וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירובניק ואקוניס מאשימים זה את זה

יו"ר איגוד השופטים ענה ליו"ר בני השרון: "דבריך - השמצה ולשון הרע". אקוניס השיב: "המציאות טופחת על פני פעם אחר פעם"

אחרי ששלח מכתב חריף ליושב ראש איגוד השופטים ראובן וירובניק וטען לפגיעה שיטתית בקבוצתו בני השרון, אלדד אקוניס זכה לתשובה. כזכור, אקוניס תקף את השיפוט שלטענתו הוביל את בני השרון להפסד 91:80 מול אשקלון. טענותיו הגיעו בעיקר נוכח העובדה שברבע האחרון ישבו שני שחקני מפתח של הקבוצה, שון ג'יימס ולי ניילון, על הספסל בגלל עבירה חמישית.

"אין כל בסיס מקצועי לטענות, כאילו השיפוט במשחקים שהוזכרו במכתבך, הוא שהשפיע על תוצאת המשחק והכריע אותו", השיב וירובניק. "לא קיים שיפוט 'מגמתי' של מי משופטי הכדורסל בליגת העל (ואף לא בליגות האחרות), לא בכלל ולא במשחקי קבוצתך, ודאי לא של השופטים המקצועיים והוותיקים שטרחת להזכיר בשמותיהם במכתבך, שרשימת הישגיהם המקצועיים מדברת בעד עצמה. אין לדברים כל שחר, אין הם מביאים כבוד לאיש, והם רק פוגעים פגיעה קשה בתדמית ענף הכדורסל שיקר ללב כולנו".

מעבר לכך, מזהיר וירובניק את אקוניס מהשמצות כנגד השופטים, וכותב: "דומני שהדברים הכלולים במכתבך הינם השמצה ולשון הרע כנגד שופטים מקצועיים ומכובדים, הפועלים בתחום זה עשרות שנים, וכאמור ללא כל בסיס ורק מתוך מחשבה וניתוח סובייקטיבים חסרי אחיזה במציאות כתוצאה מרצף הפסדים לא צפוי או נעים. להבנתי דבריך כוונו בראייה מוטעית קדימה, בהנחה שמכתבך ישפיע על השיבוצים בעתיד".

וירובניק הבהיר כי למכתב של אקוניס לא תהיה השפעה על שיבוץ שופטים עתידי והוסיף: "כידוע, וכעניין של מדיניות, אין איגוד השופטים מאפשר לקבוצות 'לפסול' שופטים, ולכן בקשתך בנושא זה דינה להידחות".

אקוניס הגיב למכתב וטען במכתב נוסף שהחזיר מאוחר יותר: "לא רק שישנו בסיס מקצועי לטענות שהשופטים במשחקים שהוזכרו, השפיעו על תוצאת המשחק והכריעו אותו, אלא שישנן עובדות שתומכות בטענה הזאת. נדהמתי לקרוא את טענתך שמצפייה במשחקים עולה שדווקא השחקנים ויכולתם על המגרש השפיעו על המשחק יותר מכל, זאת כאשר העובדות העולות מניתוח הוידיאו מוכיחות אחרת. רוצה אני להאמין בכל ליבי שלא קיים שיפוט מגמתי בליגת העל, גם לא אצל השופטים שציינתי את שמם במכתבי הקודם, אולם המציאות טופחת על פני פעם אחרי פעם".

בנתונים שהציג אקוניס עולה כי בעונה שעברה הפסידה בני השרון בשבעה מתוך שמונה משחקים עם רייניש וביטון, והעונה הספיקה הקבוצה להפסיד שלושה מתוך ששת המשחקים עם צמד השופטים. "ברור לי שאיגוד השופטים יסביר את הנתונים האלה כצירוף מקרים כזה או אחר ויעמוד על כך שאין מגמתיות. אבל העובדות בשטח והנתונים מדברים בפני עצמם", הוסיף אקוניס, "הנני דוחה לחלוטין את טענתך לגביי "השיטה" שאני כביכול נוקט בה. צר לי שבחרת להבין מתוכו דברים שונים לחלוטין שלא עלו בדעתי. במכתבי אף לא ביקשתי לפסול את אותם שופטים מלשפוט את בני השרון בעתיד. למען הסר ספק נשמח לקבל את משה ביטון או יעני רייניש בכל אחד ממשחקינו בעתיד, זאת כל עוד נקבל שיפוט אחיד, הוגן וספורטיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully