וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האהבה תנצח?

11.12.2010 / 8:12

מגובה באהבת היציע, גיז'רמו ישראלביץ' תפס עמדת מפתח במכבי תל אביב. האם הוא יכול להוביל לאורך זמן את המועדון שרק יחידי סגולה מסוגלים להוביל, או שמדובר רק בהבלחות מול הקטנות?

באחד מאימוני מכבי תל אביב לפני מספר שבועות תורגל ג'יזרמו ישראלביץ' בהרכב השני של הקבוצה. ישראלביץ' היה בכושר מצוין וגם הרגיש מצוין, אך ראה איך האריס מדוניאנין מתאמן בלי יותר מדי חשק ואנרגיות ובכל זאת מקבל את חולצת ההרכב. האכזבה ניכרה היטב על פניו של ישראלביץ'. אחד משחקני הקבוצה ניסה להדליק אותו. "תראה מה זה שם של שחקן", אמר לו, "מדוניאנין עומד על המגרש ולא מתבייש להראות למאמנים שהוא לא שם עליהם, ועדיין עולה לפניך. לך תגיד להם משהו, זאת בושה". ישראלביץ' לא נגרר והתחמק מההזמנה בעזרת הקלישאה המוכרת, "הם המאמנים, הם יחליטו".

שחקן מכבי תל אביב גיז'רמו ישראלביץ'. ברני ארדוב
משקיען, אהוב, מוכשר, נמרץ, נחוש. האם הוא יכול לסחוב קבוצה לתואר, או שהוא מסוגל לבלוט רק במשחקים קטנים ונטולי לחץ? ישראלביץ'/ברני ארדוב

מהסיפור הזה אפשר ללמוד לא מעט על האופן שבו מתפתחת העונה של ישראלביץ', ומכאן גם של מכבי תל אביב. ישראלביץ' הוא המייצג המושלם לחבורה של שחקנים שלא ממש נספרו בתחילת העונה, קיבלו הזדמנות חד פעמית בגלל משברים והפסדים, ולקחו את הצ'אנס בשתי רגליים. זה לא רק השקט הסמוי שלו והגישה הלא "ערסית". פתאום נראה שמכבי מצאה את הקשר התזזיתי, היצירתי, זה שהקהל יכול להתחבר אליו, כוח שצמח מלמטה ולא מגובה המשכורת.

אבל הגישה הלא "ערסית" גם מעוררת תהיות לגבי איכות הציפורניים שיש לישראלביץ' כדי לקחת את התארים הגדולים של השחקנים הגדולים, והאם יהיה לו את זה גם מול הקבוצות הגדולות. זה מאוד נוח להיות האנדרדוג שבא מאחור וכולם מתלהבים ממך ברגעים מסוימים. הרבה יותר קשה לפרוט את זה לתארים והישגים ששמורים לשחקנים עם אופי וכישרון מעל הממוצע. זו העונה שישראלביץ' צריך להראות שיש לו את זה.

"תחזיר את הקבוצה להיות דומיננטית ומרתיעה"

ישראלביץ' הגיע למכבי תל אביב מהפועל כפר סבא, שם היה שחקן מפתח משמעותי שהוביל את אחת הקבוצות ההתקפיות והשמחות בליגת העל, על אף שירדה ליגה. כפר סבא כבשה הרבה מאוד שערים, ולמרות שנשרה - סיימה את העונה כקבוצה השנייה בליגה בייצור מצבים ליד השער, כשהקשר היהודי-ארגנטינאי מחזיק במרבית המניות לכך. האם המעבר לקבוצה גדולה משנה את התמונה לחלוטין? זו שאלה שאנחנו דנים בה מדי עונה, לגבי הרבה מאוד שחקנים. בן לוז חושב שזו לא הנקודה במקרה של ישראלביץ'.

"ישראלביץ' שחקן מצוין גם לקבוצה גדולה ויכול להוביל אותה. אבל זה תלוי בכל מיני גורמים, במיוחד במועדון לחוץ כמו מכבי תל אביב", יודע לוז, "הרבה פעמים כשהוא נכנס לכושר טוב הוא עבר פציעות וזה עצר אותו, וגם התפקידים בהם הוא משובץ במכבי לאורך השנים, כמו מגן ימני וקשר אחורי, לא בדיוק מאפשרים לו להוביל. זה יותר לסגור את המשבצת ולתת לה אוריינטציה יותר התקפית. כדי להוביל צריך לתת לו לשחק את תפקיד השחקן החופשי או את הקשר המוביל, וזה משהו שהוא לא עושה היום. לכן אני לא חושב שבונים עליו שיוביל גם עכשיו. מבחינה מקצועית הוא יכול לעשות דברים גדולים. השאלה היא מה מצפים ממנו ועד כמה חופש וביטחון נותנים לו".

בן לוז מכיר את הדקויות האלה במכבי תל אביב, למרות שהאנשים שעובדים במועדון כיום סבורים שמה שרואים מבחוץ לא תמיד נכון למה שקורה באמת. שם נזכרים במה שאירע בקיץ. כאשר נמני ומכבי החלו במסע הרכש הגדול, ישראלביץ' חשש כי לא יזכה לדקות משחק וחשב על הצעות אחרות למרות שהיה בתקופת החלמה מפציעה.הוא גם דיבר על כך עם המאמן יוסי מזרחי, שאמר לו: "כשאני מסתכל על הקבוצה, כמעט בכל סיטואציה אני רואה אותך כשחקן משמעותי. אם זה בהרכב או כמחליף מהספסל. כשהגעתי לכאן וידעתי שיש לי אותך, הייתי מאוד רגוע לגבי מה שאפשר לעשות. תתרכז בכדורגל ואני כמעט בטוח שתהיה שחקן הרכב השנה".

אחרי שישראלביץ' חזר מהפציעה ותפס לעצמו מקום בהרכב, מזרחי לא שכח את אותה שיחה ואמר לו: "לא רק מה שאמרתי לך בקיץ היה נכון, כבר חיכיתי לך שתחזור. פשוט חסר לנו שחקן כמוך, ואני רוצה שאתה תעשה סדר ותביא את הקבוצה להיות דומיננטית ומרתיעה". לגבי תפקודו כקשר 50:50, אמר לו מזרחי: "שחקן אנרגטי כמוך יכול להיות מצוין בכל תפקיד בקישור, אבל בין הקישור האחורי לקדמי יש לנו חור ואתה יכול להרים את התפקיד הזה ואת הקבוצה". בשבועות האחרונים הציפייה של מזרחי מתממשת.

ישראלביץ', שהעמדה הזו לא זרה לו, הפך לפתע לאחד השחקנים הדומיננטיים במכבי תל אביב. ועדיין, האם אפשר לדבר עליו באמת בתור שחקן מוביל למועדון שרק יחידי סגולה יכולים להוביל? "תראה את הכושר של ישראלביץ' וקח בחשבון שהוא לא עשה מחנה אימונים מסודר והחלים מפציעה לא קלה", מטעים שחקן בקבוצה. "כך תבין עד כמה הוא בכושר הרבה יותר טוב ממה שאתה מצפה משחקן במצב הזה. תכל'ס, הוא גם מתורגל בתפקיד שדורש ממנו הרבה יותר כושר גופני מהתפקיד הטבעי שלו, אבל הוא רעב ואנרגטי ומה שלא ייתנו לו, הוא יעשה היטב. הוא מבין שמי שלא טוב, לא רואה מגרש בסגל הזה. גם מאור בוזגלו מאוד שמח שהוא בהרכב ואומר שהוא מוסיף המון ומניע את הקישור. בוזגלו מחזיק ממנו ויודע כמה הוא חשוב לכל מה שקורה לאחרונה בקבוצה. אני בטוח שאם תבדוק טוב, תראה שבוזגלו ועטר דיברו עליו עם הצוות המקצועי והדגישו עד כמה הוא חשוב לקבוצה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אלו שאלות שנוגעות לכולם כקבוצה ולא רק אליו"

בסופו של יום, בואו לא נשכח, ישראלביץ' כבר בן 28, וברקורד שלו עדיין אין שום חותמת משמעותית או הישג רציני. הקריירה באוניון סנטה פה בארגנטינה הוגדרה כ"שחקן בעל פוטנציאל גדול", אך במכבי חיפה הוא לא הצליח להפוך למשמעותי. בנצרת עילית הייתה לו עונה אחת טובה בה הקבוצה סיימה במקום החמישי אך לאחר מכן ירד איתה ליגה ושיחק בלאומית. בכפר סבא הוא היה דומיננטי בהתקפה, אך לא הצליח להרים את הקבוצה מחולשתה וגם איתה ירד ליגה. במכבי תל אביב הוא עדיין שחקן משמעותי נגד הקטנות, במה שמזכיר את המאפיינים של יוסי שבחון, אבל איגור תומאסיץ' לא חושב שזו האמת לגביו.

"ישראלביץ' הוא השחקן הטוב ביותר במכבי בשנתיים האחרונות", אומר הבלם הבולגרי. "כולם אמרו בוזגלו בוזגלו כל הזמן, אבל ישראלביץ' תרם הכי הרבה למכבי והיה השחקן הדומיננטי ביותר באמצע. הבעיה היחידה איתו היא הפציעות שהוא עובר, בעיקר באזור הקרסול והרגישות שיש לו. אלו פציעות שתמיד עוצרות אותו ומונעות ממנו להמשיך להיות טוב. הרבה פעמים הוא משחק בצורה שגורמת לו להיפצע, וזה לא בריא לקריירה שלו. כשהוא בריא ב-100 אחוז לאורך זמן, הוא השחקן הטוב ביותר במכבי. גם הקהל מאוד אוהב אותו. הוא תמיד מקבל כבוד מהיציע כי הוא עובד על המגרש והקהל מעריך את זה. אם הוא יהיה כשיר וישחק באופן קבוע, יש לו כל מה שצריך להוביל את מכבי. אין הרבה שחקנים יותר טובים ממנו בישראל".

גם במכבי מספרים שישראלביץ' משחק בצורה נטולת פחד ש"פוגעת בו, כי הוא חוזר לא מעט פעמים פצוע". לדעת בן לוז, במכבי חייבים לתת את הדעת על כך, כי לתפקוד שלו תהיה השפעה גדולה על העונה של הצהובים. "ישראלביץ' יכול להיות דומיננטי במכבי, רק אם ישחק בעמדות בעלות השפעה בחלק ההתקפי", אומר לוז, "אם יוציאו אותו מההרכב, ההתקפה של מכבי תאבד מהעוקץ שלה. מצד שני, יש הפתעות בכדורגל ואולי עכשיו מצאו לו במכבי את התפקיד המושלם ושם הוא יצליח לשדרג את עצמו. לפעמים צריך שחקנים טובים לידך כדי לשדרג את היכולת, והיום יש במכבי את בוזגלו, עטר, קולאוטי והכי חשוב גם את ברק יצחקי, שיחזור, ולידו כולם פורחים".

לכל סימני השאלה הללו ישראלביץ' יהיה חייב לספק תשובות כבר העונה, ואיתן גם יגיעו לא מעט פתרונות לגבי העונה של מכבי. אחרת, הוא יחזור במהרה לקבוצות הקטנות וההצלחות המקריות. "יש לו את כל מה שצריך להצליח בקבוצה העונה", מתעקש שחקן במכבי. "זה לא הוגן לתהות לגבי כמה הוא טוב באמת כעת, אלו שאלות שנוגעות לכולם כקבוצה ולא רק אליו. מה יהיה איתו בדרבי ומול הגדולות? זאת בעיה של כולנו ולא רק של ישראלביץ'. יש לו מה שצריך לרמות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully