וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסין: "זה היה כמו לידה"

7.12.2010 / 21:52

מאמן מכבי חיפה שחרר לחץ אחרי ה-53:54 על פרנקפורט. אריק אלפסי על ניצחון ברק נתניה: ”מקווה שזה ישפיע על הליגה”

אולי מכבי חיפה בדרך לצאת מהמשבר שפקד אותה בשבועות האחרונים? הירוקים מהכרמל, שמשחקם ביום רשון נגד מכבי ראשון לציון נדחה, השיגו הערב (שלישי) ניצחון חשוב, אבל בעיקר שיפרו את המוראל אחרי 53:54 על פרנקפורט במחזור הרביעי ביורוצ'אלנג'. הקבוצה של אלעד חסין, שסוגרת את טבלת ליגת העל, הופיעה למשחק אחרי רצף של ארבעה הפסדים, ובמשחק לא גדול בנשר היא הצליחה לרשום ניצחון שני העונה במפעל השלישי בחשיבותו.

אחרי המנוחה שנכפתה אליה, חיפה עלתה למשחק מול הגרמנים בידיעה שניצחון ישפר את סיכוייהם להמשיך לשלב הבא. חיפה, שניצחה כבר בסיבוב הראשון את פרנקפורט, השלימה ניצחון כפול לא מעט בזכות יכולת מצוינת של סילבן לנדסברג, שהיה הבולט מבין קלעי הירוקים וסיים משחק טוב עם 16 נקודות. מעבר לכך, הקבוצות התאפיינו בהגנות קשוחות שגרמו גם לסקור הנמוך בסופו של דבר. את סל הניצחון קלע לנדסברג מהקו חמש שניות לסיום.

מכבי חיפה פתחה עם דרק לאו, רוברט רות'בארט, לארי אובאנון, סילבן לנדסברג ואלישי כדיר בחמישייה. פרנקפורט הייתה דומיננטית יותר בדקות הראשונות, אבל לאו שמר את המקומיים בתמונה עם ארבע נקודות. רות'בארט לחץ על הדוושה ועם שש נקודות וחמישה ריבאונדים הוא הוריד את הירוקים ביתרון 12:13. האורחים מגרמניה החלו לתפוס ביטחון ברבע השני כשג'רמיין באקנור העלה כבר לשש הפרש והשאיר את הירוקים מאחור. לנדסברג ורובינסון החזירו את הירוקים והורידו אותם ביתרון 27:29 אל המחצית.

המומנטום שינה כיוון עם פתיחת הרבע השלישי, אבל לנדסברג קלע את הנקודה ה-12 שלו שהעלתה את הירוקים ל-33:37. אובאנון דייק בהמשך מהקו ולאו קלע 25 שניות לסיום הרבע כדי לכפות 43:43 בסוף הרבע. ההגנות המשיכו להיות חלק חשוב במשחק גם ברבע האחרון, מרקו קילינגסוורת' קלע את שתי הנקודות הראשונות שלו במשחק 5:30 דקות לסיום, אבל זה המשיך להיות צמוד. 1:06 דקות לסיום אלישי כדיר כפה שוויון 53:53 לפני שאלעד חסין לקח פסק זמן. מריוס נולטה האורח החטיא שתי זריקות מהקו. לנדסברג ספג עבירה, החטיא את השנייה וסיים עם 53:54 לחיפה.

קלעו למכבי חיפה: סילבן לנדסברג 16 נקודות (8 ריבאונדים), אלישי כדיר 9, דרק לאו, פרנק רובינסון, רוברט רות'בארט ולארי אובאנון 6 כל אחד, סאשה בראטיץ' 3, מרקו קילינגסוורת' 2. את הקלעים של פרנקפורט הובילו דאשון ווד (12 נקודות) וקימו מורינן (10 נקודות ועשרה ריבאונדים).

לנדסברג: "הניצחון הזה ייתן לנו ביטחון"

מאמן מכבי חיפה, אלעד חסין, היה מרוצה למרות המשחק הלא משכנע של קבוצתו. "אמרתי לשחקנים לפני המשחק ליהנות מהמשחק, אבל זה היה כמו לידה", הודה חסין. "במקום תשעה חודשים, זה היה משהו כמו 20 יום, אבל הכי חשוב זה הניצחון ועשינו הכל בשביל לנצח. זה היה מגעיל אבל אסור להמעיט בערכו של הניצחון. החבר'ה מאוד רצו וראיתי את זה באימונים. היה קשה אבל היה שווה. צריך לדעת גם לנצח משחק בשיניים. הניצחון חשוב ונותן לנו צ'אנס לעלות לשלב הבא".

סילבן לנדסברג: "אני שמח שהעלתי את הרמה שלי ושעזרתי לקבוצה לנצח. זה היה משחק מבולגן והתוצאה מראה את זה. אני חושב שההגנות היו טובות אבל ההתקפות רעות. היו הרבה סלים קלים שהחטאנו. המאמן דיבר איתי לפני יומיים ואמר לי שאני חייב להראות מנהיגות למרות הגיל הצעיר שלי. אני חושב שבאימונים אנחנו נראים טוב יותר והרגשתי יותר טוב. זה בהחלט נותן לנו ביטחון כי הפסדנו הרבה ביטחון עם ההפסדים".

על התחושה הקשה בעקבות אסון הכרמל, הוסיף השחקן: "אנחנו חלק מהעיר חיפה וכשמשהו קורה לעיר זה משפיע גם עלינו. השריפה בכרמל נתנה לנו קצת מוטיבציה ורצון לנצח פה היום כדי להרים את המורל של אנשי העיר חיפה".

ברק נתניה - ליאז' 67:78

ברק נתניה הצליחה להנחיל הפסד ראשון ליריבה הבלגית, שהגיעה למשחק בארץ עם מאזן מושלם וניסתה להתקרב עוד יותר לעבר השלב הבא. הקבוצה של אריק אלפסי, שהגיעה מעודדת מהניצחון בליגה על עירוני אשקלון, הציגה עוד משחק גדול באירופה לא מעט בזכות יכולת מצוינת של אדריאן בנקס (24 נקודות) ורומאו טראוויס (23).

נתניה, שהפסידה במשחק הראשון לליאז' בהפרש של שלוש, שמרה על היתרון שלה כמעט לאורך כל המשחק והייתה דומיננטית בהרבה מהיריבה הבלגית. מבחינת נתניה הרי שמדובר בניצחון שלישי רצוף במפעל, שמשפר את הסיכויים של הנתנייתים להמשיך לשלב הבא, והם בכל מקרה יכולים להיות שבעי רצון מהניצחון החשוב.

ברק נתניה עלתה בחמישייה עם אדריאן בנקס, ערן אסנטי, שמוליק ברנר, רומאו טראוויס ואלטון בראון. מייקל ג'נקינס האורח פתח במרץ רב ודאג כמעט לכל הנקודות בצד של הבלגים, אבל ברק נתניה נהנתה מדקות טובות של בנקס ובראון, שהורידו אותה ביתרון 19:22 בסוף הרבע הראשון. בנקס הפגיז שלשה וניסה לברוח בפתיחת הרבע השני, אבל ליאז' החלה לקצץ ביתרון. לאונרד מאטלה הוריד את הבלגים בפיגור שלוש, 39:36.

אלטון בראון עלה בהתלהבות לרבע השלישי וקלע את הנקודה העשירית שלו בהתקפה מתפרצת, סדריק בוזמן בצד השני הראה שגם הבלגים בעניינים. אלא שבראון כבר הצליח לעלות ליתרון 46:53 והרבע הסתיים ביתרון 51:57 למקומיים. המשחק הגדול של בנקס וטראוויס נמשך, כאשר השניים דייקו עם הזריקות שלהם מהקו. מאטלה לא ויתר והוריד לארבע, אבל טראוויס המשיך לדהור קדימה וההמשך היה בשליטת המקומיים, שניצחו 67:78.

קלעו לברק נתניה: אדריאן בנקס 24 נקודות, רומאו טראוויס 23 נקודות (11 ריבאונדים), אלטון בראון 16 נקודות (8 ריבאונדים), אוריה גור, שמוליק ברנר וכריס ווטסון 4 כל אחד, ערן אסנטי 3. הרבו לליאז': סדריק בוזמן ומייקל ג'נקינס 15 כל אחד, לאונרד מאטלה 12.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אלפסי: "אני מקווה לביטחון כזה גם בליגה"

מאמן ברק נתניה, אריק אלפסי, חגג את הניצחון, ואמר בסיום: "גם בליגה עשינו ניצחון יפה וחשוב השבוע, אני חושב שחוץ מהמשחקים מול מכבי וגליל, הקבוצה משחקת טוב בהגנה. אנחנו שומרים טוב אבל אנחנו צריכים להיות יותר משוחררים בהתקפה, לשפר אחוזים מבחוץ ובעונשין, אבל זו פעם ראשונה שהקבוצה משתתפת במפעל אירופי ויש לנו סיכוי טוב לעלות לשלב הבא. ברור שאני מקווה לביטחון כזה גם בליגה, אבל אני מקווה שהניצחונות באירופה ישפיעו גם על הליגה ונראה את זה כבר מול ירושלים".

אלטון בראון הוסיף: "לוקח זמן לקבוצה חדשה להתחבר. אנחנו צריכים למצוא את הדרך שלנו. ניצחנו את אשקלון וניצחנו היום וזה לא משנה איך אנחנו משחקים כשכרגע זה מצויין שאנחנו מנצחים. באופן אישי אני פשוט מנסה להתחבר לשאר השחקנים ויותר נוח לי במשחקים באירופה כי זה משחק יותר פיזי ואגרסיבי אבל כמובן שאצטרך גם להשתפר במשחקים בליגה הישראלית. אנחנו צריכים לשפר את ההגנה שלנו ואני חושב שבהתקפה הדברים נראים טוב. אנחנו פשוט צריכים להיות יותר יציבים בהגנה ואז גם ניראה טוב יותר. יהיה קשה בירושלים בחוץ בשבוע הבא אבל הניצחונות האחרונים שלנו הראו הרבה אופי שיש לקבוצה כך שאני מאמין שאנחנו בהחלט מסוגלים לנצח שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully