וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי כהן, האיש שפתח לכולם את הדלת

ממכבי תל אביב לתואר האליפות בליברפול ועד ההכרזה הטראגית על פטירתו. וואלה! ספורט מצדיעה לאבי כהן

הכדורגל הישראלי קיבל היום (רביעי) בשורה קשה בדמות מותו של כדורגלן העבר אבי כהן. כזכור, אתמול הודיעה הוועדה הרפאוית בבית החולים איכילוב שכהן מת מוות מוחי, אך משפחתו החליטה שלא לנתקו מהמכשירים. הבוקר ליבו נדם ומותו נקבע סמוך לשעה 6:30.

אבי כהן נחשב לאחד משחקני ההגנה הבכירים שצמחו בישראל וללא ספק מגדולי הכדורגלנים שידעה המדינה. הוא נולד בקהיר ב-14 בנובמבר 1956 ועלה כפעוט לישראל. בגיל תשע הצטרף למחלקת הנוער של מכבי תל אביב ועבר בכל הקבוצות הצעירות. בעונת 1973/74 ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת במשחק נגד הכח מכבי רמת גן. לכהן היה מגע זהב, והוא הצליח בכל אשר הלך. הוא זכה עם מכבי תל אביב בדאבל (1977), אליפות (1979) וגביע (1987), ואחרי חמש עונות מצוינות במכבי תל אביב עבר לליברפול הגדולה תמורת סכום של כ-200 אלף ליש"ט.

הוא היה שותף לזכייה באליפות אנגליה (79/80) והנפת גביע האלופות (80/81) וגם גרם למיני סערה כשהחליט לשחק ביום כיפור. לאחר שנתיים וחצי בקבוצת הפאר האנגלית (36 משחקים) שב הבלם למכבי תל אביב, ולאחר מספר שנים שוב יצא לאי הבריטי - הפעם לריינג'רס הסקוטית. כהן ומשפחתו לא התאקלמו בסקוטלנד והבלם שב למכבי תל אביב.

בעונת 1989/90 עבר כהן למכבי נתניה בה שימש כמאמן-שחקן ולמעשה סיים בה את קריירת המשחק, שכללה גם 64 הופעות ושער אחד בנבחרת ישראל, בה שימש כקפטן. הבלם האגדי, בעל רעמת השיער, הריצה הזקופה והפס האלגנטי, תלה את הנעליים.

בהמשך, ניהל קריירת אימון לא מוצלחת במיוחד. בין הקבוצות שאימן אפשר למצוא את בית"ר תל אביב, הפועל כפר סבא, הפועל אשקלון ומכבי הרצליה, שהייתה התחנה האחרונה בקריירת האימון של כהן בעונת 1999/00.

בשנת 2006 נבחר כהן לתפקיד יו"ר ארגון השחקנים והפך פעיל מאוד בכל הקשור לעיגון זכויות הכדורגלנים. לא אחת קולו נשמע להגנת שחקנים שלא קיבלו משכורות מקבוצותיהם. בעונה שעברה, ניסה להתגייס לעזרת שחקני הפועל רמת גן שהתלוננו על כך שלא קיבלו שכר תקופה ארוכה. עוד במסגרת כהונתו של כהן, הציע האיגוד פנסיה מיוחדת עבור הכדורגלנים. בחודש פברואר האחרון נבחר כהן לקדנציה נוספת כיו"ר.

כהן הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. בנו תמיר (26) הינו שחקן נבחרת ישראל ואחרי שעבר במכבי תל אביב ומכבי נתניה, הוא משחק כיום בבולטון האנגלית. גיסו, ויקי פרץ, היה אחד מכוכבי העבר הגדולים של מכבי תל אביב ואחיינו, עומר פרץ, משחק כיום במכבי הרצליה. בשנה האחרונה הפך כהן לסב עם הולדת נכדיו בר וגילי. יהי זכרו ברוך.

  • עוד באותו נושא:
  • אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully