וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורעף: מכבי תל אביב קרובה לעשות היסטוריה

הצהובים גברו 0:3 על טיטאן צ'סטוחובה. ניצחון בגומלין בשלישי הבא יעלה אותם לראשונה לשמינית הגמר בגביע הצ'אלנג'

קבוצת הכדורעף של מכבי תל אביב שבה לנצח הערב (שלישי) באירופה אחרי יותר משנה, כשהתגברה על טיטאן צ'סטוחובה הפולנית 0:3 וזקוקה לניצחון נוסף כדי לעלות לשמינית הגמר בגביע הצ'אלנג'. היריבה הפולנית, שמדורגת במקום השני בליגה, הגיעה בהרכב חסר וללא שחקנים בכירים כמו הקפטן המנוסה דויד מורק, פיוטר נובאקובסקי ופביאן דריז'ז'גה, כשגם המאמן מארק קארדוס לא הופיע.

הצהובים פתחו את המשחק עם יכולת טובה של ניקו אפרון וגנדי סוקולוב הצעיר, שיתגייס השבוע לצה"ל וככל הנראה יחמיץ את הגומלין בפולין בשבוע הבא. איש הקלאץ' היה רונלד סארטי, שחקן החיזוק של מכבי לאירופה העונה, שהפציץ ארבע נקודות רצופות בדרך לניצחון במערכה הראשונה 19:25. במערכה השנייה הפולנים היו הרבה יותר ממוקדים כשמילוש הבדה, האופסטר של נבחרת הנוער הפולנית, הנחית וסיים כדורים באחוזים מרשימים, אבל זוהר בר נצר ושחקניו חגגו בסיום המערכה ניצחון 23:24.

את המערכה השלישית אנשי תל אביב פתחו בטירוף. סארטי היה מצוין, עומר פלג הקפטן הציג מנהיגות בלתי מעורערת ומאחור, כרגיל, עמרי שוורץ חפר ללא הפסקה ולא איפשר להנחתות של ווייצ'ק גראדובסקי לייצר נקודות שיחזירו את הפולנים לעניינים. לאחר כמעט 20 דקות במערכה, מכבי ניצחה 18:25 והשלימה ניצחון 0:3 ענק על הקבוצה שזכתה בשש אליפויות ושני גביעים בפולין.

"באנו כאנדרדוג וניצחנו", אמר בר נצר. "היה תענוג לראות את סארטי והייתי חייב לרסן אותו למרות שבגיל 39 הוא פשוט מדהים ונהנה כמו ילד". הגומלין ייערך בהאלה פולוניה ביום שלישי הבא, כשהמשימה של מכבי מול סגל פולני מלא תהיה הרבה יותר מסובכת. אגב, על פי התקנון החדש במפעל האירופי, במקרה של ניצחון לקבוצה הפולנית, ללא קשר לתוצאת הניצחון ישחקו הקבוצות מערכת זהב עד 15 נקודות כשהמנצחת בה תעפיל לשמינית הגמר. בכל מקרה, ניצחון של מכבי ישלח אותה אל שמינית הגמר בפעם הראשונה בהיסטוריה.

הפועל מטה אשר חזרה למסלול

בליגת העל הפועל מטה אשר חזרה לטייל אחרי ההפסד במשחק העונה למכבי תל אביב. הקבוצה שבה למקום הראשון אחרי ניצחון 0:3 על מ.כ. נווה שאנן חיפה. ג'ק דסילבה הזר של מטה אשר החלים מהפציעה שהשביתה אותו בשבוע שעבר ויחד עם זיו בר נצר הוא הוליך את חבריו לניצחון 19:25, 23:25, 21:25.

המשחק הארוך ביותר הערב התקיים בחדרה, שם נפגשו מכבי חדרה וא.ס רמת השרון, כאשר הקבוצה מהשרון ניצחה 2:3. האורחים איבדו כבר בפתיחה את הזר הבלגי שלהם גימי פרנן שנפצע, אבל גם בלעדיו הם סיימו את המערכה הראשונה בניצחון 15:25. גם במערכה השנייה חדרה התקשתה לתפקד ואילו רמת השרון הציגה קאדר צעיר בהנהגתו של המוסר רועי אפשטיין בדרך לניצחון במערכה 23:25.

דווקא כשנדמה היה שהאורחים ינצחו בסוויפ חלק, חדרה התעוררה, ובעיקר שחקן האמצע החדש שלה, דניס אנדריינקו ובהנהגתו חדרה חזרה עם 24:26 ו-20:25 ל-2:2 במערכות ולמערכה חמישית מכרעת. אלא שהאוויר בריאות של חדרה לא הספיק, חן מאיר ואפשטיין הובילו את רמת השרון לניצחון 9:15 במערכה החמישית ולניצחון חוץ על חדרה שמתנחמת בנקודה.

בשני המשחקים הנוספים שהתקיימו הערב הושגו תוצאות חד צדדיות. מכבי הוד השרון גברה 0:3 עחל הפועל המעפיל עמק חפר (18:25, 10:25, 23:25) ואליצור כרמיאל ניצחה בחוץ את עירוני בת ים 0:3 (12:25, 11:25, 17:25). המשחק שישלים את המחזור בין הפועל כפר סבא למכבי תל אביב יתקיים ביום שישי בשעה 14:30 בכפר סבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully