וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים ניצחה את נימבורק 82:91

רנדל חזר, ואיתו חזרו הירושלמים לנצח. סולומון (26) וקלנסי (24) הפציצו, המקום הראשון קרוב מתמיד. צפו בתקציר המשחק

מגד גוזני

צפו בתקציר המשחק באדיבות רשות השידור
http://www.iba.org.il/
עריכת וידאו: עידן גוראל

את השבוע שעבר על הפועל ירושלים ראשי הקבוצה בוודאי לא ישמחו לנצור. ההפסד לנימבורק בדיוק לפני שבעה ימים, ולאחר מכן התצוגה הרעה מאוד באולם הפחים שבחולון נתנו את ההרגשה שמא הקבוצה המסקרנת שעודד קטש בנה בבירה נמצאת במשבר לא קטן. הערב (שלישי) שבו הירושלמים למלחה ושבו גם למסלול הנצחונות, כאשר גברו בביתם 82:91 על נימבורק במסגרת המחזור הרביעי של בית ז' ביורוקאפ. אם מוסיפים למחיקת ההפרש מההפסד בשבוע שעבר (73:67) את ההפתעה של ריגה, שניצחה את קאחסול 82:83 במשחק הנוסף באותו בית, מתקבלת תמונה די ברורה: הפועל ירושלים המועמדת המובילה לסיים בראש בית ז'.

שחקן נימבורק אפיק ניסים מול שחקן הפועל ירושלים וויל סולומון. מגד גוזני
14 נקודות לא הספיקו הערב. ניסים מול סולומון/מגד גוזני

באותו הפסד להפועל חולון לפני יומיים עודד קטש נתן לבריאן רנדל לנוח, וכנראה שהוא ידע מדוע. הערב שב הברומטר האמריקאי לפרקט, ואיתו חזרה גם ההגנה החכמה, ההתקפה היעילה, ובעיקר - המשחק הקבוצתי. אם למישהו היה ספק לגבי זהותו של השחקן החשוב ביותר במכונה הירושלמית, בריאן רנדל נתן הערב הוכחה נוספת לכך שאין צורך לחפש יותר מדי: סם קלנסי (24 נקודות באחוזים מצוינים) ו-וויל סולומון (26 באחוזים רעים) אמנם קלעו יותר והיו מצוינים, אך הפועל ירושלים עם רנדל והפועל ירושלים בלי רנדל הן שתי קבוצות שונות לגמרי.

ואכן, רנדל היה זה שעזר למארחת ליטול את היתרון כבר ברבע הראשון, ולפתוח פער דו-ספרתי. נימברוק של ננו גינזבורג, אורן עמיאל, אפיק ניסים (14 נקודות) וטרה סימונס (19) עוד הצליחה לצמק ואף להשוות ברבע השני, אלא שריצה נוספת של ירושלים, הפעם ברבע השלישי הודות לסולומון וקלנסי הפנטסטי, באחד ממשחקיו הטובים בקבוצה, שוב קבעה יתרון דו-ספרתי, ממנו האלופה הצ'כית כבר לא חזרה. ירושלים רושמת ניצחון חשוב מאוד, מתבססת בפסגת בית ז', וחוזרת להציג חלק מהיכולת שהפכה אותה לקבוצה כה מסקרנת בפתיחת העונה. ובכל זאת, קטש יוצא מהמשחק הזה עם מקור אחד עיקרי לדאגה: יוגב אוחיון סובב את הקרסול במהלך הרבע השני ופונה לבית החולים. ירושלים הצליחה להסתדר הערב בלעדיו, אך היא בהחלט תזדקק לו במשחקים הבאים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה עם וויל סולומון, יוגב אוחיון, ג'ייסון ריץ', בריאן רנדל וסם קלנסי. מנגד, החמישיה האורחת כללה את אפיק ניסים, פאוול פומפרלה, אקס הפועל ירושלים טרה סימונס, ראדק נצ'אק ואלכס צ'אן. רנדל היה האיש של המארחת בדקות הראשונות, גם בהגנה וגם בהתקפה, וחמש דקות מהפתיחה הובילה ירושלים 4:12. הצ'כים קלעו באחוזים נמוכים, ורנדל דאג לנצל זאת כדי להגדיל את היתרון ל-6:18. בשלב הזה החלו להיכנס המחליפים של קטש, שלא הצליחו לשמור על ההפרש הדו-ספרתי, ועד תום הרבע צימקה נימברוק ל-21:14.

הצ'כים המשיכו במומנטום גם בפתיחת הרבע השני, השלימו ריצת 0:7 מהירה והשוו ל-21:21. סולומון, ולאחר מכן יוגב אוחיון שחזר מהספסל, ניסו להגביר חזרה את הקצב, והירושלמים עלו ל-26:30. אפיק ניסים קלע את נקודתו השביעית במשחק וניסה להחזיק את הקבוצה שלו בעניינים ביחד עם מיכל קרמן המחליף, אלא שיכולת יעילה של סם קלנסי בצבע עזרה למארחת לשמור על היתרון, ולרדת לחדרי ההלבשה עם 36:42.

יוגב אוחיון שנפצע בקרסול במהלך הרבע השני לא פתח ברבע השלישי, ובכל זאת עודד קטש בחר שלא לפתוח עם יובל נעימי. קלנסי המשיך ביכולתו הטובה, כאשר יד מאופסת של ג'ייסון ריץ' העלתה את ירושלים ל-41:49. הצמד סולומון את קלנסי השתלט על הדקות הבאות, ואיתו צמח היתרון של המארחת ל-43:56. יובל נעימי קם מהספסל והשיב בסל ועבירה יפה ואסיסט לרנדל, ובתום הרבע 54:67 למארחת מעיר הבירה.

ניסים פתח את הרבע המכריע עם ארבע נקודות יפות, שהראו חלק מהכישרון שלו, אלא שסולומון השיב בסל החשוב שקבע 62:74, שבע דקות לסיום. הרכז האמריקאי הריח דם, ושלשה אופיינית שלו הפכה את זה ל-62:79, והכריחה את נימבורק השבורה לקחת פסק זמן. סימונס עוד עזר לנימבורק לצמק עד הסיום, אלא שירושלים שמרה על מחסום שש הנקודות ממשחק ההפסד בצ'כיה, ניצחה 82:91, ועשתה צעד ענק אל עבר פסגת הבית.

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: וויל סולומון 26 (8 מ-21 מהשדה, 3 חטיפות), סם קלנסי 24 (8 מ-9 מהשדה, 9 ריבאונדים), בריאן רנדל 18 (8 ריבאונדים, 2 חטיפות, 4 חסימות), יובל נעימי 3, דיון דאוול 3, משה מזרחי 2, ליאור חכמון 2, יוגב אוחיון חטף 3 כדורים ומסר 4 אסיסטים אך לא קלע.

הרבו לנימבורק: טרה סימונס 19, אפיק ניסים 14 (6 מ-12 מהשדה, 4 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 4 איבודים), מיק לנזלי 12, מיכל קרמן 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully