וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוצ'אלנג': חיפה יצאה לאוקראינה, נתניה לשבדיה

הירוקים יתארחו אצל חימיק יומיים לפני שיארחו אותם בנשר למשחק נוסף. אלפסי ושחקניו ינסו לחזור מנורשפינג עם ניצחון

חימיק יוז'ני - מכבי חיפה (שלישי, 18:00)

מכבי חיפה תתמודד מחר (שלישי) באוקראינה מול חימיק יוז'ני במסגרת המחזור החמישי במוקדמות היורוצ'אלנג'. המשחק אמור היה להיות השני בין שתי הקבוצות במפעל, אך המשחק הראשון ביניהן נדחה בעקבות גניבת הדרכונים של שחקני הקבוצה האוקראינית. בחיפה מגיעים למשחק במומנטום שלילי בליגת העל, עם חמישה הפסדים רצופים, אך במומנטום חיובי באירופה, בידיעה שניצחון חוץ באוקראינה הקפואה, יעלה אותה כמעט בוודאות לסיבוב השני. שתי הקבוצות ישובו מחר לישראל ויתמודדו ביניהן במשחק ההשלמה ביום חמישי בנשר.

חיפה יצאה ליוז'ני בטיסה דרך רוסיה היום בבוקר לאחר שלנה במהלך הלילה בבית מלון בתל אביב. בקבוצה קיימת אכזבה רבה מאיך שנראתה הקבוצה במהלך הרבע הראשון מול מכבי תל אביב אותו סיימה בפיגור 39:12. מעמדו של המאמן אלעד חסין אינו יציב, כששחקנים מספרים על מצב רוח ירוד באופן כללי, "כשמפסידים משחק ועוד משחק, אין בן אדם שנשאר שמח", אמר לאחר המשחק מול מכבי תל אביב אחד משחקניה הבכירים של הקבוצה. אבי בן שימול צפוי לשוב לשחק במשחק הליגה בעוד שבועיים מול גלבוע/גליל, ואילו הזר החדש רודני ווב יוכל להתחיל לשחק באירופה ביום חמישי בגומלין מול יוז'ני.

חימיק יוז'ני היא אחת הקבוצות החזקות בכדורסל האוקראיני בשנים האחרונות, אך כזאת שנפגעה בצורה רצינית מהמשבר הכלכלי העולמי. הקבוצה שהפסידה בגמר גביע האתגר ב-2006 לאוראל גרייט של שרון דרוקר, סיימה בעונה האחרונה את הליגה המקומית רק במקום העשירי, והעונה מדורגת במקום האחרון באוקראינה עם מאזן חלש ביותר של 3 ניצחונות אל מול 15 הפסדים. ביורוצ'אלנג' עברה חימיק במוקדמות בקושי את פלויישטי הרומנית, ובשלב הבתים ניצחה רק משחק אחד מתוך שלושה. השחקנים הבולטים של הקבוצה הם האמריקאים טרוויס גאריסון וקרטיס מילז', האוקראינים אלכסנדר קולצ'נקו וטוני ביזאקה ושחקן נבחרת בוסניה אדין בבציץ'.

בתוך כך, מנהלת הליגה קיבלה את בקשתה של קבוצת מכבי חיפה לדחות את משחקה נגד קבוצת הפועל חולון במסגרת מחזור 10, שאמור היה להתקיים ביום ראשון 19 בדצמבר, בשל עומס משחקים לא סביר. בשל הזזת משחקים במסגרת היורוצ'לנג', נוצר מצב לפיו אמורה מכבי חיפה לשחק 5 משחקים ב-9 ימים, מנהלת הליגה החליטה לעזור לקבוצה ולדחות את המשחק האמור. המועד החדש שנקבע למשחק הוא יום ה', 27 בינואר 2011. כמו כן נקבע כי המשחק במסגרת המחזור השמיני בין מכבי חיפה למכבי ראשון לציון, שנדחה בשל האסון בכרמל, יתקיים ביום ה' 13 בינואר 2011.

נורשפינג - ברק נתניה (שלישי, 20:00)

קבוצה נוספת שתשחק מחר במסגרת היורוצ'אלנג' היא ברק נתניה שתתארח במשחק חוץ אצל נורשפינג השבדית. הקבוצה של אריק אלפסי מגיעה למשחק החוץ לאחר הפסד הליגה להפועל ירושלים ביום שבת, שהצמיד אותה בחזרה לקו האדום, ותוך כדי הצגת כדורסל לא טוב. מי שייעדר מהתמודדות הוא הפורוורד רומיאו טרוויס, שטס לארצות הברית בכדי לשהות לצד אמו החולה. בנתניה סקפטיים לגבי חזרתו של טרוויס גם למשחק הליגה הקרוב מול מכבי ראשון לציון ביום ראשון. טוני וושהאם לא יוכל לשחק במפעל, לאחר שנתניה לא הספיקה לרשום אותו למשחק.

מצבה של נתניה בבית ד' ביורוצ'אנלג' הוא מצוין והקבוצה קרובה מאוד להבטיח את העפלתה לשלב השני. נתניה מדורגת ראשונה בבית עם מאזן של 1:3 כמו ליאז' הבלגית, עליה לנתניה יש יתרון בזכות הפרשי סלים במשחקים ביניהם, וניצחון על נורשפינג יבטיח למעשה את עלייתה של הקבוצה. במידה והקבוצה תפסיד עד 7 הפרש, היא תוכל להבטיח את העלייה בשבוע הבא בניצחון על טורק טלקום בחוץ, אך אם תפסיד בהפרש גבוה מ-7 נקודות, היא תוכל למצוא את עצמה בחוץ גם במצב שתנצח בשבוע הבא בטורקיה, במידה וליאז' תנצח השבוע את הטורקים ותפסיד בשבוע הבא לנושרפינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully