וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: קאחה לבוראל ניצחה את חימקי 81:89

הבאסקים ניצחו בבית ושמרו על סיכוייהם לעלות לטופ 16. אולימפיאקוס הפסידה למלאגה, ניצחונות לברצלונה וז'לגיריס

שבעה מחזורי יורוליג כבר מאחורינו ועכשיו נראה שנגמרו המשחקים ומתחילים הקרבות של 'להיות או לחדול'. הערב (חמישי) המשיך המחזור השמיני עם משחקים מכל הבתים, כשבבית א', בו הבטיחה מכבי תל אביב את המקום הראשון, חזרה קאחה לבוראל לחיים אחרי ניצחון קריטי על חימקי מוסקבה (שתגיע להיכל בשבוע הבא) 81:89. ז'לגיריס קובנה עשתה צעד גדול בדרך למקום השני בבית א' אחרי ניצחון 69:72 על פרוקום גדיניה.

בבית ב' חזרה אולימפיאקוס מפיגור 17 ברבע האחרון, רק כדי להפסיד ברגעי הסיום למלאגה 76:74. ריאל מדריד התעוררה והביסה את רומא 50:72. בבית ג' השיגה אלופת אירופה מברצלונה ניצחון חוץ גדול על יריבתה לראשות הבית, פנרבחצ'ה/אולקר 69:75, בעוד ריטאס וילנה נותרה בחיים אחרי ניצחון 80:92 על שולה. פנאתינייקוס נמנעה מהפסד ביתי כשחזרה מפיגור 8 ברבע האחרון, בדרך לניצחון 88:95 על לובליאנה, לאחר הארכה.

בית א'

פרוקום גדיניה - ז'לגיריס קובנה 72:69

אחרי שהדהימה את קאחה לבוראל בשבוע שעבר עם ניצחון חוץ, קיוותה פרוקום להמשיך את המומנטום בכדי לתפוס את המקום הרביעי בבית שיוביל אותה לטופ 16, אבל איבדה את הראש מעט ברבע האחרון, ואיבדה יתרון נקודה בתוך הדקה האחרונה בדרך להפסד. הפולנים חייבים ניצחונות בדחיפות, בצירוף הפסדים של יריבותיה למקום הרביעי כדי לשמור על סיכוי לשמור על העלייה לטופ 16. המשחק לא זרם במיוחד במחצית הראשונה, וז'לגיריס ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון 7 ברבע הראשון, רק כדי לראות את פרוקום מתעוררת בדרך ליתרון נקודה במחצית.

שתי הקבוצות נכנסו לקרב חפירות ברבע השלישי, כשאף אחת מהן לא מצליחה לברוח, אבל ברבע האחרון הצליחו האורחים לעלות ליתרון 62:68, דקה וחצי לסיום. פרוקום לא אמרה את המילה האחרונה, וידנוב עם 5 נקודות רצופות הוריד לנקודה, ודניאל יואינג המצויין העניק את היתרון לפולנים, אבל יאנקונאס ופוצ'יוס קלעו פעמיים, וניצלו החטאה קריטית של יואינג בדרך לניצחון. טרוויס ווטסון ומרטינס פוצ'יוס (4 אסיסטים) הוליכו את קלעי ז'לגיריס עם 16 נקודות כל אחד. רטקו ורדה הוליך את פרוקום עם 25 ו-8 ריבאונדים, יואינג הוסיף 20 ו-9 אסיסטים.

קאחה לבוראל - חימקי מוסקבה 81:89

אחד הדברים החיוביים (ויש שיגידו, השליליים) ביורוליג הוא שגם אם אתה מפסיד חמישה משחקים ברצף, אתה עדיין יכול להעפיל לשלב הבא. זהו סיפורה של קאחה לבוראל, שהצליחה לשבור את הרצף הנוראי שהגיע לשיאו עם ההפסד במחזור הקודם לפרוקום הפולנית, עם ניצחון גדול על הרוסים. הבאסקים לא רק ניצחו, אלא גם עשו זאת בהפרש שעולה על 4 הנקודות (ההפרש בו הפסידו במשחק הקודם בין השתיים), וחזרו לתמונת המאבק על המקום הרביעי בבית. המארחים ידעו שהם חייבים ניצחון כדי לשמור על הסיכויים ופתחו מצויין, כשהם עולים ליתרון 10 במחצית, כשמירזה טלטוביץ' המעולה צולף מכל מקום.

ברבע השלישי המשיכו טלטוביץ' וחבריו לצלוף מחוץ לקשת כשההפרש מגיע עד 18 נקודות. חימקי עוד הספיקה לרשום מיני ריצה משלה ברבע האחרון, שהוריד את ההפרש ל-8 בלבד, אבל קאחה לא איפשרה לה להתקרב יותר מזה, ושמרה על ההפרש החשוב. טלטוביץ' הוליך את קלעי קאחה לבוראל עם 23 נקודות, דייויד לוגן הוסיף 17 וחילק 4 אסיסטים ופרננדו סן אמטריו קלע 14 ואסף 7 ריבאונדים. קית' לנגפורד הוליך את קלעי חימקי מוסקבה עם 19, סרגיי מוניה (6 ריבאונדים) וזוראן פלאניניץ' קלעו 17 כל אחד למפסידים.

בית ב'

מלאגה - אולימפיאקוס 74:76

הקרב הנהדר על ראשות בית ב' הבטיח הרבה וקיים בענק. הספרדים הגיעו נחושים מאוד לשמור על הבית מול היוונים החזקים, אבל כבר מהפתיחה היה ברור שקל זה לא יהיה. אולימפיאקוס שמרה טוב ולא נתנה למלאגה לברוח, בעוד המארחים הצליחו לתפוס יתרון 5 במחצית. סול בלנקו החל לתפוס קצב ברבע השלישי, מלאגה הפציצה מחוץ לקשת, ו-8 דקות לסיום היא הגדילה את יתרונה על האדומים המאיימים עד 17 הפרש.

נגמר? מה פתאום! ריצה מדהימה של האורחים החזירה אותם מהקבר, מלאגה לא הצליחה לעצור דבר, והיוונים צימקו עד נקודה ברגעי הסיום משלשה של תיאודוסיץ'. רודריק בלייקני הספיק לקלוע רק אחת מהקו והותיר צ'אנס לתיאודוסיץ' לנצח את המשחק עם שלשה, אבל האחרון החטיא, ומלאגה יכולה לשחרר אנחת רווחה אדירה בסיום. בלנקו הוליך את קלעי מלאגה עם 21 (3 מ-4 לשלוש), ג'ואל פרילנד הוסיף 12 ואסף 7 ריבאונדים. תיאודוסיץ' סיים עם 20 (2 מ-8 לשלוש) עבור המפסידים בעוד ואסילי ספאנוליס קלע 19 וחילק 5 אסיסטים.

ריאל מדריד - רומא 50:72

שחקניו של מסינה ידעו שהם חייבים להתחיל לעשות את העבודה, במיוחד בבית מול אחת היריבות העקשניות ביותר שלהן על החלק העליון של בית ב'. האיטלקים רשמו את אחת המחציות הגרועות שלהם העונה, כשקלעו 11 נקודות בכל אחד משני הרבעים הראשונים, בדרך לפיגור 30:22 במחצית. המצב לא השתפר בהרבה גם בהמשך, סרחיו יול אימלל את הגנת רומא, בעוד ריאל ברחה עד יתרון 19.

האיטלקים פשוט לא הצליחו למצוא את הטבעת גם בהמשך, ולמרות פתיחה מאוששת יותר של הרבע האחרון, שוב נתקעו, בעוד המארחים לחצו על הדוושה והביסו את יריבתם ב-22 הפרש. סרחיו יול הוליך את קלעי ריאל מדריד עם 14 נקודות וחילק גם 4 אסיסטים, חורחה גראבחוסה הוסיף 11. לואיג'י דאטומה קלע 12 ואסף 5 ריבאונדים למפסידים מרומא, עלי טראור קלע 10.

בית ג'

ריטאס וילנה - שולה 80:92

תוצאה חשובה מאוד עבור הליטאים, שנותרו בחיים במאבק על המקום הרביעי בבית, אותו הם מנהלים בין השאר מול הצרפתים. ריטאס נהנתה מפתיחה מצויינת של הרבע הראשון ומשחק טוב של גצ'ביצ'יוס, שהעלו אותה ליתרון 8. שולה לא נותרה הרחק מאחור ולא איפשרה למארחים לברוח, אבל אל המחצית היא ירדה בפיגור 41:50. האורחים ניסו לחזור למשחק, אבל לא הצליחו לעצור את הליטאים על פחות מ-20 נקודות בשני הרבעים הבאים.

ריטאס מתגברת על ההפסד ב-4 הנקודות שהפסידה בצרפת, כך שבמקרה ששתי הקבוצות יסיימו במאזן זהה, היא תסיים גבוה יותר. מרטינאס גצ'ביצ'יוס הוליך את קלעי ריטאס עם 19 נקודות (3 מ-4 לשלוש) וחילק 4 אסיסטים, מילקו ביילצ'ה הוסיף 18 ו-8 ריבאונדים למנצחים. את שולה הוליך סמי מייחה עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים, דמרקוס נלסון קלע 13.

פנרבחצ'ה/אולקר - ברצלונה 75:69

אלופת אירופה סובלת מחסרונו של חואן קרלוס נבארו, בצורה שמתבטאת היטב עם הפסדים באירופה, ובעיקר הפסדי ליגה שגורמים לרבים להרים גבה. אלא שהערב היא שלחה הצהרה חשובה, כשניצחה את יריבתה לראשות הבית, בטורקיה, גם ללא הכוכב הגדול. ברצלונה עלתה ליתרון 8 ברבע הראשון, וניצלה ערב התקפי רע של הטורקים במחצית הראשונה כדי להוביל 28:40 במחצית. פנרבחצ'ה/אולקר לא ויתרה, וכפי שעשתה לא פעם העונה, חזרה למשחק עם רבע שלישי של 16:23, כשברבע האחרון היא כבר מורידה ל-3 בלבד.

לאקוביץ' ורוביו קלעו נקודות חשובות עבור האורחים שאיבדו ולא מצאו את הסל מחוץ לקשת, בעוד ברצלונה יוצאת עם ניצחון חשוב להבטחת המקום הראשון. בונפיס אנדונג הוליך את קלעי ברצלונה עם 14, ארזם לורבק ופראן ואסקז רשמו 11 כל אחד. ריקי רוביו סיים עם 9 וחילק 10 אסיסטים. את פנרבחצ'ה/אולקר הוליכו רוקו לני אוקיץ' (5 אסיסטים) וקיה פקר עם 12 כל אחד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בית ד'

פנאתינייקוס - אולימפיה לובליאנה 88:95

איפה פספוס של לובליאנה. האורחים היו קרובים מאוד חולל הפתעה ולגנוב ניצחון ביוון מול הקבוצה שמתמודדת איתם על ראשות הבית, אבל איבדו יתרון 8 2 וחצי דקות לסיום, נגררו להארכה שם התפרקו סופית. היוונים תפסו פיקוד על המשחק בפיתחה ונראו בדרך הבטוחה לניצחון, כשהם מוליכים לכל אורך המחצית ונהנים מיכולת טובה של פוטסיס. אלא שאז האורחים מלובליאנה התעוררו, עצרו את שחקניו של אוברדוביץ' על 13 נקודות בלבד ברבע השלישי, ובראשותו של קני גרגורי ועלו ליתרון 7 בתוך הרבע האחרון.

דרו ניקולס שמר את המארחים קרוב עם שלשה חשובה, אבל דאמיר מרקוטה וקווין פינקני קבעו 60:68, שתי דקות לסיום. פנאתינייקוס הגיבה עם שתי שלשות מהירות של ניקולס ופרפרגלו שצימקו ל-2 בלבד. האורחים עשו את העבודה מהקו, אבל דיאמנטידיס לא ויתר וצלף שלשה, הוסיף שתיים מהקו, ואז ניצל חטיפה של פוטסיס בשביל להשוות ל-79:79 ולשלוח את המשחק להארכה. ללובליאנה נגמר הדלק, דרו ניקולס נשאר פנוי מחוץ לקשת והדהים עם שלוש שלשות רצופות בדרך ל-3:11 והכריע למעשה את המשחק. אנטוניס פוטסיס הוליך את קלעי פנאתינייקוס עם 17 והוריד 9 ריבאונדים, דימיטריס דיאמנטידיס קלע 16 וחילק 11 אסיסטים ודרו ניקולס )5 מ-9 לשלוש) הוסיף 15. את לובליאנה הוליך קני גרגורי עם 19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully