וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון, ולנסיה בטופ 16

הספרדים ניצחו עם שלשה בשניות הסיום של סבאנוביץ', שקבעה 77:78 על לובליאנה. מילאנו בחוץ אחרי הפסד 93:62 לפאו

שלב הבתים של היורוליג ייחתם ביום חמישי, אבל כבר הערב (רביעי) קיבלנו הכרעות בבית ד', הבית המפתיע ביותר שממנו סיימה צסק"א מוסקבה כמודחת. מי שהצליחה להשתחל ברגע האחרון לטופ 16 היא ולנסיה, קבוצתו של סבטיסלב פסיץ', שניצחה עם שלשה גורלית של דושקו סבאנוביץ' את לובליאנה 77:78 ועלתה. מילאנו, שהייתה תלויה בעצמה, נשארה בחוץ אחרי שהאיטלקים נכנעו מול פנאתינייקוס 93:62, כשהיוונים סיימו כראש הבית. במשחק שהיה חשוב לדירוג בלבד ניצחה צסק"א מוסקבה את אפס פילזן 69:78.

בית ד'

פנאתינייקוס - מילאנו 62:93

הקבוצה של זליקו אוברדוביץ' ידעה שהפסד עלול שלא להספיק לה כדי לסיים במקום הראשון בבית, ולכן היא נאבקה מול האיטלקים, שהיו חייבים את הניצחון כדי להמשיך לטופ 16. כבר מהפתיחה היוונים דהרו קדימה והשאירו את מילאנו על 15 נקודות בלבד בסיום הרבע הראשון, כשאל המחצית הם ירדו ביתרון 32:46. מילאנו המשיכה להיות רעה מאוד בהתקפה וקלעה במחצית השנייה 30 נקודות בלבד, שכמובן לא הספיקו מול היוונים, שסיימו את השלב הראשון עם שבעה ניצחונות והגרלה נוחה יותר לשלב הבא.

פנאתינייקוס עלתה ללא שני שחקני הפנים המצויינים שלה, אלכס מאריץ' ומייק באטיסט, כאשר קוסטאס קאימקוגלו תפס פיקוד ועם 12 נקודות ועשרה ריבאונדים הוא היה הבורג המשמעותי. סטראטוס פרפרוגלוסיים סיים עם 14, אנתוניס פוטסיס ואיאן ווגיוקאס קלעו 11 כל אחד. מילאנו פתחה ללא מאריוס פטראביצ'יוס ובהיעדרו מוריס פינלי היה הקלעי המצטיין עם 13 נקודות בלבד.

ולנסיה - לובליאנה 77:78

במשחק מותח במיוחד התעמתו שתי קבוצות שהיה להן הרבה על מה לשחק. ולנסיה, שדורגה במקום הרביעי, ידעה שניצחון עלול שלא להספיק לה, ולשם בדיוק הקבוצה הלכה. הניצחון של הספרדים, שהושג בזכות שלשה דרמטית של דושקו סבאנוביץ' בשניות הסיום, סידר לקבוצה את השלב הבא, למרות שבעקבות ההפסד של מילאנו, הקבוצה הייתה עולה בכל מקרה. לובליאנה, שקיוותה לתפוס את המקום הראשון בבית, סיימה לבסוף שנייה הודות להפסדה של פילזן.

המארחים פתחו נהדר ועלו ליתרון 17:29 ברבע הראשון, אולם הסלובנים כבר הוכיחו העונה שאסור להספיד אותם. הגנה אדירה של לובליאנה ברבע השני השאירה את המארחים על 7 נקודות בלבד, והאורחים הוליכו 36:38 בהפסקה. מכאן ואילך המשחק היה צמוד לכל אורכו, כששתי הקבוצות לא מצליחות לייצר מומנטום שיכריע את ההתמודדות. בדקת הסיום העלה ליי-אפ של ולאדו אילייבסקי את לובליאנה ל-75:76, דושקו סבאנוביץ' החטיא לספרדים, קני גרגורי קלע אחת מהקו ללובליאנה שעלתה ליתרון 2, ואז הגיעה שלשה ענקית ודרמטית של סבאנוביץ' לזכות ולנסיה, שניצחה 77:78.

עומר קוק (4 אסיסטים) ודושקו סבאנוביץ' הוליכו את ולנסיה עם 14 כל אחד, רוברטאס יאבטוקאס הוסיף 10 ו-ויקטור קלאבר הוסיף 9. אקס הפועל ירושלים קווין פינקני היה אדיר בשורות לובליאנה עם 27 נקודות (10 מ-15 מהשדה) ו-9 ריבאונדים. קני גרגורי היה מצוין עם 21 ו-7 ריבאונדים, ולאדו אילייבסקי הוסיף 10.

צסק"א מוסקבה - אפס פילזן 69:78

אחרי שעתידן של שתי הקבוצות במפעל כבר הוכרע, הצליחו הרוסים להשתחרר מהלחץ ולהשיג ניצחון שלישי העונה, אך זה כמובן לא מנחם אותם. צסק"א מסיימת רשמית את דרכה ביורוליג כבר בסיבוב הראשון לאחר שמונה שנים רצופות בהן הגיעו לפיינל פור, ומול הטורקים, שכבר הבטיחו את מקומם בטופ 16 וקיוו לשפר את הדירוג, הם השיגו ניצחון קליל. ג'מונט גורדון (18 נקודות) ואנדריי וורונטסביץ' (17) פרחו הערב אחרי שצסק"א הובילה 25:37 במחצית, כשהרבע השני היה הגנתי במיוחד (8:15 לצסק"א). המחצית השנייה כבר הייתה צמודה יותר, אבל הטורקים לא הצליחו להימנע מהפסד. איגור ראקוצ'ביץ' הוביל את פילזן עם 15 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully