וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטר: "כדאי להומואים להימנע מפעילות מינית בקטאר"

נשיא פיפ"א ספ בלאטר התייחס לחשש מאירוח הגביע העולמי במדינה מוסלמית, ענה בבדיחות דעת והרתיח קהילה שלמה

חובבי כדורגל רבים חוששים מהמונדיאל בקטאר ב-2022, ובצדק רב. לא רק החום הכבד בשיא הקיץ הקטארי מדאיג את האוהדים, גם העובדה שמדובר במדינה מוסלמית מעלה חששות רבים: לפי חוקי המדינה הנוכחיים קיים איסור על שתיית אלכוהול, כמעט שלא קיימים ברים ומועדוני לילה ושאר אופציות בילוי, וכרגע אף אסור בקטאר לקיים קרבה גופנית בפומבי, שלא לדבר על יחסים הומוסקסואליים, שהם כמובן מחוץ לחוק.

כשספ בלאטר, נשיא פיפ"א, נשאל לגבי הנושאים, השוויצרי המזדקן חשף מעט מהשמרנות שלו והתייחס לקהילה ההומוסקסואלית, ואמר בבדיחות דעת: "הייתי אומר שכדאי להם להימנע בתקופה הזאת מפעילות מינית".

לאחר מכן ענה ביותר רצינות: "אנחנו חיים בעולם חופשי, ואני בטוח שבגביע העולמי בקטאר לא יהיו בעיות. רואים שגם במזרח התיכון קיימת פתיחות לתרבות הזאת. יש תרבות אחרת, כי זו דת אחרת, אבל בכדורגל אין גבולות. אנחנו פותחים את הכל בפני כולם, ואני חושב שאסור שתהיה איזשהי אפליה כלפי שום בנאדם".

אד קונל, ממנהלי הוועד של אוהדי כדורגל הומואים בבריטניה, זעם על הדברים: "בלאטר פשוט לא מבין את העניין. אנחנו עובדים קשה כדי להילחם בהומופוביה שקיימת בכדורגל העולמי, ובלאטר פשוט הורס את הכל".

אגב, בלאטר אף הבהיר כי הבחירה בקטאר אינה קשורה לכסף, וכפי שפיפ"א בחרה לארח את המונדיאל הקודם בדרום אפריקה, כך היא תרצה להמשיך להביא את הכדורגל למקומות חדשים בכל רחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully