וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר פאר זכתה באליפות ישראל

הטניסאית הבכירה נגררה למותחן בגמר בעקבות טניס איכותי של גלושקו, אך ניצחה 0:6, 6:4, 5:7 וחגגה תואר חמישי רצוף

בשלוש השנים הקודמות שחר פאר ניצחה בגמר אליפות ישראל את יוליה גלושקו. פעמיים זה הלך קל (2007 ו-2009) ופעם אחת הרבה יותר קשה (2008). גמר הנשים האיכותי של 2010 הפגיש בין השתיים בפעם הרביעית ברציפות והזכיר את זה של לפני שנתיים, כשגלושקו שוב עשתה הרבה צרות לטניסאית הבכירה, שניצחה אחרי מאמץ רב ואובדן מערכה ראשונה בטורניר 0:6, 6:4, 5:7. עבור פאר זו זכייה חמישית ברציפות ושביעית בסך הכל באליפות ישראל. גלושקו, שהוכיחה כי דירוג השיא אליו הגיעה לאחרונה (235 בעולם) ממש לא מקרי, תנסה לעשות צעד נוסף קדימה בשנה הבאה.

כמו בשלבים הראשונים, גם במערכה הראשונה בגמר פאר שייטה באין מפריע לעבר ניצחון חלק. הטניס האיכותי של פאר במערכה הראשונה היה גדול על גלושקו, שגילתה חוסר ריכוז וחשפה עבודת רגליים לוקה בחסר. מנגד, המדורגת 13 בעולם השיגה נקודות קלות והריצה את יריבתה פעם אחר פעם עם חבטות מדודות מהקו האחורי.

לאחר ההלם במערכה הראשונה שהסתיימה ב-0:6 חלק לפאר, גלושקו התאוששה, סיפקה מספר אייסים נאים שסייעו לה לשמור על משחקוני ההגשה שלה ואף שברה פעמיים. הטניסאית הצעירה ידעה לנצל את המומנטום בצורה מקסימלית ועם טניס מצוין ניצחה 4:6 ולקחה לפאר מערכה ראשונה באליפות.

פאר הבינה שהיריבה שעומדת מולה ממש לא פראיירית, העלתה רמה במערכה השלישית ועלתה ליתרון מבטיח, אלא שגלושקו הגיבה עם חבטות בעלות עוצמה אדירה ורשמה קאמבק מרשים בדרך לשוויון. כאן הניסיון הרב של פאר שיחק תפקיד. המחבט מספר 1 של ישראל ניצחה בנקודות החשובות כדי לקבוע 5:7, וזה איפשר לה לשחרר הרבה אוויר ולהניף את התואר בדיוק כמו בכל השנים האחרונות.

מהלך המשחק

גלושקו פתחה בצורה אגרסיבית וקיוותה לתפוס את פאר לא מוכנה, אך אחרי כמה נקודות לא טובות התעשתה הטניסאית הבכירה של ישראל, שמרה על ההגשות וזכתה במשחקון הראשון. גלושקו רשמה אייס נאה במשחקון ההגשה שלה, אלא שאז גילתה חוסר ריכוז וראתה את פאר שוברת ולוקחת בקלות עוד משחקון בדרך ל-0:3. גלושקו הסתפקה בכמה הבלחות שיצרו נקודות יפות, פאר המשיכה להפגין שליטה מוחלטת במשחקונים והמערכה הראשונה הסתיימה ב-0:6 חלק למדורגת 13 בעולם.

במשחקון השני במערכה השנייה הגיע הרגע שבו גלושקו יכלה לחייך מעט. הטניסאית הצעירה הצליחה סוף כל סוף לשמור על ההגשות שלה, אספה משחקון ראשון והשוותה ל-1:1 אחרי משחקון הגשה קל של פאר. גלושקו הוסיפה עוד אייסים למאזנה במשחקון ההגשות הבא שלה וקבעה 2:2. המשחק השקול במערכה השנייה נמשך, כששתי הטניסאיות שמרו על חבטות ההגשה שלהן בדרך ל-3:3. במשחקון השביעי שברה גלושקו לראשונה, אך פאר הגיבה עם שבירה משלה ו-4:4. גלושקו לא נבהלה, שברה פעם נוספת והפעם גם ידעה לשמור על זה עם טניס מצוין שסידר לה ניצחון 4:6 וזכייה במערכה השנייה.

פאר העבירה הילוך עם פתיחת המערכה השלישית,לקחה בקלות את המשחקון הראשון והוסיפה שבירה מיד לאחר מכן כדי לעלות ל-0:2 מהיר. גלושקו ניסתה להישאר בתמונה עם צמצום הפער, אך פאר לא התרגשה ושמרה על היתרון עם 2:4. כמו במערכה הקודמת, גם הפעם גלושקו רשמה שבירה במשחקון השביעי החשוב והצליחה להשלים את המלאכה עם משחק נפלא מהקו האחורי ו-4:4. לגלושקו הייתה הזדמנות גדולה לשבור שוב ולעלות ליתרון מפתיע, אבל פאר שמרה על קור רוח וחזרה להוביל 5:6. פאר לקחה את הנקודות החשובות במשחקון ה-12 וסיימה את הסיפור עם 5:7 שהעניק לה את התואר בתום ממשחק דרמטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully