וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: חימקי בשירות קאחה לבוראל

הרוסים ניצחו את ז'לגיריס, הבאסקים עלו מהמקום השני אחרי 71:87 על פרטיזן. ברצלונה ניצחה אבל עלתה מהמקום השלישי

אחרי שמשחקי בית ד' הושלמו אתמול (רביעי), מחזור סיום שלב הבתים של היורוליג יושלם ביום חמישי, והרבה דרמות מחכות לחובבי הכדורסל האירופאי. מלבד משחקה של מכבי תל אביב בחוץ נגד פרוקום גדיניה, בבית א' נערכו עוד שני משחקים. ז'לגיריס קובנה ידעה שניצחון במוסקבה על חימקי יבטיח לה את המקום השני המחמיא, אבל למרות שהיא הוליכה לאורך מרבית המשחק, שיתוק בדקות האחרונות גרר את המשחק להארכה ותצוגה של קית לנגפורד סייעה לרוסים לנצח 89:93. המשמעות כעת היא שהניצחון של קאחה לבוראל 71:87 על פרטיזן בלגרד העניק לה את המקום השני.

בבית ב' המצב נותר בעינו עם ניצחונות של אולימפיאקוס על רומא (82:89), של ריאל מדריד על שרלרואה (45:94) ולמרות ההפסד של מלאגה לבאמברג (72:70). לפיכך העולות מאותו בית, לפי הסדר, הן: אולימפיאקוס, ריאל מדריד, מלאגה ורומא.

בבית ג' ברצלונה השיגה ניצחון דרמטי 72:73 על סיינה, אבל היא סיימה במקום השלישי לאחר שפנרבחצ'ה/אולקר של המאמן נבן ספאחיה הביסה את שולה 61:93 ועלתה מהמקום השני המחמיא. הצרפתים הודחו לאחר שציבונה זגרב המפורקת הפסידה 94:77 לריטאס וילנה וסיימה את העונה עם מאזן עגום של 10:0, בעוד הליטאים סיימו במקום הרביעי.

בית א'

חימקי מוסקבה - ז'לגיריס קובנה 89:93 (לאחר הארכה)

ההפסד ביד אליהו בשבוע שעבר סתם את הגולל על סיכוייה של חימקי מוסקבה לעלות לטופ 16, אבל הערב היא נלחמה על הכבוד והחזירה חלק ממנו, בעיקר תודות לתצוגה גדולה של קית לנגפורד. הליטאים הוליכו לאורך מרבית דקות המשחק, אבל קפאו בסיום ואיבדו יתרון 66:75 כשחימקי כופה עליהם 81:81 והליכה להארכה. תוספת הזמן כבר הייתה שייכת לרוסים, שמסיימים את דרכם באירופה בטעם טוב, אבל של החמצה. לנגפורד סיים את הערב עם 35 נקודות, 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, ראול לופז עזר לו עם 14 נקודות וקרסימיר לונצ'אר תרם 13 נקודות ו-9 ריבאונדים. מאנטאס קלנייטיס הוליך את המפסידה עם 24 נקודות ומרטינאס פוצ'יוס הוסיף 13.

קאחה לבוראל - פרטיזן בלגרד 71:87

שתי הקבוצות קיבלו חדשות נהדרות מוקדם למשחק כששמעו כי חימקי מוסקבה שכבר הודחה, ניצחה את ז'לגיריס, וידעו כי המקום השני בבית בהישג יד. קאחה היתה חייבת ניצחון ב-5 נקודות ומעלה על פרטיזן, והמארחים פתחו מצויין את המשחק עם יכולת טובה של בראד אולסון שהעלתה אותם ליתרון 8. פרטיזן סבלה מיום התקפי רע, מה שאיפשר לקאחה לרדת ביתרון 11 בסיום המחצית הראשונה.

האורחים, שידעו שהפסד ב-5 נקודות ומעלה ישלח אותם אל השלב הבא מהמקום הרביעי ניסו לחזור, אבל ריצת 4:15 בפתיחת הרבע השלישי הביאה את המארחים ליתרון 21, ממנו פרטיזן כבר לא היתה יכולה לחזור. מירזה טלטוביץ' הוליך את קלעי קאחה לבוראל עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים, פרננדו סן אמטריו ובראד אולסון (7 ריבאונדים) קלעו 14 כל אחד למנצחים. יאן וסלי קלע 17 עבור פרטיזן.

בית ב'

אולימפיאקוס - וירטוס רומא 82:89


היוונים הגיעו כפייבוריטים ברורים לניצחון ועשו את העבודה, גם אם בצורה פחות משכנעת מהניצחון ב-15 הפרש במשחק הראשון בין הקבוצות. 18 דקות בתוך המשחק רומא עדיין הייתה במינוס 2 (39:37), אבל אולימפיאקוס נזכרה שיש לה על מה לשחק, הגיעה לטווח ביטחון ונשארה בו עד הסיום. ואסיליס ספאנוליס עם 18 נקודות ומילוש תאודוסיץ' עם 16 הובילו את היוונים. יותם הלפרין הסתפק ב-2 נקודות, 3 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ב-17 דקות. עלי טראורה הוליך את האיטלקים עם 22 נקודות וניהאד ג'דוביץ' ודריוס וושינגטון קלעו 16 כל אחד.

ריאל מדריד - שרלרואה 45:94

הבלגים לא ישכחו את המפגש הקודם בין השתיים, בו רשמו את ניצחונם הגדול ביותר בהיסטוריה של המועדון כשהביסו את ריאל 49:67. הפעם הספרדים, נחושים לשמור על המקום השני בבית ולנקום ביריבתם הבינונית, לא השאירו דבר ליד המקרה. הבלאנקוס עלו ליתרון דו ספרתי כבר בתום הרבע הראשון (16:29) ואחר כך המשיכו לחבוט ללא רחם, כולל רבע אחרון של 4:26. כך הספרדים דאגו שאם בבלגיה לא ישכחו אותו אותו ניצחון, הם גם לא ישכחו את ההפסד בגומלין. ניקולה מירוטיץ' קלע 19 והוליך את הקבוצה מבירת ספרד, דיאור פישר הוסיף 12 נקודות ו-11 ריבאונדים וסרחיו רודריגז קלע 12 משלו. דווין ברוילס, שקלע 12, היה היחיד שקלע בדאבל פיגרס אצל האורחת האומללה.

מלאגה - באמברג 72:70


התוצאות הברורות מהמגרשים השניים קבעו הרבה לפני הבאזר האחרון שמלאגה תסיים במקום השלישי. לפיכך, מה שנותר לאנדלוסים היה לשמח את האוהדים שלהם עם עוד ניצחון ולהעניק דקות משחק לטרל מקינטייר, שחזר מפציעה ושיחק 22 דקות (5 נקודות), אבל הם לא עמדו במשימה הראשונה. רבע אחרון גדול 17:29 העניק לגרמנים ניצחון בלתי צפוי ופרידה מנחמת מהמפעל העונה. אנטון גאבל הוליך את באמברג עם 13 נקודות ובריאן רוברטס ופרדרג סופוט תרמו 12 כל אחד. רוברט ארצ'יבלד קלע 15 למלאגה וג'ואל פרילאנד הוסיף 10.

בית ג'

ברצלונה - סיינה 72:73

איזו דרמה נהדרת בשביל לסיים את שלב הבתים. האיטלקים בעלי המאזן הנהדר כבר הבטיחו לעצמם את המקום הראשון בבית, הישג לא מבוטל כשאחת היריבות היא אלופת אירופה המפחידה של ברצלונה. אלא שלמרות חוסר החשיבות של המשחק, סיינה רצתה לסיים עם ניצחון שני על הקאטלנים, כזה שישלח מסר לשאר יריבותיה העתידיות לגבי הכוונות שלה להמשך. מנגד, ברצלונה ידעה שהיא חייבת ניצחון והפסד של פנרבחצ'ה/אולקר כדי לסיים במקום השני, לא משימה פשוטה כלל וכלל. האורחים ניצלו משחק טוב של בו מקאלב בפתיחה כדי לתפוס את היתרון וירדו אל ההפסקה כשהם מוליכים ב-6 הפרש.

אלא שמול ברצלונה, מדובר ביתרון נזיל מאוד, בטח כשהקאטלנים אצלם בבית. ואסקז, רוביו ולורבק החלו מחזירים את המארחים למשחק, ולרבע האחרון הגיעה ברצלונה ביתרון. שחקניו של פאסקוול כבר הוליכו ב-6, אך סיינה שוב חזרה וכפתה שיוויון, 3 דקות לסיום. האיטלקים נלחמו והוליכו בנקודה, 15 שניות לסיום, אבל מקאלב לקח זריקה רעה, רוביו לקח את הכדור דרך כל המגרש וקבע יתרון נודה למארחים, 6 שניות לסיום. מקאלב לקח את הכדור האחרון לטבעת אבל נתקל בהרבה גוף קאטלני, השופטים לא שרקו וברצלונה חגגה ניצחון שבדיעבד לא שינה הרבה, בגלל ניצחונם של הטורקים. פראן ואסקז הוליך את קלעי ברצלונה עם 13 ו-7 ריבאונדים, רוג'ר גרימאו הוסיף 12. מקאלב הוליך את קלעי סיינה עם 20.

פנרבחצ'ה/אולקר - שולה 61:93

הטורקים ידעו כי הם חייבים לעשות את העבודה ובמקביל לקוות להפסד של ברצלונה מול סיינה, בכדי לתפוס את המקום השני בבית, אבל נתקלו בקבוצה הלוחמנית משולה, שרצתה ניצחון כדי להבטיח לעצמה את ההעפלה המדהימה לטופ 16. הרבע הראשון היה צמוד מאוד, והאורחים החזיקו מעמד, אבל ברבע השני הצליחו הטורקים לבצע את הבריחה שלהם, הרבה בזכות ערב מוצלח מחוץ לקשת, בדרך ליתרון 8 במחצית. המומנטום של המארחים נמשך גם בפתיחת הרבע השלישי, כשריצה של פנרבחצ'ה/אולקר מביאה אותם עד יתרון 19.

שולה ניסתה לחזור, תוך שהיא מאזינה לתוצאת המשחק המקביל, כשהיא יודעת שהפסד לטורקים וניצחון של ריטאס יסיים עבורם את העונה האירופאית, אבל לצערה ההפרש רק הלך וגדל, בעוד החדשות מזאגרב על בריחת ריטאס החלו לטפטף, והצרפתים נאלצו להיפרד מהיורוליג אחרי עונה מעוררת כבוד. דריוש לאברינוביץ' הוליך את הטורקים עם 18 נקודות, קיה פקר הוסיף 13 בעוד אמיר פרלזיץ' קלע 11 עבור המארחים. סמי מייחה הוליך את קלעי שולה עם 17 נקודות, 6 איבודים ו-5 ריבאונדים.

ציבונה זאגרב - ריטאס וילנה 94:77

המארחים האומללים הגיעו למשחק הערב כשהם אפילו ללא ניצחון בודד, וקיוו לתקן את הביזיון האירופאי שלהם אל מול הקהל הביתי, ועל הדרך להרוס גם לריטאס את הקמפיין ביורוליג. הליטאים היו חייבים ניצחון חוץ בזאגרב, ולקוות שפנרבחצ'ה/אולקר תעשה את העבודה מול שולה, משימה שאכן התממשה. עם ניצחונם של הטורקים, יצאה ריטאס במטרה להשיג את הניצחון שישלח אותה לשלב הטופ 16. האורחים השתלטו על המשחק בפתיחה וירדו ביתרון מבטיח אל המחצית- 37:44.

אלא שציבונה לא אמרה את המילה האחרונה, וברבע השלישי ההתקפה שלה התעוררה לחיים. בוגדנוביץ' היה ענק עבור המארחים, וצימק לנקודה בלבד לקראת הרבע האחרון. או אז הגיעה הריצה של האורחים, שהביאה להם את המשחק, וגם את הכרטיס שלשב הבא: ריטאס רצה ל-7:20 בפתיחת הרבע הרביעי, עלתה ליתרון 16 ומשם ציבונה כבר לא חזרה, בדומה לשאר המשחקים שלה העונה. קנן באיירמוביץ' הוליך את קלעי ריטאס עם 22 ו-9 ריבאונדים וקיבל סיוע מחאליד אל אמין (3 מ-4 לשלוש, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) שקלע 20. לציבונה: בויאן בוגדנוביץ' 28.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully