וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "זה לא מתאים או ראוי להפועל ירושלים"

מאמן ירושלים היה המום מהתבוסה לאשדוד. ברקוביץ': "טפירו ספורטאי גדול". חסין אחרי עוד הפסד של חיפה: "מאמין ביכולותיי"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מה עוד אפשר לומר על מכבי אשדוד? קבוצתו של עופר ברקוביץ' ממשיכה להדהים את הליגה, והשיגה הערב (ראשון) את ניצחונה השישי בשבעת המשחקים האחרונים, אבל גם את הניצחון הגדול בהיסטוריה הקטנה של המועדון אחרי שדרסה את הפועל ירושלים של עודד קטש 75:98. מי שהביא את אשדוד אל הארץ המובטחת והמקום השני בליגת העל הוא לא אחר מאשר מאיר טפירו, אחד הסמלים בעבר של הפועל ירושלים, שלא התחשב בקבוצתו לשעבר וסיים עם 20 נקודות, חילק 7 אסיסטים אבל בעיקר גילה מנהיגות לאורך כל המשחק, שהביאה את הניצחון.

"מאיר לא שחקן גדול, הוא ספורטאי גדול", אמר על טפירו מאמן הקבוצה, עופר ברקוביץ'. "גם בתחרות קליעות הכי קטנה באימון הוא משתגע. כיף גדול לעבוד איתו, בשבילי זו הנאה אדירה והוא סוחף את כל הקבוצה איתו. זאת קבוצה שמאוד כיף לעבוד איתה". על המיקום של הקבוצה אמר המאמן: "התגוררתי במאבקי ההישרדות מספיק שנים. ברור שיש לנו שאיפות, אבל אני לא רוצה להיות חזיר. עשינו עבודה טובה, אבל צריך להודות שתפסנו את ירושלים בסיטואציה לא פשוטה. עכשיו בשבילנו משחק הגביע ביום רביעי זה גמר".

כוכב המשחק הבלתי מעורער, מאיר טפירו היה נרגש מאוד בסיום: "הייתה פה אווירת כדורסל מדהימה", אמר השחקן, "האולם היה מלא והיה כיף לשחק. אני שמח בשביל הקהל הזה והעיר הזאת שיש לה קבוצה שהיא יכולה להיות גאה בה. אנחנו קבוצה טובה שמראה את זה משבוע לשבוע, אני שמח שידענו היום להגדיל את ההפרש ולא לחזור למשחק צמוד כמו במשחקים הקודמים שלנו". על הסיכוי שאשדוד תגיע לפיינל פור אמר טפירו: "אנחנו רק רוצים ליהנות, למה להכניס לחץ? בואו נהנה ונשמח, אם נהיה בכושר הזה בסוף השנה יהיה על מה לדבר".

מאמן הפועל ירושלים, עודד קטש היה כעוס מאוד בסיום. "אני לא רוצה להתייחס למי שחסר היום או לפצועים. מה שקרה פה היום לא מתאים ולא ראוי לקבוצה כמו הפועל ירושלים. אני אחראי למה שוקרה על המגרש. זה בהחלט לא היה טוב. יש לנו משחקים חשובים בזמן הקרוב, צריכים לעבור את השלבים בגביע, להחזיר את הביטחון ולבוא להילחם על הכבוד שלנו". המאמן נשאל לגבי הסיבה שהקבוצה נראתה רע, אמר קטש: "אם הייתי יודע הייתי מתקן. איבדנו משהו בדרך, קשה לי להצביע על הנקודה. גם מהמקומות הנמוכים ביותר אפשר לגדול ולצמוח, התחלנו את העונה טוב וידענו לשחק כדורסל טוב. זה קורה שנכנסים לפעמים לתקופות כאלו פחות טובות. אני לא חושב ששחקנים לא באמת רצו או משהו כזה היום. נשאר לנו לבדוק עם עצמנו מה עושים למען הקבוצה. אשדוד משחקת טוב, הם באו ועשו את העבודה".

אלעד חסין מאמין ביכולותיו

גלבוע/גליל הביסה הערב (ראשון) בגן-נר 65:85 את מכבי חיפה בקרב המאכזבות והמאוכזבות, ואולי סוף סוף חזרה למסלול הנכון. מנגד, הירוקים של אלעד חסין נראים רע, רע מאוד, וייתכן כי בקרוב יתרחש זעזוע במועדון.

"גם בתחילת המשחק ראיתי על שפת גוף של השחקנים שהם מאוד רצו ובאו כדי לשחק", אמר בסיום ליאור ליובין המאושר. "כולם היו מעורבים במשחק וזה מה שאמרתי במחצית - שכולם יהיו מחויבים ואת המומנטום הזה הבאנו למחצית השנייה. אני מחפש מחליף לליאו ליונס אבל זה לא יהיה מצ'באן או מישהו בסדר הגודל שלו, אלא מישהו שיוכל לעזור לנו בצורה קבוצתית".

עידו קוז'יקרו, אחד הבולטים בשורות האלופה במחצית השניה המצוינת, הוסיף: "יש פה שיטת משחק שהמאמנים מנסים להנחיל. יש לנו ארבעה זרים מאוד צעירים שלא מכירים את השיטה ולא מוקירים אותה. עברתי הכל בכדורסל הישראלי וגם לי לא קל להסתגל לזה. כל הדברים האלה לוקחים זמן, אנחנו בתהליך. יש פה המון בעיות בקבוצה אבל יש רצון לפתור אותם. חסר לנו ניסיון והבנת משחק בהיבט המקצועי אבל זה דבר שיגיע עם הזמן".

מנגד, אלעד חסין ניסה להסביר התפרקות נוספת של קבוצתו. "נשברנו, אין ספק, וחבל שזה קרה. גליל סיימו עם 66 אחוז מהשתיים וכשאתה לא עושה את הדברים שאתה עובד עליהם זה גורם לכדור שלג והוא לא נעצר וחבל. אני מאמין ביכולת שלי ושל השחקנים להוציא את הקבוצה מהמצב הזה. יש לנו בעיה בכל מה שקשור לבריאות של שחקנים: אבי בן שימול פצוע, לארי אובאנון בבית חולים ופרנק רובינסון חולה. ברגע ששחקנים יהיו בריאים ועם התוספת שתהיה בשבוע הקרוב אנחנו ניראה אחרת, אבל יש דברים שלא תלויים בי".

על עתידו בקבוצה אמר המאמן: "מי שמכיר אותי יודע שאני בן אדם עקשן ולא נשבר. זה נכון שהקבוצה בכלל ואני והשחקנים בפרט עוברים תקופה לא קלה, אבל אני באמת חושב שאפשר לעשות את הדברים אחרת. אני לא יודע אם שתי מסגרות בשבוע זה גדול עלינו, אבל אין ספק שזה משפיע עלינו. הקריאות של הקהל מדרבנות אותי יותר. אעשה הכל כדי שהוא יחזור להאמין בקבוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

אורלנד: "רוצים כאן תרבות של כדורסל"

המון עצבים היו הערב (ראשון) בהרצליה, שם הביסה בני השרון 75:89 את מכבי ראשון לציון. ארון מגי ואפי בירנבוים הורחקו משורות הכתומים מעיר היין, במשחק בו היו יותר מרפקים ודחיפות מכדורסל. מגי לא יורחק אוטומטית ממשחקים נוספים, אלא ייקנס ב-12 אלף שקל ולאחר ועדת המשמעת יוחלט אם יקבל עונש הרחקה נוסף. האמריקאי עזב בסיום ולא התעמת שוב עם לי ניילון. בסיום המשחק הייתה תקרית בין אוהדי מכבי ראשון לציון לאורן אהרוני ורגב פנאן, עוזרי המאמן של בני השרון.

יהוא אורלנד, שהתראיין עם חבורה לפניו, נדרש לעניין אחרי ההפסד: "זה לא צריך לקרות בכדורסל, באים ילדים לראות את המשחק, אנחנו שוכחים שזה גם בידור בסופו של דבר. מה שלי ניילון עשה לאייזאה סוואן ואחרי זה ארון מגי לניילון, זה לא במקום, וצריך לחתוך את זה. אשמח מאוד אם גם ארון מגי ולי ניילון יתנצלו בפני הקהל. אנחנו רוצים תרבות של כדורסל, למרות משחקים חזקים - לראייה המצח שלי", סיכם אורלנד.

בירנבוים דווקא דיבר יותר במתינות: "לא ניצחנו היום, אני מאוד מצטער על זה, אני מקווה שבפעם הבאה נדע לנצח למרות שכל פעם שיכלנו לרוץ ולעשות משהו התפקשש לנו מסיבה זו או אחרת". על האירוע שגרם להרחקתו אמר המאמן הוותיק: "התפרצתי למשחק כי תפסו את חנוכי בלי כדור, הרבה אנשים ראו את זה, השופט היה מטר ליד, אני יודע שזה פאול בכוונה. אבל אין מה לעשות, גם זה כדורסל בסופו של דבר, זה לא קונצרט".

מנגד, דן שמיר קטע רצף של שלושה הפסדים ובסיום הוא התייחס גם אליו: "בחלק גדול מהמשחקים, לא בכולם, שיחקנו יותר טוב מהיריבות שלנו. הגיע לנו להפסיד בחלק מהמשחקים, אבל היו משחקים שהגיע לנו לנצח ולא ידענו לסיים את העבודה. ראשון היא אחת הקבוצות הקשוחות בליגה. זה לא היה משחק הכי יפה, הוא טיפה גלש למקומות שהמשחק לא צריך לגלוש לשם".

ארז כץ, שרשם את אחד ממשחקי ההתקפה הטובים שלו העונה בהיעדרו של רון סטיל החולה, הוסיף: "אני שמח שניצחנו אחרי שלושה הפסדים. התכנון היה שאני אעלה בלי שום קשר למצב עם רון. אני שמח ששיחקתי, ומה שאני מקבל אני לוקח. היום זה הצליח, ואני שמח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully