וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: גלבוע/גליל ניצחה את עירוני אשקלון 76:80

עירוני אשקלון היתה בדרכה אל ניצחון ביתי שני העונה, אבל קאמבק של גלבוע/גליל בראשותו של יבזורי הוביל אותה ל-76:80

בשנתיים האחרונות היה אולמה של עירוני אשקלון אחד המקומות הקשים יותר לשחק בו בליגת העל, אולם בו הפסידו לא מעט קבוצות גדולות. העונה השיגה אשקלון רק ניצחון בודד אחד, ועושה רושם כי משהו בקבוצתו של אריאל בית הלחמי פשוט לא מתחבר. הערב (שני) היו המארחים בעמדת מפתח להשיג את הניצחון המיוחל שייתן להם קצת אוויר בתחתית, כשטרנר ופארמר כבר הוליכו את אשקלון ליתרון 15, אבל קאמבק נהדר של הפועל גלבוע/גליל בזכות ערב מוטרף של דגן יבזורי העניקו דווקא לקבוצתו של ליובין את הניצחון 76:80.

המארחים תפסו פיקוד על המשחק כבר בפתיחה, כשטרנר עושה ככל העולה על רוחו בצבע, ומסיים את המחצית הראשונה עם 16 נקודות, ללא החטאה מהשדה. מנגד, קבוצתו של ליובין נראתה כבויה וחסרת סדר, שחקניה חיפשו שוב ושוב את הזריקות מחוץ לקשת ומחצי מרחק במקום ללכת פנימה, מה שאיפשר לאשקלון לעלות ליתרון 14. אלא שכפי שקרה לה לא אחת העונה, קבוצתו של בית הלחמי איבדה מהקצב שלה ברבע האחרון ואיפשרה ליריבתה לחזור. דגן יבזורי, שעד לאותו רגע פגע בעיקר בטבעת תפר שתי שלשות גדולות, ופתאום האורחים תפסו את ההולכה. אשקלון ניסתה לחזור אבל ראתה את טרנר ופארמר מקבלים החלטות טיפשיות בהתקפה, ומנגד מקל ניצל את כל הניסיון שלו כדי להוביל את קבוצתו לניצחון, שהושג בעיקר בעזרת הרבה לב ואמונה.

מהלך המשחק

עירוני אשקלון פתחה בחמישיה עם ליאור ליפשיץ, תומאס טרל, ראשון טרנר, דזמון פארמר וגור פורת. גלבוע/גליל העלתה את ג'ק מקלינטון, גל מקל, דגן יבזורי, עידו קוז'יקרו וטיילר ווילקרסון. פורת וטרל העלו את המקומיים ליתרון בפתיחה, אבל יבזורי עם הרבה אנרגיה קבע 7:8 לאורחים. אשקלון הגיבה בריצת 0:8 עם שתי שלשות מפורת וליפשיץ שהעלו ל-8:15. גלבוע/גליל חזרה מעט, אבל שלשה ענקית של פארמר, שני מטרים מאחורי הקשת הורידה את אשקלון ביתרון 15:21 בסיום הרבע הראשון. יבזורי החזיר את חבריו עד פיגור 3 בפתיחת הרבע השני, אבל רצף של החטאות של האורחים שפשוט לא מצאו את הטבעת איפשרו לטרנר ואיביקווה בצמד דאנקים גדולים להעלות את ואשקלון ליתרון 14. פארמר ששלט ללא עוררין בהתקפה המארחים ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על מקל, וגלבוע/גליל ניצלה זאת כדי לצמק ל-33:26. מקל ברצף של פעולות טובות הניע טוב את קבוצתו, אבל טרנר וטרל הורידו את אשקלון ביתרון 33:42 במחצית.

פארמר פתח את המחצית השניה עם עוד שתי שלות ענקיות שהעלו את המארחים ליתרון 15. יבזורי תפר את השלשה הראשונה שלו אחרי 5 נסיונות לא מוצלחים, וגלבוע/גליל צימקה ל-8. טרנר שוב חצה את הגנת האורחים ללא קושי, אבל מקלינטון בשלשה ועבירה צימק ל-60:54. אלא ששחקניו של ליובין שוב איבדו ריכוז וכדור, ואיביקווה ניצל זאת כדי לקבוע 56:67 בסיום הרבע השלישי. האורחים עלו מצויין לרבע האחרון, יבזורי קלע שלשה חשובה וקרטר צימק ל-2 בלבד. יבזורי הלוהט תפר שלשה נוספת בהתקפה הבאה והשלים קאמבק נהדר שהעלה את האורחים ליתרון. רודני גרין נכנס בגליל ומיד הגיב עם נקודות ששמרו את קבוצתו ביתרון. פארמר עם שלשה ענקית בסיום שעון הקליעות קבע 74:75 לאשקלון, אבל גלבוע/גליל הגיבה עם חדירה נהדרת של מקל שלא נשמר, בדרך ליתרון 3. טרנר ביצע עבירת תוקף טיפשית, 16 שניות לסיום וגורדון עשה את העובדה מהקו כדי להבטיח את הניצחון.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל גלבוע/גליל עליון: דגן יבזורי 21 (6 מ-12 ל-2, 3 מ-11 ל-3) ו-9 ריבאונדים, גל מקל 16, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, ג'ק מקלינטון 12 (1 מ-5 ל-3) וורן קרטר 11, טיילר ווילקרסון 9 ו-9 ריבאונדים, רודני גרין 8, עידו קוז'יקרו 3 ו-5 ריבאונדים, אבישי גורדון ואנטון קזרנובסקי שיחקו ולא קלעו.

קלעו לעירוני אשקלון: ראשון טרנר 25 (9 מ-9 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, דזמון פארמר 19 (1 מ-7 ל-2, 5 מ-10 לשלוש) ו-7 אסיסטים, תומאס טרל (10 ריבאונדים), אקינה איביקווה (10 ריבאונדים) ודרור חג'ג' ( 6 אסיסטים) 8 נקודות כל אחד, גור פורת 5, ליאור ליפשיץ 3, ג'ון ג'ייקס שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully