וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א הביסה את אשקלון 66:88

הצהובים לא התקשו בשום שלב מול קבוצתו התחתית של אריאל בית הלחמי. פרקינס הוביל עם 18 נקודות, מצ'באן הוסיף 4

זה היה מעט פחות משכנע מבדרך כלל, אבל גם הערב (שני) מכבי תל אביב לא באמת עמדה בסכנה והמשיכה להביס בליגת העל ולשמור על הפער הגדול בפסגה. הפעם היריבה התורנית היתה עירוני אשקלון, שאמנם הצליחה להערים קשיים מסוימים במהלך דקות אחדות, אך זה לא הספיק לה ליותר מתבוסה 88:66, שהמשיכה את המומנטום הלא טוב שעוברת קבוצתו של אריאל בית הלחמי: בחמשת המשחקים האחרונים הפסידו האשקלונים ארבע פעמים, ומצבם בתחתית לא נראה חיובי במיוחד.

מילאן מצ'באן שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול תומאס טרל שחקן עירוני אשקלון. ברני ארדוב
תכיר, זו הליגה הישראלית. קל כאן. מצ'באן מול טרל/ברני ארדוב

שלושה שבועות נותרו למכבי תל אביב עד פתיחת הטופ 16, וברור לגמרי שאת המשחקים והאימונים עד אז יקדיש דייויד בלאט לעבודה על הנקודות שדורשות שיפור. בפרט, אחת המשימות הגדולות ביותר של המאמן בצהוב היא להכניס לעניינים את הרכש החדש והמתוקשר שלו, מילאן מצ'באן, שהערב קיבל דקות בכורה בליגה אך לא נראה ממש מחובר. למרות זאת, ולמרות שליאור אליהו שוב קיבל מנוחה בשל הפציעה בגבו, מוליכת הטבלה לא התקשתה בשום שלב.

הצהובים פתחו יתרון דו-ספרתי אחרי שלוש דקות בלבד, כמו במשחקים רבים העונה, ומשם אשקלון כבר לא באמת הצליחה לחזור. כניסתו של ליאור ליפשיץ אמנם הפיחה בקבוצה מעט חיים חדשים שעזרו לה לצמק את ההפרש ל-5 נקודות בלבד בשלהי הרבע השני והשלישי, אך במהרה שוב צמח לו הפער למחוזות דו-ספרתיים. בסיום הגדילה מכבי תל אביב את הפער מהפועל ירושלים ומכבי אשדוד בפסגה לשלוש נקודות, ובשבוע הבא היא יוצאת למלחה, לסופר-קלאסיקו של הכדורסל הישראלי. כפי שהירושלמים נראו אמש, וכמו שצהובים משחקים בתקופה האחרונה, קרב גדול לא יהיה שם. ואשקלון? לה מחכות בשלושת המחזורים הבאים גלבוע/גליל, מכבי חיפה והפועל ירושלים, ואם תפסיד בשלושתם מצבה בתחתית עשוי להיות קריטי.

מהלך המשחק

מכבי פתחה עם ג'רמי פארגו, דורון פרקינס, גיא פניני, דייויד בלו (במקום ליאור אליהו הפצוע) וסופוקליס שחורציאניטיס, אשקלון העלתה את דרור חג'ג', גייב פרואיט, גור פורת, תומאס טרל ואקינה איבקווה. פארגו ופרקינס איפסו את היד מבחוץ כבר בפתיחה, והצהובים עלו ל-2:12 אחרי שלוש דקות. מצ'באן עלה לדקות בכורה בליגה אחרי ארבע דקות ומיד ירד לספסל, והחטאות זריקות חופשיות של מכבי מחוץ לקשת הורידו אותה לסיום הרבע ביתרון 11:22 "בלבד".

מצ'באן מצא נקודת בכורה בליגה בפתיחת הרבע השני, והצהובים עלו ל-11:26. ליאור ליפשיץ נכנס בשורות אשקלון והכניס מעט רוח לחימה בשורות האורחים, ושתי נקודות של גייב פרואיט צימקו ל-28:18. בדקות הבאות חצתה האגרסיביות של ליפשיץ את הגבול, המשחק התלהט, ואחרי שלוש עבירות בלתי ספורטיביות (שתים לאשקלון, אחד למכבי) המשיכו האשקלונים לנגוס ביתרון וירדו לחדרי ההלבשה בפיגור מינימלי מבחינתם - 39:33.

בפתיחת הרבע השלישי מכבי ניסתה ללכת פנימה אל שחורציאניטיס, אך אשקלון הגיבה עם דאבל-טים וצימקה ל-42:37. בשלב הזה צ'אק אידסון ודורון פרקינס החלו ללחוץ ולהעביר הילוך, מכבי רצה ל-0:8 מהיר, עלתה חזרה ל-37:50, והובילה בסיום הרבע 49:61.

הגארבג' טיים השתלט על הרבע האחרון, כאשר דורון פרקינס ודייויד בלו המשיכו להיות הקלעים הבולטים בשורות הצהובים, ומכבי עלתה ליתרון שיא של 56:74. פרקינס נתן שואו לקהל עם דאנק גדול, אשקלון הספיקה לבצע עבירה בלתי-ספורטיבית נוספת, וזה נגמר ב-66:88 נינוח לדייויד בלאט ושחקניו. אולי בשבוע הבא, במלחה, זה יהיה קצת יותר קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: דורון פרקינס 18 (6 מ-6 ל-2, 5 חטיפות, 5 אסיסטים), דייויד בלו 17 (6 מ-9 מהשדה), טל בורשטיין 11, ג'רמי פארגו 9, גיא פניני 9, סופוקליס שחורציאניטיס 8, צ'אק אידסון 8 (4 ריבאונדים, 6 אסיסטים), מילאן מצ'באן 4 (1 מ-4 ל-2, 13 דקות), יניב גרין 4, ריצ'ארד הנדריקס שותף אך לא קלע.

קלעו לאשקלון: דזמון פארמר 17, ליאור ליפשיץ 12 (4 חטיפות), תומאס טרל 10, גור פורת 9, אקינה איבקווה 6, גייב פרואיט 5, דרור חג'ג' 3, אחיעד בוקרא 2, ג'ון ג'ייקס 2. דודו שמריז ותמיר שמחוני שותפו אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully