וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים ניצחה את ברק נתניה 75:91

אחרי ההפסד באולם הפחים לחולון, חזרה הפועל ירושלים עם 75:91 על נתניה. 19 לסולומון וריץ'. קטש: "עברנו מכשול קשה"

אם היה אפשר להסיק משהו מההפסד של הפועל ירושלים בשבוע שעבר מול הפועל חולון, הרי שעם כל הכבוד לסולומון, נעימי וריץ' התלות בבריאן רנדל גדולה. גם הערב (שבת) היה חסר עודד קטש את הכוכב שלו, כמו גם את יוגב אוחיון (שקיבל לפני המשחק את תואר שחקן החודש של מנהלת ליגת העל) ואת אורי קוקיה, אבל שחקניו הגיבו במשחק לחימה קבוצתי טוב, והצליחו לבסוף לנצח את ברק נתניה 75:91. אם קטש יכול להתנחם בדבר אחד בנוגע לפציעתיהם של שלושת שחקניו, הרי ששאר השחקנים הגיבו מצויין, ובראשם וויל סולומון וג'ייסון ריץ' (19 נקודות כל אחד), כמו גם ליאור חכמון, שמול האקסית רשם משחק נהדר של 14 נקודות ב-7 מ-8 מהשדה). "הצוות המקצועי התעקש מאוד שיגיע", אמר בסיום קטש על חכמון, "ועשינו הכל כדי שזה יקרה, וזו הסיבה. הוא שחקן ברמה של ישראלי בכיר וזה רק ילך וישתפר. בשביל זה הוא פה".

על המשחק עצמו אמר מאמן ירושלים: "בסך הכל עברנו מכשול קשה. היינו חסרים את יוגב, היתה את בעיית העבירות של ריץ' וסולומון, וקצת חששתי. המגרש גם היה מאוד חלק, שחקנים החליקו והיה ממש קשה". בירושלים עתה מסתכלים קדימה, אל עבר משחק היורוקאפ הקרוב שלהם, לקראתו אמר המאמן: "עכשיו חושבים על המשחק ביום שלישי בכדי להבטיח את העלייה לסיבוב הבא. יהיה עלינו עומסמאוד גדול ואני רוצה שכולם יהיו בריאים".

שחקניו של קטש הגיעו עם הרבה מוטיבציה, ונהנו מיד חמה של ריץ' בפתיחה, כדי לעלות ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון. אלא שנתניה הצליחה לחזור למשחק בעקבות עבירה טכנית של אותו ריץ', ולמחצית הגיעו שתי הקבוצות כשהם צמודות זו לזו. סולומון התחיל לקחת אחריות במחצית השניה והביא במו ידיו את קבוצתו אל הרבע האחרון ביתרון 11, אבל את המסמרים המשמעותיים נעץ וויל סולמון, שטיווח שתי שלשות רצופות ברבע הרביעי כדי לקבוע יתרון 19, ממנו שחקניו של אלפסי כבר לא הצליחו לחזור. נתניה, ששברה בשבוע שעבר רצף של שלושה הפסדים, חוזרת שוב לצד המוכר לה, כשהערב צריכים אלפסי ושחקניו לצאת מאוכזבים במיוחד, מאחר ותפסו את ירושלים ביום בינוני מאוד, אבל לא הצליחו לתרגם זאת ליכולת התקפית שתביא להם את הניצחון במלחה.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים העלתה בחמישייה את וויל סולומון, ג'ייסון ריץ', סם קלנסי, יובל נעימי וליאור חכמון. נתניה העלתה את שמוליק ברנר, טוני יאנגר, אלטון בראון, טרוויס ווטסון ואדריאן בנקס. המארחים פתחו בסערה את המשחק ותפסו את האורחים לא מוכנים: ג'ייסון ריץ' תפר שתי שלשות גדולות, ליאור חכמון סיים היטב את המתפרצות, בעוד ירושלים רצה ל-4:11. יאנגר העיר מעט את חבריו עם שלשה, אבל נעימי החזיר בשלשה משלו, וחכמון, שסיים את הרבע עם 10 נקודות (ב-5 מ-5 מהשדה) הוריד את ירושלים ביתרון 17:29 בסיום הרבע הראשון. נתניה עלתה טוב יותר אל הרבע השני, וניצלה עבירה טכנית של ג'ייסון ריץ' העצבני כדי להוריד את הפיגור ל-31:28. המארחים הגיבו טוב עם שלשה של סולומון, אבל וושהאם וטרוויס העלו את קבוצתם ליתרון ראשון במשחק, 36:37. טרוואיס שמר את נתניה ביתרון אבל נעימי לא נתן לאורחים לברוח, וקבע 43:43 במחצית.

דאוול פתח טוב את הרבע השלישי עם שלשה גדולה ושתיים מהקו, שהובילו את קבוצתו ל-2:12, ויתרון 7. נתניה ניסתה לחזור, אבל מזרחי תפר שלשה גדולה, בעוד האורחים פשוט לא הצליחו למצוא את הטבעת. ירושלים גם היא לא נראתה חדה במיוחד בהתקפה, בעוד שלשה של סולומון קבעה יתרון 10. נתניה עוד צימקה, אבל 0.9 שניות לסיום הרבע ביצע אסנטי עבירה טיפשית, הוסיף לה גם עבירה טכנית, וסולומון הוריד את ירושלים ביתרון 56:67 בסיום הרבע השלישי. האורחים המשיכו להיראות רע בהתקפה גם ברבע האחרון, אבל ריץ', ובעיקר וסולומון, שצלף שתי שלשות רצופות, הגדילו את היתרון ל-18. נתניה חיפשה נקודות בעיקר מחוץ לקשת אך הזריקות הלכו החוצה, וירושלים ניצלה זאת כדי לתת לאליאספור ושמחון דקות משלהם, לפני שאסתרון שוב החליט לתפוס את מרכז הבמה ושרק לעבירה טכנית נגד טראוויס, 19 שניות לסיום כשהמשחק כבר היה גמור.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: וויל סולומון (4 מ-7 לשלוש, 4 חטיפות) וג'ייסון ריץ' (5 אסיסטים) 19 נקודות כל אחד, ליאור חכמון 14 (7 מ-8 מהשדה), 9 ריבאונדים ו-2 חסימות, יובל נעימי (1 מ-5 לשלוש, 5 אסיסטים) ודיון דאוול 11 נקודות כל אחד, סם קלנסי 8 ו-9 ריבאונדים, רם אליאספור 4, משה מזרחי 3, עמית שמחון 2, עמית תמיר שיחק ולא קלע.

קלעו לברק נתניה: רומאו טראוויס 16 (6 מ-16 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, טוני וושהאם 13 (3 מ-11 מהשדה), שמוליר ברנר (6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים) וטוני יאנגר 10 נקודות כל אחד, אלטון בראון 7 ו-5 ריבאונדים, אדריאן בנקס 6, ערן אסנטי 5, אלירן גואטה וכריס ווטסון 4 כל אחד, דוד אסנטי שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully