וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי כהן עבר מיפוי מוח, אין שינוי במצבו

26.12.2010 / 12:58

הבדיקה לא הניבה מספיק נתונים ורק מחר, לאחר בדיקות נוספות, יוחלט אם לכנס ועדת הרופאים שתקבע את מצבו

שבעה ימים מאז נפצע באורח קשה מאוד בתאונת אופנוע, ממשיך מצבו של כדורגלן העבר אבי כהן להיות אנוש והוא עדיין נמצא בסכנת חיים. היום (ראשון) החל משעות הבוקר המוקדמות הגיעו חבריו הקרובים של כהן, אריה אלטר ובוני גינצבורג, והם שוהים יחד עם בני המשפחה במחלקה הנוירוכירורגית שבטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב, בה מאושפז בלם העבר. כזכור, כהן נפגע בצורה אנושה בגזע המוח ומאז הוא מונשם ומחובר למכשירי החייאה, כאשר מצבו על פי הרופאים מוגדר כקריטי.

במהלך הימים האחרונים לא חל שינוי במצבו של כהן כאשר גם טיפול תרופתי מיוחד שניסה צוות הרופאים בכדי לנסות ולשפר את מצבו לא הצליח. לאור תוצאות אלו החליטו הרופאים להפסיק במהלך סוף השבוע את הטיפול. היום צפויה להיערך לכהן בדיקת דם על מנת לוודא כי בגופו לא נשארו שאריות מאותו טיפול תרופתי. מעבר לכך, עובר אבי כהן מספר בדיקות נוספות לאבחון מקיף לבדיקת מצב מוחו, ביניהן מיפוי מוח.

בדיקת מיפוי המוח שעבר כהן לא הניבה מספיק נתונים, ולכן הרופאים אינם יכולים לזמן בשלב זה ועדה רפואית שתקבע אם חלו שינויים במצב מוחו של כדורגל העבר המאושפז. נראה כי מחר יבצעו הרופאים בדיקות נוספות, ולאחריהן צפויה להיות הערכת מצב נוספת. על פי תוצאות הבדיקה מחר תתקבלנה החלטות נוספות. היום לא צפויות התפתחויות במצבו של כהן - לחיוב או לשלילה - וצוות הרופאים במחלקה הנוירוכירורגית ימתין ככל הנראה לבדיקה נוספת מחר. ועדת הרופאים המדוברת היא ועדה חיצונית מטעם משרד הבריאות.

בקרוב אף תבוצע בדיקה נוספת כדי לאבחן את מצב הפגיעה והנזק המוחי שנגרם לו בגינה. נכון לעכשיו נראה כי רק נס רפואי יביא לשיפור במצבו הבריאותי של בלם העבר וכפי שהיה בשבוע שעבר הרופאים אינם אופטימיים לגבי מצבו.

בשלב הבא צפויה להתכנס ועדת רופאים מיוחדת בכדי לבדוק את מצב תפקודו של מוחו של כהן, ובהתאם לתוצאות בדיקה אלו והנזק שנגרם היא עשויה לקבוע מצב של מוות קליני. אם אכן כך ייקבע על ידי ועדה זו יוחלט ביחד עם בני משפחתו של כהן האם להשאירו מחובר למכשירי הנשמה או לנתקו. נראה כי 48 השעות הקרובות יהיו קריטיות מאוד לגבי אבחון מצבו.

גם במהלך סוף השבוע שהו בני משפחתו הקרובים, אשתו דורית ושלושת ילדיו, ליד מיטתו של שחקן העבר ולבקשתם לא הגיעו מבקרים ואנשי תקשורת. קרובי משפחתו של כהן המשיכו להתייעץ במהלך השבת באופן בלתי פוסק עם רבנים ואנשי דת בציפייה לנס, כאשר הם נאחזים בכל זיק של תקווה ואף ניסו לבדוק האם היו מקרים בעבר בהם אנשים שנפגעו פגיעת מוח אנושה הצליחו בסופו של דבר להתאושש ממנה.

במהלך היום ביקרו את משפחתו של כהן המאמן ניצן שירזי, שחקני העבר של מכבי תל אביב משה מרכוס ומנשה שמעונוב, ושחקניה של הפועל תל אביב עמרי קנדה וגילי ורמוט.

עדכון ראשון: 09:27, 26/12/2010
עדכון אחרון: 12:58, 26/12/2010

  • עוד באותו נושא:
  • אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully