וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאמי הביסה את לוס אנג'לס לייקרס

טריפל דאבל של לברון עם 27 נק', 11 ריב' ו-10 אס' הוליך את ההיט ל-80:96 על האלופה. מיאמי סיפקה הצהרה לקובי ולליגה

מהרגע שלברון ג'יימס הודיע כי הוא הולך למיאמי, ההיט הפכו למועמדים לאליפות ולקוראי התיגר העיקריים על לוס אנג'לס לייקרס. היה ברור כי העימות ביניהן בליגה יגדיר את יחסי הכוחות בין השתיים, ויהווה מבחן עבור שני הצדדים. שחקני הקבוצות ניסו להפחית מעט מחשיבותו של המפגש, אבל כבר למן ג'אמפ הפתיחה היו שם מרפקים, ירידה להגנה והחטאות שנבעו מלחץ, והיה ברור שכל אחת רוצה ניצחון שיספק הצהרה לליגה ולעצמה. הלילה (בין שבת לראשון) הייתה זו מיאמי שהוכיחה כי מה שיש לה אמיתי, מגובש, מאורגן, ומתובל בהרבה כישרון. לברון ג'יימס הוליך את ההיט ל-80:96 גדול בסטייפלס סנטר עם טריפל דאבל של 27 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. ושוב סיפק משחק גדול במאני-טיים. קובי בריאנט קלע 17, ורשם הפסד שני רצוף. הפלייאוף עדיין רחוק, ויש עוד מפגש העונה, אבל אין ספק ששני הצדדים יזכרו היטב את התבוסה, את חג המולד שנגמר בצליבה.

גארד לוס אנג'לס לייקרס קובי בריאנט. רויטרס
הנעליים היו הדבר הכי פחות מזעזע שעבר עליו הלילה. בריאנט/רויטרס

הגדולה בניצחון של מיאמי היא לא בתוצאה, אלא בדרך. מיאמי גרמה ללייקרס להיראות רע, כשחנקה אותה בהגנה ועשתה את שלה בהתקפה עם משחק מאורגן וקר רוח. הניצחון העלה את ההיט למאזן 9:23 וגרם ללייקרס להפסד שני רצוף שדירדר את מאזנה ל-9:21. דווין וויד פתח צולע אך סיים עם 18 נקודות, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, וכריס בוש הוכיח סופית שהוא מגובש ומחובר לשני חבריו, כשגם במשחק הזה המשיך את כושרו הטוב עם 24 נקודות ו-13 ריבאונדים. לפחות עד למפגש בין השתיים במיאמי, ההיט יודעים שיש להם מה שצריך כדי לנצח להביט ללייקרס בגובה העיניים.

בעונה שעברה הלייקרס הובסו באותו מעמד על ידי קליבלנד, וכולם יודעים איך נגמרה העונה. בריאנט זכר את זה בסיום, ודאג להזכיר לכולם ודיבר עם גאווה של אלוף. "המשחקים האלה חשובים יותר ליריבות שלנו מאשר לנו", אמר בריאנט, "אנחנו צריכים להיות יותר מרוכזים ולתת יותר במשחקים שכאלה. אני לא אוהב את זה, אנחנו יודעים למה אנחנו מסוגלים וזה חלק מהבעיה שלנו".

פתיחת המשחק הייתה עצבנית מצד שתי הקבוצות, ולמרות שהלייקרס עלו ליתרון 2:7, הם התקשו לקלוע סל, כשפאו גאסול איום ונורא באותן דקות, ומחרב את התקפת המארחים עם ניסיונות קליעה אנוכיים. הלייקרס נתנו, ומיאמי לקחה. ריצת 2:10 העבירה את רסן המשחק למיאמי, והרבע הראשון הסתיים ב-14:20 לאורחים.

"אנחנו לא מנסים לספק הצהרה לאף אחד", אמר לברון ג'יימס לאחר המשחק, דברים שאמר אולי מתוך כבוד ליריבה, אולי מתוך ניסיון להישאר צנוע ואולי משום שזה לא היה משחק פלייאוף. "אנחנו מנסים להראות אחד לשני שאנחנו יכולים לשחק ברמה גבוהה, ולהשתפר בכל משחק", הוסיף, "אנחנו שמחים כי עשינו את זה היום". ואכן, יותר מכולם, עשה זאת לברון.

קינג ג'יימס כבר סיפק העונה משחקים גדולים מול קליבלנד וניו יורק, אבל אין ספק שמול הלייקרס ההופעה שלו נחשבת יותר מכל. לברון רשם טריפל-דאבל, כשכבר ברבע השני הוא מתחיל להשתלט על המשחק, ועד סיומו מבצע פעולות יעילות ללא גרם של הפרזה מצדו. ההיט סגרו את בריאנט עם דאבל-טים והממבה הפעיל את חבריו וסיים עם 17 נקודות ב-6 מ-16 מהשדה, כשהוא מוסיף 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. למרות השיפור ההתקפי ברבע השני, הלייקרס לא הצליחו לעצור את מיאמי, ובמחצית ההיט הוליכו 38:47. "כל העניין שלנו הוא לשחק הגנה יציבה לאורך המשחק", אמר כריס בוש בסיום, "זה חלק מהזהות שלנו, ההגנה זה עמוד השדרה שלנו כרגע".

הרבע השלישי היה הטוב ביותר מבחינה התקפית מצד שתי הקבוצות. פאו גאסול נכנס לעניינים בלייקרס וסיים בסך הכל עם 17 נקודות (8 מ-17 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, למאר אודום היה לא רע עם 14 נקודות ו-9 ריבאונדים, אך האלופה קלעה ב-40 אחוז בלבד מהשדה, וככה קשה לנצח קבוצות פחות טובות ממיאמי. ההיט הגדילו את יתרונם גם ברבע הזה, שהסתיים ב-64:75, ולמעשה האורחים ניצחו בכל אחד מהרבעים, והגדילו את יתרונם בהתמדה עד לבאזר. ברבע האחרון הלייקרס שוב הציגו התקפה גרועה עם 16 בלבד, ומיאמי ניצלה זאת כדי להגדיל את הפער. בסיום, מיאמי השיגה ניצחון גדול, 80:96.

רון ארטסט היה חלש יחסית בשני צדי המגרש, ולא הצליח להוות אקס-פאקטור מבחינת הלייקרס, כשסיים עם 8 נקודות ב-3 מ-8 מהשדה, ומה שיזכרו ממנו מהמשחק הזה הוא בעיקר התרסות על ספסל מיאמי בניסיון להציל כדור אבוד. בכלל, הכוכבים של הלייקרס לא ממש פגעו, והספסל הנהדר של פיל ג'קסון לא סיפק את הסחורה כשתרם רק 18 נקודות ב-7 מ-23 מהשדה. סטיב בלייק, שאמור להיות מחליף שמגוון מוסיף עומק ועוצמה ללייקרס סיים עם 0 נקודות ב-19 דקות, ואנדרו ביינום, שפתח טוב, המשיך מינורי מאוד וקלע רק 6 בקצת פחות מ-18 דקות. בצד השני, היה זה מריו צ'אלמרס שתרם 13 מהספסל להיט, והיה כוח האש ההתקפי הבולט מלבד הטריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully