וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "חזרנו לאנרגיות שלנו"

ירושלים סוף סוף שבה לנצח, מאמנה היה מרוצה. ליובין: "מתנחם בלחימה שלנו". אלפסי: "אנחנו מוותרים בקלות, זה כדור שלג"

אדריאן הרבשטיין

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: יותם בן דוד

הפתעות גדולות לא נרשמו הערב (חמישי) במחזור ה-13 של ליגת העל. מכבי תל אביב אמנם התקשתה למשך שלושה רבעים מול מכבי ראשון לציון, אך בסופו של דבר הצליחה לנצח 74:88 על מנת להישאר בפסגת הטבלה בפער של ארבע נקודות. להפועל ירושלים זה הלך הרבה יותר קשה, כאשר קבוצתו של עודד קטש שוב לא ממש הרשימה, אלא שנאיביות מסוימת של גלבוע/גליל אפשרה לירושלמים לצאת מהמשבר של השבועות האחרונים ולנצח 73:74. מי שנותרה במקום השני היא מכבי אשדוד, שחזרה לעצמה כאשר ניצחה באולם הפחים 70:86 את הפועל חולון. קבוצה נוספת ששבה למסלול הנצחונות היא בני השרון, שהביסה את נתניה 68:89, ונסיים במכבי חיפה, שדווקא חזרה להפסיד כאשר נכנעה לאשקלון 99:91.

קטש: "מקווה שיאיר לנו המזל ולא ניקלע לבעיות"

הפועל ירושלים נאלצה להזיע הערב לא מעט בגן-נר לפני שניצחה בסופו של דבר 73:74 את גלבוע/גליל. "אני מאוד מרוצה כי בחצי הראשון שיחקנו כדורסל חיובי וקלענו 49 נקודות", אמר בסיום מאמן האדומים עודד קטש, שחזר לאולם בו בילה את השנים האחרונות. "למשחק היה קצב מהיר, אולי מהיר מדי, אבל אנחנו לוקחים את מה שיש. חזרנו לאנרגיות שלנו. לא פשוט לנצח פה ועשינו את זה. אני מקווה שיאיר לנו המזל ולא ניקלע יותר לבעיות".

קטש התייחס למשחק המבולבל של שתי הקבוצות בדקות האחרונות ואמר: "זה היה משחק בין שתי קבוצות שמכירות אחת את השנייה טוב מאוד. נגררנו לשינוי הקצב במקום לשלוט יותר. לפחות קיבלנו את בריאן רנדל בחזרה ונשתמש בו הרבה יותר טוב".

על חזרתו לגן-נר אמר קטש: "זה תמיד מרגש לבוא לפה, למקום שאני אוהב עם אנשים שאני אוהב. הרגשתי פה סוג של בית וכולם נתנו לי הרגשה מאוד טובה. אני מאחל הרבה הצלחה לגלבוע/גליל, הלב שלי איתם".

מנגד, ליאור ליובין דיבר על שני צידי המטבע: "בחצי הראשון נראה כאילו רצינו לתת להם את המשחק. אני שמח שחזרנו למשחק צמוד, אבל כמובן שאני לא מרוצה ורק מתנחם ברוח הלחימה בסוף. שילמנו היום מחיר על חוסר האנרגיות. יש גם פלוסים למשחק הזה - אחד מהם זה המשחק של רודני גרין".

גל מקל, שביצע עבירה על וויל סולומון שתי שניות לסיום בצד אחד, והחטיא בשניה האחרונה מהצד השני, הוסיף: "אכלתי סרטים על הפאול ואני צריל לראות את זה עוד הפעם בטלוויזיה כי אני מניח שאפשר לשרוק את זה. החטאנו כל כך הרבה ליי אפים שחשבתי שבסוף זה יייכנס לי, וחבל, כי היינו טובים. ביום ראשון יש גביע, אז נקווה לתקן שם".

פרנקו: "ננסה לסחוט מהלימון ניצחונות בהמשך"

מכבי אשדוד, המרענן הרשמי של הליגה, התאוששה מההפסד הדרמטי בראשון לציון ביום ראשון ובה למסלול הניצחונות עם 70:86 ענק על הפועל חולון באולם הפחים. אחרי שלושה רבעים צמודים, ברחה אשדוד ברבע הרביעי תוך שהיא נהנית מ-25 נקודות של ג'וש קרטר ו-20 של ראמל בראדלי.

"ידענו שיהיה משחק קשה ופיזי ושתהיה אווירה עוינת שתחייב אותנו להראות אופי", סיכם בראדלי. למזלנו בסוף הצלחנו לברוח ולקחת את המשחק. המאמן אמר לנו בתחילת הרבע האחרון שאנחנו צריכים לעצור אותם. עצרנו את הקלעים שלהם, יצאנו להתקפה וקארטר עם כמה סלים גמר את המשחק".

המאמן עופר ברקוביץ' הוסיף: "ברבע השלישי כבר היינו הרבה יותר טובים, עצרנו אותם על 14 נקודות, עברנו מפיגור להובלה והרבע האחרון היה כולו שלנו". לקראת משחק רבע גמר הגביע נגד גלבוע/גליל אמר המאמן: "יש רצון עז להגיע למעמד חצי הגמר כי זה אחד המעמדים הכי יפים של הכדורסל הישראלי. נעשה הכל כדי להגיע לשם, נכין את הקבוצה וננוח. נחדד דברים שחשוב לנו לחדד".

מנגד, מאמן חולון דני פרנקו לא חיפש תירוצים: "לי כמאמן יהיה קל לזרוק את המשחק על זה שנגמר האוויר. זה יכול להיות נכון, אבל אני לא יכול להתייחס לזה. אני יכול לנסות לסחוט את הלימון עד הטיפה האחרונה ולקוות שזה יספיק. גם נגד בני השרון ברבע האחרון היה לנו מאוד קשה. אז היה לנו מרווח ביטחון מספיק גדול בשביל לעבור את הדקות האלה עם הגנה טובה. לא שיחקנו היום טוב מול האזורית, בעיקר בשלבים האחרונים של המשחק. אני צריך לשים את הרף יותר גבוה ולהוריד בפני השחקנים את הכובע על המאמץ, אבל היום זה לא היה מספיק. ננסה להוציא מהלימון הזה ניצחונות בהמשך".

בית הלחמי: "לקחנו את המשחק בשיניים"

הקרב בין שתי האחרונות בטבלה עירוני אשקלון ומכבי חיפה היה צמוד והפכפך, כאשר בסופו של דבר ניצחו האשקלונים 91:99 הודות לריצה גדולה בדקות ההכרעה, וקטעו רצף לא מחמיא של שלושה הפסדי ליגה בשבועות האחרונים. "היה חשוב לקחת את המשחק הזה, לקחנו אותו בשיניים, מגיע הרבה קרדיט לשחקנים שעלו למרות שחלקם פצועים כבר כמה זמן", החמיא אריאל בית הלחמי לשחקניו.

"ממש כל הכבוד לכל החבר'ה", הוסיף והתמוגג המאמן המנצח. "ליאור ליפשיץ הולך לעבור ניתוח, והיום הוא היה על המגרש, צריך להעריך אותו. גם ההפסדים שלנו, ואני חוזר על זה הרבה זמן, זה לא הפסדים ב-20 הפרש אלא בשניות האחונות, וזה מראה הרבה על האופי של הקבוצה הזאת. אנחנו לא מתפרקים, עולים ונותנים את הכל. היום עשינו את הדברים נכון, ואני מקווה שנדע לעשות את זה גם להבא".

ברנר: "מבטיח שלא ניראה ככה שוב לעולם"

בני השרון סוף סוף שבה להציג יכולת טובה, כאשר הביסה את ברק נתניה 68:89 הודות למשחק ענק של שון ג'יימס, שחזר לשחק עם חבריו והיה מצוין. "אני מקווה שזה חלק מהסיום של תהליכים לא טובים שהיו לנו", אמר דן שמיר בסיום. "שחקנים הוציאו מעצמם את הדברים הטובים שבהם. אנחנו יותר מדי טובים מבחינת האיכות שלנו ומבחינת בני האדם שאנחנו כדי להיות איפה שהיינו בשבועות האחרונים, אבל אנחנו צריכים להסתכל על התמונה הגדולה ולא רק על היום".

פילברטו ריברה הוסיף: "הכול מגיע מביטחון. ששחקנים למטה חייבים לשחק יחד ואז הביטחון עולה. אני משחק כדורסל מקצועני כבר 10 שנים ומניסיון זה כל ההבדל. שון היה חשוב מאוד לנו, הוא המנהיג שלנו יחד עם לי ניילון ונקווה שנמשיך לנצח".

מנגד ניסה אריק אלפסי להסביר את ההתפרקות של קבוצתו: "מה שאנחנו לא מנסים לעשות פשוט לא עובד. אנחנו מוותרים בקלות על משחקים, גם היום היינו במינוס 20 כבר בחצי הראשון. אין הרבה מה לסכם משחק כזה. כשלא נכנסים טוב למשחק וסופגים כל כך הרבה סלים קלים ולא נותנים את הכול על המגרש זה כדור שלג. לא הופענו הגנתית היום. אני לא מסתכל אחרי משחק כזה על שינויים, צריכים להיות ריאליים, אני לא יודע אם יש שחקן פנוי בשוק שיכול לעשות בשבילנו את השינוי המיוחל. רק ביחד נצא מהמצב. נצטרך לדעת להרים את החבר'ה ולהגיע ביום ראשון למלחה ולהיראות כמו קבוצת כדורסל".

שמוליק ברנר המשיך את הקו של מאמנו: "אני מתבייש היום בי ובחברים שלי, אני רוצה להתנצל בשביל האוהדים שלנו שמלווים אותנו לכל אורך הדרך בבית ובחוץ. אריק לא יכול ללמד אופי ואני מבטיח שלא נראה ככה שוב לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully