין לו סיכוי לזכות בתואר מאמן העונה, קטף את הפרס אחרי שהקדים את גווארדיולה ואת ויסנטה דל בוסקה, ועוד לפני שעלה לקבל את הגביע מיהר להודות לשחקניו לשעבר באינטר עימם זכה בליגת האלופות. המיוחד הפך השנה למאמן השלישי בהיסטוריה שזוכה בגביע אירופה לאלופות עם שתי קבוצות שונות והשלים טרבל כשזכה עם הנראזורי בדאבל האיטלקי.

ווסלי סניידר, שהיה שותף לטרבל אף הסתפק בבחירה לנבחרת השנה מבלי להיות מועמד לתואר שחקן השנה, הודה במיוחד למאמנו לשעבר: "זה היה תענוג לעבוד עם מוריניו, ואני רוצה להגיד לו את זה מעל הבמה הזאת. עבורי גם בעוד שנים הוא יהיה המאמן הטוב בעולם".

מוריניו עצמו אמר אחרי הזכייה: "עבורי התארים הקבוצתיים חשובים הרבה יותר מהאישיים, אבל זו זכייה היסטורית בשבילי, ובשביל הכדורגל הפורטוגלי כך שאני מרגיש גאווה גדולה. לפורטוגלים אין הרבה רגעי גאווה כאלה, וזה טוב מאוד לאגו של המדינה. אחרי יוזביו, פיגו ורונאלדו, עכשיו יש לנו ארבעה כדורי זהב".

בנבחרת השנה לא נרשמו הפתעות, כשבתואר שוער השנה זכה איקר קסיאס. בהגנה נבחרו מייקון, קרלס פויול, ז'ראר פיקה ולוסיו. בקישור נבחרו צ'אבי, אינייסטה ו-ווסלי סניידר, ובהתקפה נבחרו מסי, דויד וייה וכריסטיאנו רונאלדו.

שערו חמיט אלטינטופ במדי נבחרת טורקיה נגד קזחסטן זכה בתואר שער השנה. מי שהעניק לקשרה של באיירן מינכן את הפרס היה לא אחר מאשר אנדריי סידלניקוב, השוער הקזחי שספג מרגליו את שער השנה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully