וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רץ אוסטרלי השלים 52 מרתונים ב-52 שבועות

טריסטן מילר עשה היסטוריה במרתון מלבורן האחרון, והפך ממובטל גרוש לגיבור החדש של הריצות למרחקים ארוכים

הקהל האוסטרלי שהמתין בקו הסיום של מרתון מלבורן שהתקיים ביום ראשון לא ממש התרגש ממנצחי המירוץ, אלא בעיקר מאתלט מקומי בשם טריסטן מילר, שקבע היסטוריה. מילר השלים בהצלחה משימה שאף רץ לא עמד בה וסיים את ריצת המרתון ה-52 שלו ב-52 שבועות. במילים אחרות, מילר רץ מרתון בכל שבוע בשנה החולפת, ואין ספק שההישג הזה יכניס אותו לספרי ההיסטוריה של הריצה הארוכה בעולם. הוא אמנם לא רץ מקצועי, ושיאו האישי שנקבע השנה בברלין עומד על 3.03 שע' בלבד (איטי כמעט בשעה משיא העולם), אבל חשוב לציין כי מרבית רצי המרתון בעולם עושים זאת עבור עצמם ועבור בריאותם, ולא כדי להתחרות ברמות הגבוהות. אין ספק שטריסטן מילר הפך השבוע לגיבור הגדול של הספורט העממי בכלל ושל הרצים למרחקים ארוכים בפרט.

לקראת פתיחתה של שנת 2010 מכר מילר את כל רכושו וגייס כספים נוספים כדי להגיע לתקציב של 120 אלף דולר במטרה לעמוד במשימה. בסופו של דבר הרץ בן ה-33 התחרה ב-40 מדינות, ובכל יבשת אפשרית כולל מירוץ הקרח באנטרקטיקה. חשוב לציין כי המירוץ השני מבין 52 שלו בשנת 2010 היה מרתון טבריה, ובנוסף למרתונים הרגילים ל-42.2 קילומטרים הוא השתתף גם באולטרה מרתון ל-100 קילומטרים שהתקיים במונגוליה.

מילר התחיל לרוץ למרחקים ארוכים לפני שש שנים, אחרי שהתגרש ופוטר מעבודתו. כשהשלים את המשימה סיפר: "שום דבר לא החזיק אותי, כך שהחלטתי לפתוח במסע אל הלא נודע כדי לראות את העולם. נתקלתי בהרבה קשיים בשנה הזאת והמטרה העיקרית שלי הייתה לדאוג שאגיע ליעדים שלי בזמן, הריצה עצמה פחות הטרידה אותי. היו שני מקרים שבהם רצתי שני מרתונים ביומיים, רק כדי להכין את עצמי לאירועים קשים יותר כמו הריצות באנטרקטיקה ומונגוליה".

במהלך השנה הקסומה שלו מילר רכש לא מעט חברים בהרבה מקומות בעולם, הכיר בת זוג חדשה וגייס תרומות בסך 15 אלף דולר לאירגון יוניצ"פ ולילדים רעבים באפריקה. בסופו של דבר הוא נשאל מה היה המרתון המועדף עליו וסיפר: "אין ספק שזה היה מרתון ניו יורק. זו עיר על סטרואידים וכך גם נראה המירוץ. שני מיליון איש מעודדים אותך לאורך כל הדרך, ואי אפשר להפסיק לרוץ במצב כזה".

  • עוד באותו נושא:
  • מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully