וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בשחיה: בדובאי קוראים לנו ISR

בדובאי בחרו להביך את המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה של אליפות העולם בשחיה, כשהכריזו על ישראל בראשי התיבות ISR

אליפות העולם בבריכות קצרות בדובאי אמנם יצאה לדרך כבר הבוקר (רביעי), אך אחר הצהריים נערך טקס הפתיחה החגיגי, בו זכתה ישראל, כצפוי, ליחס מזלזל. כשהגיע תורה של המשלחת הישראלית לעלות, לא ציין הכרוז את השם "ישראל" אלא הציג את ראשי התיבות באנגלית: ISR.

המשלחת הישראלית עברה גם כך תלאות במסעה לדובאי כשהשלטונות באמירות הערימו קשיים על הגעת השחיינים ואף גרמו לדחיית ההמראה של הנבחרת אותה מאמן לאוניד קאופמן. בנבחרת חששו כי שוב תתערבב הפוליטיקה עם הספורט, וכך אכן היה.

המשלחת הישראלית נכנסה מיד אחרי עירק ואירן, אך בניגוד אליהן לא שמעה הכרזה על שמה המלא ואף לא צולמה צועדת. בנוסף, החליטו המארגנים כי אף נבחרת לא תצעד עם דגל מדינתה, כדי למנוע עוד אפשרות בו יתנוסס דגל ישראל בדובאי מלבד הצבתו במתחם בו נערכים המשחים.

ירון מיכאלי, דובר איגוד השחייה, מסר בתגובה: "לפי הסיכום, מכיוון שהמארגנים מדובאי לא רצו שדגל ישראל יונף, ראשי פינ"א נתנו הוראה שאף משלחת לא תצעד עם דגל ושכל המשלחות יופיעו בראשי תיבות על השלטים ולא בשמות מלאים. בסופו של דבר, המשלחת הישראלית הייתה היחידה שהופיעה בראשי תיבות. יו"ר איגוד השחייה נועם צבי מתכוון לשוחח עם המארגנים ולקבול על כך ששאר המשלחות לא עמדו בסיכום. בהצגת השחיינים, לעומת זאת, נוכחנו שהכרוז כן מציג את שם השחיין".

אגב, לא מדובר בפעם הראשונה שבה מארגני אירועי ספורט בדובאי מנסים להתכחש להשתתפותם של ספורטאים ישראלים. זה קרה גם בטניס, כששחר פאר השתתפה בטורניר דובאי שנה לאחר שהשלטונות המקומיים בכלל לא אישרו לה לבוא. במקביל לאבטחה הצמודה שסבבה אותה, משחקיה של פאר כולל בחצי הגמר נגד ונוס וויליאמס התקיימו במגרש צדדי ולא באצטדיון המרכזי. המארגנים טענו כי נקטו באמצעי ביטחון, אלא שהערב הוכיחו אנשי איחוד האמירויות כי קשה להם להודות בקיומה של מדינת ישראל גם כשהם חייבים לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully