וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: איוניר סיכם כבר במוצ"ש

ההתלבטויות של גולדהאר, השיחות עם רוני לוי, השיקולים של הבעלים והשכנועים של הגוורדיה הוותיקה. הכל הוביל להחלטה הסופית, שלמעשה נקבעה כבר בשבת: מוטי איוניר, מכביסט בנשמה, מונה לבעל הבית בקרית שלום. סיכום אירועי הימים האחרונים

אמנם עדיין לא התבצעה החתימה הרשמית, אבל זו בהחלט עובדה סופית ומוגמרת: מיטש גולדהאר, הבעלים של מכבי תל אביב, הודיע הערב (ראשון) למוטי איוניר שהוא ממנה אותו למאמן הבא של הקבוצה. מחר איוניר צפוי לחתום על חוזהו עד לסיום העונה, כאשר למועדון תהיה אופציה לשנה נוספת בהתאם כמובן לתוצאות והדרך בה תיראה הקבוצה.

רק יממה חלפה מאז הגיע גולדהאר במפתיע לישראל, אתמול (שבת) לפנות ערב, אולם על פי קצב ההתרחשויות והאירועים נראה כאילו מדובר בשבוע לפחות. עם הגעתו של גולדהאר היה ברור לכל אנשי המועדון כי המיליארדר הקנדי מתכוון לסיים בתוך 24 שעות את נושא מינוי המאמן, ולכן ביטל התחייבויות קודמות בקנדה, עלה על מטוסו הפרטי והגיע לתל אביב.

מיד עם הגעתו לארץ זימן גולדהאר את מוטי איוניר לפגישה במוצאי שבת על מנת להתרשם ממנו באופן אישי, ולשמוע את משנתו של מי שסומן כמועמד "המכביסט'" וזכה ללובי ולקמפיין גדולים ממקורבים רבים למועדון. הפגישה ארכה כשעה וחצי, ובה התרשם הקנדי מאישיותו של איוניר ואף קיבל את הרושם שהוא מאמין מאוד בעצמו וביכולתו להרים את הקבוצה ולסחוף את השחקנים קדימה. פרטי חוזהו של איוניר סוכמו למעשה כבר בתום הפגישה הלילית, ולשני הצדדים היה ברור כי מדובר בחוזה עד לסיום העונה, עם אופציה לשנה נוספת. איוניר קיבל את ההצעה והשיב בחיוב.

השיקולים: ניסיון מול מכביזם

מרגע סיום הפגישה בשעת לילה אמש החל גולדהאר לעבד את הפרטים, כאשר מאז נחיתתו היה נתון ללחץ בלתי פוסק של גורמים שונים המקורבים לאגודת מכבי תל אביב, למועדון הכדורגל וגם למחלקת הכדורסל. הבוס מקנדה התלבט שעות ארוכות בין איוניר - שנתפס כמאמן רעב שרק ציפה להזדמנות לקבל את הג'וב במועדון בו גדל, לבין לוי - עטור התארים והניסיון המקצועי, אולם גם אחד שהסתמן כבעל אופי מעט קשוח ובעייתי יותר.

גולדהאר קיבל שיחות רבות (בין השאר משמעון מזרחי ודיוויד פדרמן ממחלקת הכדורסל, ר"ב) וכמעט כולם ללא יוצא מהכלל המליצו לו למנות את איוניר ולהעדיפו על פני רוני לוי, שתואר כבעל אישיות בעייתית. גולדהאר שמע והקשיב והסתייע גם בתיק עבודה עב כרס על כל אחד מהמועמדים, שהוא קיבל מנציגו ג'ק אנג'לידיס ומהמנכ"ל עוזי שעיה.

הליך קבלת ההחלטות של גולדהאר היה בהתאם למודל האמריקאי, ולרגעים היה נדמה שהוא מראיין מועמדים למשרת מנכ"ל באחת מחברותיו העסקיות. גולדהאר למד את הרזומה של כל אחד ואחד מהמועמדים שלו ואף טרח לדבר עימם באופן אישי על מנת להתרשם מכל אחד ואחד מהם. בשלב מסוים במהלך הבוקר עלתה אופציה של מועמד נוסף, ככל הנראה זר, אולם היא ירדה מהפרק עוד לפני שהתפתחה לאופציה אמיתית.

שומרים על דיסקרטיות

אין פלא שלאורך כל היום גופי התקשורת השונים נותרו השונים באפילה מוחלטת: גולדהאר דאג לשמור את הקלפים קרוב מאוד לחזה, ואף אחד למעט נציגו ומקורבו האישי ג'ק אנג'לידיס לא ידע על הלך הרוח של הבוס. ככל שנקפו השעות היה ברור שרגע ההחלטה קרב ובא, אולם לאף אחד לא היה חצי מושג לגבי המועמד שצפוי להיבחר. בסביבות השעה 16:00 החלו נציגי התקשורת לזרום לקרית שלום בציפייה שאוטוטו תיפול ההחלטה ותכונס מסיבת עיתונאים רשמית של הקבוצה. במשך כשעה וחצי התהלכו הכתבים והצלמים בניסיונות למצוא בדל של מידע אודות מינוי המאמן, כאשר ההתרחשות האמיתי התנהלה מספר קילומטרים צפונה, במשרדו של ג'ק אנג'לידיס בתל אביב.

לקראת השעה 17:00 החליט סופית גולדהאר למנות את מוטי איוניר לתפקיד. איוניר הוזעק למשרדו של הבוס ושם התבשר כי התפקיד שלו. גולדהאר אף הספיק להתקשר לרוני לוי ולבשר לו שהבחירה נפלה על איוניר. לוי הודה לקנדי ואף דאג לשלוח איחולי הצלחה למאמן שנבחר.

למרות שעל הדשא ערכו שחקני הקבוצה את האימון המסכם בהדרכתו של המאמן הזמני איציק עובדיה, לקראת המשחק מחר מול בית"ר ירושלים, האיש המבוקש ביותר באותן שעות היה דובר הקבוצה עופר רונן, שנשאל שוב ושוב מתי ואיפה תתקיים מסיבת העיתונאים. "הליך מינוי המאמן עדין לא הסתיים וכשיהיה לנו מה להודיע, נודיע", אמר הדובר.

עם סיום פגישתו של גולדהאר עם איוניר ולאחר שבישר למאמן הטרי את החלטתו, עשה הבעלים הקנדי את דרכו יחד עם אנג'לידיס ושעיה היישר למשרדי ההתאחדות לכדורגל, כדי לקבל את ברכת הדרך של אבי לוזון ואנשי ההתאחדות. בתום שיחה קצרה בין השלושה לבין נציגי ההתאחדות לכדורגל - אבי לוזון, אורי שילה ורתם קמר - ביקשו נציגי מכבי לשחרר את איוניר מתפקידו בנבחרות. בתום ההתייעצויות החליט יו"ר ההתאחדות להיענות לבקשת ראשי הצהובים.

הערב נשלחה הודעה רשמית מטעם המועדון, ובה זומנו כל כלי התקשורת למסיבת עיתונאים שתיערך מחר בקרית שלום, ובה צפוי גולדהאר להכריז באופן רשמי על המינוי. עוד קודם לכן בסביבות, השעה 11:00 בבוקר, ייפגשו השחקנים לשיחה עם הבעלים, בה הוא צפוי לעדכן אותם ולהודיע להם באופן אישי על בחירתו. מיד בתום האסיפה יערכו השחקנים אימון שחרור קל ויסעדו יחד את ארוחת הצהריים לקראת המשחק נגד בית"ר ירושלים, בו יהיו נוכחים גולדהאר ואיווניר שיצפו בהתמודדות מיציע הכבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully