וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: ארסנל ניצחה 1:3 את צ'לסי

שערים של סונג, פברגאס ו-וולקוט בתשע דקות (44-53) סידרו לתותחנים ניצחון ראשון בדרבי אחרי חמישה הפסדים רצופים

757 ימים עברו מאז הניצחון האחרון של ארסנל על צ'לסי. זה קרה אי שם ב-30 בנובמבר 2008, ומאז ניצחו הבלוז חמש פעמים ברציפות והראו לתותחנים מי באמת בעל הבית בלונדון. אלא שהערב (שני) ארסנל הראתה שנמאס לה להיות הפראיירית שתמיד משחקת יפה ומפסידה והיא הצליחה לנצח 1:3 את צ'לסי במסגרת המחזור ה-19 בפרמיירליג ולעלות למקם השני עם 35 נקודות. שערים של אלכס סונג, ססק פברגאס ותיאו וולקוט תוך תשע דקות (44 עד 53), ששברו קרח של 334 דקות ללא שער של האדומים מול צ'לסי, העלו את ארסנל ל-0:3 מדהים. נגיחה של ברניסלאב איבנוביץ' בדקה ה-57 רק המתיקה מעט את ההשפלה מבחינת הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי, ששוב נראתה רע וסגרה משחק ליגה שישי ברציפות ללא ניצחון. בקצב הזה אף אחד לא יתפלא אם האיטלקי לא יעמוד בקרוב על הקווים בסטמפורד ברידג'.

שחקני ארסנל חוגגים, רובין ואן פרסי. רויטרס
מי אמר שהם לא יכולים לנצח קבוצה גדולה? שחקני ארסנל/רויטרס

מה שנראה הכי עלוב בצ'לסי היה משחק ההגנה, מה שנחשב תמיד כחלק החזק בקבוצה. שני איבודי כדור אומללים עלו לדאבליסטית בשער השני והשלישי ונראה שאחרי העזיבה של ריקארדו קרבאליו והפציעה של אלכס מרכז ההגנה של צ'לסי הוא פשוט בינוני ולא יותר מזה. אפילו פרנק למפארד, שפתח בהרכב לראשונה מאז המחזור השלישי ב-28 באוגוסט, אז פתח בניצחון 0:2 על סטוק. צ'לסי נמצאת כרגע במקום הרביעי, שש נקודות מתחת למוליכה מנצ'סטר יונייטד ומשחק עודף.

מנגד, מה תגידו על ארסן ונגר? המנג'ר הצרפתי, שתמיד מתעקש שהקבוצה שלו יכולה להתמודד במגרש של הגדולות הפך כבר למשל ולשנינה בקרב חובבי הכדורגל באי הבריטי. היו שאמרו שונגר אפילו מעדיף סגל נטול כוכבים כדי שיהיו לו תירוצים למקרה של כישלון. אך היום הוכיח הצרפתי שהוא בכל זאת מבין משהו בכדורגל לאחר שארסנל הוכיחה שהיא יכולה לנצח קבוצה גדולה ועשתה זאת עם הרבה סטייל ודרך שליטה מוחלטת בקצב המשחק וייצור הזדמנויות רבות. מי מיהר להספיד את התינוקות של ונגר?

המשחק נפתח כצפוי בקצב מהיר במיוחד, כשהקבוצה הביתית היא זו שהכתיבה את הקצב וניסתה לפתח התקפות, בעיקר דרך תיאו וולקוט וסמיר נאסרי מהאגפים. בדקה השישית הצליחו התותחנים להגיע להזדמנות ראשונה כשכדור ארוך של אלכס סונג הגיע לרובין ואן פרסי, אך החלוץ ההולנדי לא הצליח להשתלט על הכדור המצוין. רק דקה חלפה ודידייה דרוגבה קיבל מסירת עומק ובעט חזק ושטוח סמוך לקורה. ככל שהזמן חלף הקצב דעך, כשארסנל הייתה זו שכן הצליחה לייצר מעט מצבים. בדקה ה-41 הייתה ההזדמנות המסוכנת ביותר, כשהקפצה של נאסרי מ-18 מטר כמעט ועברה את צ'ך, אך השוער הצ'כי מתח איברים והדף לקרן. בדקה ה-44 הקבוצה של ונגר גם באה על שכרה, כשמסירה של ג'ק ווילשר הגיעה לאלכס סונג בתוך הרחבה, הקשר הקמרוני הצליח להתגבר על ערבוביה ובעט לפינה הרחוקה ופנימה. שער רביעי בכל המסגרות העונה לסונג.

במחצית ביצע קרלו אנצ'לוטי שינוי כשהכניס את ראמירס על חשבונו של ג'ון אובי מיקל המאכזב. אלא שהחילוף לא הוכיח את עצמו, ההפך הוא הנכון. מרכז השדה של צ'לסי הפך ממש פאתטי במחצית השנייה. בדקה ה-51 ואן פרסי הסתבך מול שלושה שחקנים, כשאסיין תיקל אותו בכדור שהגיע לוולקוט. המטוס האנגלי יישר למרכז, שם המתין פברגאס חופשי ומאושר ומול שער ריק בעט פנימה, 0:2 לארסנל. שתי דקות בלבד חלפו וזה כבר 0:3, הפעם איבוד של מאלודה הגיע לפברגאס. הקשר הספרדי החליט לפנק את וולקוט, שקיבל מסירת עומק ובעט נפלא פנימה. קשה להאמין שזו ההגנה של הדאבליסטית הגאה. הבלוז לא התייאשו והצליחו לצמק בדקה ה-56, כשבעיטה חופשית של דרוגבה מצאה דווקא את ברניסלאב איבנוביץ', שניצל יציאה לא טובה של פביאנסקי ונגח פנימה, 1:3.

שחקני ארסנל, סמיר נאסרי, תיאו וולקוט חוגגים. רויטרס
חגיגה אדומה באצטדיון האמירויות. שחקני ארסנל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully