וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטבריה מתכוננים למרתון החתירה הבינלאומי בכנרת

לאחר מרתון הריצה יעבור המוקד ב-7 בינואר לכנרת, שם תתקיים תחרות חתירת חופים. אלוף העולם מרסל האקר יגיע

באיגוד החתירה הישראלי ובמועדון השייט של טבריה מתחילים לבנות מסורת, ובחודש הבא יקיימו את מרתון החתירה הבינלאומי השני בכנרת בשם Row Galilee. במרתון משתתפים טובי החותרים מישראל, לצד נבחרת גרמניה שתגיע למרתון ותנצל את מזג האוויר הנוח של ישראל כדי לקיים כאן מחנה אימונים של שבוע. מרתון החתירה יפתח ב-7 בינואר, למחרת מרתון טבריה ה-34 בריצה, והוא ייערך בחסות עיריית טבריה והתאחדות בתי המלון בעיר. בשנה שעברה התקיים המרתון לראשונה, ולאור ההצלחה שלו החליטו במועדון השייט של טבריה להמשיך המסורת.

בין החותרים הזרים שהבטיחו את השתתפותם נמצא גם החותר הגרמני מרסל האקר, שזכה במשחקים האולימפיים בסידני במדליית הארד. ב-2002 הוא זכה בתואר אלוף העולם בחתירה, ב-2003 וב-2006 זכה בתואר סגן אלוף העולם וב-2009 זכה במדליית הארד באליפות העולם.

משתתפי מרתון החתירה יזנקו מטיילת יגאל אלון בטבריה למסלול משולש מסומן לאורך שישה ק"מ עד לחמי טבריה ובחזרה, כך שהקהל יוכל לצפות בתחרות מהחוף. המשתתפים יתחרו ב"חתירת חופים", סגנון שנחשב לאקסטרים של ספורט החתירה האולימפית. מדובר בסגנון שנעשה יותר ויותר פופולארי בפעילות הבינלאומית: היתרון המוביל בו - הוא נערך בימים ואגמים בכל מזג אוויר הוא מפתח את הצד הפיזיולוגי. הצוותים חייבים להתמודד מול הרוחות והזרמים במסלול משולש ומאתגר תוך מתן פתרונות בהתמודדות מול ים גלי ומזג אוויר סוער. התחרות נערכת בקרבת החוף, כך שגם הקהל יכול ליהנות מביצועי השייטים.

מי שעומדים מאחורי היוזמה לקיים את מרתון החתירה בכנרת , הם יו"ר המועדון יעקב דרמון וחבר מועצת העיר טבריה איתן עובד, חותר פעיל שכבר מתכנן את הרחבת הפעילות לשנים הבאות: "מרתון החתירה הוא חלק מתהליך ארוך להפוך את טבריה ואגם הכנרת למרכז בינלאומי לחתירה. יש לנו כאן את כל המשאבים והתנאים האידיאלים שבאירופה אינם זמינים בעונה הזו של השנה וכן תנאים מעולים לעריכת מחנות אימונים ותחרויות בינלאומיות. המטרה היא להביא לכנרת נבחרות מכל העולם. כיום אנו מתמודדים בארגון החתירה הבינ"ל FIZA בהצעות לארח בכנרת תחרויות בין לאומיות חשובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully