וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטר: "חלק מהאנגלים לא יודעים להפסיד בכבוד"

נשיא פיפ"א התייחס לטענות לשחיתות אחרי הבחירה בקטאר כמארחת מונדיאל 2022: "יש מידה של שחצנות בעולם המערבי"

שישה ימים עברו מאז הכריזה פיפ"א על מארחות מונדיאל 2018 (רוסיה) ו-2022 (קטאר), וגוף הכדורגל העולמי נאלץ להגן על החלטותיו אל מול הביקורת הנוקבת מחלקים מסוימים של העולם. אנגליה הגיעה אל ההצבעה לאירוח הגביע העולמי של 2018 אופטימית למדי, עם לא מעט הבטחות באמתחתה, אך הסתפקה בשני קולות בלבד ועפה כבר בסיבוב ההצבעות הראשון, מה שהביא לחלק מהתקשורת במדינה לבקר את פיפ"א ואת העומד בראשה, ספ בלאטר, בטענות לשחיתות - טענות שהחלו עוד מספר שבועות לפני ההצבעה עצמה. הערב (רביעי) בלאטר החליט להגיב.

"האמת היא שאני מופתע מכל התלונות של האנגלים אחרי ההפסד", אמר נשיא פיפ"א בראיון לשבועון שוויצירי. "מפתיע אותי שזה מגיע דווקא מאנגליה, מולדת הפייר-פליי. כעת חלק מהם מראים שהם פשוט לא יודעים להפסיד. אי אפשר לבוא אחר כך ולהגיד שאדם כזה או אחר הבטיח להצביע להם. התוצאות ידועות, ההחלטה התקבלה בבירור".

לאחר מכן עבר בלאטר להגן על ההחלטה להעניק לקטאר את אירוח הגביע העולמי של 2022. "אני מרגיש מידה מסוימת של שחצנות מהעולם המערבי שמגיע מרקע נוצרי. יש אנשים שפשוט לא מוכנים לקבל את זה שגם אחרים מקבלים הזדמנות. מה כבר יכול להשתבש אם נכניס את הכדורגל לאיזורים בהם הענף הזה יכול להפוך להרבה יותר מספורט?"

לבסוף התייחס נשיא פיפ"א להאשמות הטוענות לשחיתות בארגונו, כשאמר: "שטויות. אנחנו נקיים, אין שום שחיתות סיסטמטית בפיפ"א. עלינו לשפר את התדמית שלנו". ולכל מתנגדיו, אל דאגה - בלאטר נשאל האם ישמש כנשיא פיפ"א במונדיאל בקטאר, והשיב בהחלטיות: "לחלוטין לא. אני מקווה שיזמינו אותי לטקס הפתיחה, ואגיע עם קביים או כסא גלגלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully