וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי: "הבעיה שלנו היא הבקעת שערים"

16.12.2010 / 12:49

מאמן מכבי ת"א הסביר מה מונע מקבוצתו להוביל את הליגה: "ההתקפה תלויה בכל השחקנים, אנחנו חייבים לייצר יותר מצבים"

אסור להשתמש

צילום ועריכה: נועם אשל

מכבי תל אביב קיימה הבוקר (חמישי) אימון נוסף לקראת משחק החוץ נגד הפועל באר שבע (שני, 20:45). מאמן הקבוצה יוסי מזרחי נשאל לפני האימון על החסרונות הקיימים בקבוצה. "אני לא רוצה להישמע אותו דבר בכל שבוע, ואמרתי כבר שאנחנו עובדים על עניין הבקעת השערים", אמר, "אם מכבי תל אביב תבקיע יותר שערים, היא תהיה עם הרבה יותר נקודות ויותר ניצחונות, כי בסך הכל מבחינת ספיגת שערים אנחנו עם המאזן הכי נמוך בליגת העל. הבעיה שלנו היא הבקעת שערים ולא מדובר בשחקן ספציפי זה או אחר. כמו שמשחק ההגנה מתחיל בכולם, כך גם משחק ההתקפה תלוי בכל השחקנים, ואנחנו צריכים לייצר יותר מצבים. אם נעשה את זה, נהיה במצב יותר טוב. אם נגיע להרבה מצבי הבקעה ונחמיץ, אני לא אהיה מודאג מזה, כי השערים יגיעו בסופו של דבר".

"אנחנו לפעמים נגררים אחרי היריב"

"אנחנו עובדים בכל אימון גם על החלק ההתקפי וגם על החלק ההגנתי. אנחנו עושים בנוסף גם עבודה אישית עם שחקנים על נושא החדות שלהם מול השער באימונים אישיים. אבל בכדורגל יש גם יריב שמתנגד ואנחנו צריכים לדעת איך אנחנו פותרים את הבעיה, ולא להתלונן על זה", הוסיף מזרחי.

"אנחנו צריכים לדעת לגרום לשחקנים לעזוב את ענייני הכסף והאליפות, ודבר ראשון לגרום להם ליהנות מהדבר הזה שנקרא כדורגל. נצטרך לבוא יותר משוחררים לאימונים וליהנות מהכדורגל. אנחנו לפעמים נגררים אחרי היריב כי עבור כל קבוצה שמשחקת נגד מכבי תל אביב המשחק הוא גמר גביע, והם באים לצופף ולהקשות וזה לגיטימי, אבל מטבע הדברים השערים הם אלה שעושים את ההבדל, אם נדע להבקיע בהתחלה, המשחק הופך להרבה יותר פתוח. גם מכבי חיפה והפועל תל אביב מתקשות ולא מביסות קבוצות, אנחנו לא מנסים לתרץ אלא מנסים למצוא פתרונות. אנחנו מודעים לבעיה ונצטרך כצוות מקצועי למצוא את הפתרונות".

מכבי תל אביב משחקת לאחרונה במערך קבוע של חמישה קשרים וחלוץ אחד, ומזרחי נשאל האם יש מחשבה לעבות את החלק הקדמי. "יש לנו מחשבות כל הזמן, אבל אנחנו לא יכולים להיות במצב שבו כל שבועיים נשנה שיטה ונבלבל את הקבוצה, כי כדי להקנות שיטת משחק לקבוצה ומערך מסוים, צריך לתרגל אותו במשך זמן. גם אם זה לא הולך הכי טוב, צריך להמשיך באותה הדרך. אחת הבעיות הגדולות בכדורגל היא כשמתחילים לבלבל שחקנים, ולשנות להם תפקודים מדי משחק".

"לפני שבועיים, אחרי שני הניצחונות, אמרתם שמכבי נמצאת טוב ויצאה לדרך חדשה, והיום, אחרי משחק אחד, אתם כבר אומרים שהקבוצה מבולבלת", הוסיף מזרחי וביקר את התנהלות התקשורת. "אנחנו צריכים לעבוד יותר על התיאום והארגון בחלק ההתקפי, ואנחנו עושים את זה לא רק אחרי התוצאות האחרונות, אלא לאורך כל העונה. אין לי ספק שבסוף זה יידבק, והכל ייראה יותר טוב".

"אנחנו צריכים לייצר קו שני של יציבות לאורך זמן"

מזרחי נשאל לגבי העונש הכבש שבית הדין המשמעתי פסק לחובת המועדון - משחק רדיוס בלי קהל נגד מכבי חיפה בגביע הטוטו - והשיב: "אני בדרך כלל לא מדבר על פסיקות בית הדין, ולא מתייחס לענייני ועדות משמעת, לא לגבי מאמנים ולא לגבי שחקנים או קבוצות, אבל על פניו נראה שהיד יותר מדי קלה על ההדק עם מכבי תל אביב. אנחנו רואים קבוצות אחרות שעושות את אותו דבר, ואין לזה התייחסות. אני לא רואה שום הגיון בענישה, אני לא מבין למה החוק בישראל לא מיושם, למה לא לוקחים את העבריינים, הם צריכים לשלם את המחיר ולא האגודה. אמרתי כבר מזמן שאין טעם לשחק כדורגל מול יציעים ריקים וצריך למצוא פתרונות יותר יצירתיים".

מכבי תל אביב סובלת מתחילת העונה מחוסר יציבות, ומזרחי נדרש לסוגיה, ואף התייחס בנוסף לשני משחקי החוץ הקשים שמצפים לקבוצה. "גילינו יציבות עד ההפסד להפועל עכו", אמר מזרחי, "שיחקנו 13-14 משחקים בכל המסגרות עד למשחק הזה. מההפסד למכבי חיפה במחזור הראשון וההפסד בדרבי ועד למשחק נגד הפועל עכו בחוץ גילינו יציבות, וניצחנו הרבה משחקים בכל המסגרות. אז הגיעו השבועיים בהם הפסדנו לעכו וקרית שמונה, ועצרו את המומנטום. עכשיו אנחנו צריכים לייצר קו שני של יציבות לאורך זמן".

מזרחי נשאל האם הוא מודע לעובדה שבתום משחקיהן של מכבי חיפה והפועל תל אביב בתום המחזור הקרוב, הפער עשוי לעמוד על 8 נקודות מהמקום הראשון, ערב משחקה של הקבוצה בבאר שבע, והאם זה מייצר לחץ במועדון. "זה תסריט הגיוני לחלוטין, אתם צריכים להבין שהליגה לא תסתיים במחזור ה-16 או ה-17".

"בשנה שעברה קיבלתם דוגמה מצוינת כשמכבי חיפה הובילה את הטבלה ב-13 נקודות על הפועל תל אביב והפסידה את האליפות", הוסיף המאמן. "מה שאתם רואים בטבלה גם אנחנו רואים, אבל הדבר הזה לא מדאיג אותנו כי ברגע שמכבי תשחק כמו שהיא צריכה לשחק, פער הנקודות בטבלה יהיה משני. אבל למכבי אסור כרגע להסתכל על פער הנקודות, אנחנו צריכים לייצר כדורגל יותר איכותי בחלק הקדמי, להבקיע יותר שערים, וברגע שנעשה את זה פער הנקודות לא היהי משמעותי".

מזרחי נשאל על התחושות שלו אחרי סיבוב אחד והאם הקבוצה עמדה בציפיות שלו מתחילת העונה: "אני אישית צפיתי את מה שקורה כעת. ידעתי שיהיו לנו קשיים כי אנחנו קבוצה חדשה לגמרי ואנחנו מתמודדים מול שתי קבוצות שרצות כבר שנתיים או שלוש יחד. מטבע הדברים הן יותר מתואמות מאיתנו. ציפיתי שנהיה לפחות עם עוד שלוש-ארבע נקודות בשלב הזה של העונה, ואז המאבק היה צמוד. אני לא בא להתלונן כי ברגע שנבנה תקציב כזה עם שחקנים כאלו, אז ברור שרמת הציפיות תהיה גדולה מאוד ואנחנו צריכים לדעת להתמודד עם זה".

השוער לירן שטראובר סובל מפציעה בקרסולו ולא נטל חלק באימון. הצוות הרפואי טיפל בשוער. בתרגול הטקטי שנערך, מסתמן כי קלמי סבן עשוי לחזור להרכב הראשון לעמדת המגן הימני, אחרי מספר שבועות בהם ישב על הספסל, ואף לא התלבש. יואב זיו תורגל כמגן שמאלי, ורוברטו קולאוטי ממשיך לקבל קרדיט בחולית ההתקפה לצד מאור בוזגלו ואלירן עטר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully