וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "אנחנו צריכים לחשוב יותר ולא עושים את זה"

מאמן הפועל ירושלים הסביר את הסיבות להפסד מול חולון. רוט: "החבר'ה נתנו מיליון אחוז". אלפסי: "ניצחון של אופי"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

אי שם במהלך הרבע השני, החלו אוהדי הפועל ירושלים להתעמת עם הסדרנים באולם הפחים, מה שהוביל בסופו של דבר למעצר של אחד האוהדים, ולנטישה מחאתית של שאר אוהדי ירושלים את האולם. בסיום הערב (ראשון), נראה שהיציאה המוקדמת של הירושלמים היתה רק לטובתם, לאחר שקבוצתם נראתה נורא מול הפועל חולון הקטנה, הפסידה 76:65, והמשיכה תקופה בינונית למדי מהשבוע שעבר. מנגד, קבוצתו של דני פרנקו ממשיכה את היכולת שלה מהמחזור הקודם, רושמת ניצחון שני ברציפות, ועם יכולת שכזו יכולים בחולון להתחיל לפנטז על כניסה אל הפלייאוף. שם, אף אחד לא רוצה להגיע לאולם הפחים.

רוט: "בטוח שנסיים למעלה"

"הובלנו פה ב-19 הפרש נגד גלבוע/גליל", אמר מאמן חולון, דני פרנקו, שגם חגג את יום הולדתו הערב. "שיחקנו מצוין והחבר'ה התחילו להיות באובר אנרגיה, אבל לא בשליטה, והפסדנו. אני חושב שלמדנו מזה". על אולם הפחים והאוהדים, שעשו לקבוצה טקס מפואר ומושקע בפתיחה, אמר המאמן בסיום: "כשאתה משחק בחולון זה אחרת, זה שונה, והיינו צריכים ללמוד להיות בשליטה. אנחנו לומדים להשתמש בסגל שיש לנו".

מי שהנהיג ביד רמה את קבוצתו אל הניצחון הוא לא אחר מאשר מורן רוט, אותו רוט שהביא את חולון אל הניצחון בשבוע שעבר. "היה משחק גדול", אמר הגארד בסיום, "הייתה אווירה אדירה והחבר'ה נתנו מיליון אחוז. היה לנו יתרון גדול, איבדנו קצת את הביטחון, אבל בסוף ידענו לשמור עליו. הייתה לנו פתיחת עונה לא קלה אבל אנחנו מוכיחים שיש לנו אופי גדול ונשמה, גם אם אנחנו לא הקבוצה הכי כשרונית בעולם". על עצמו אמר רוט: "הגעתי לשלב בקריירה שאני מרגיש מאוד שלם והרבה ביטחון. אני מרגיש שאני יכול להוביל קבוצה ואני שמח שיש לי את הזכות הזו. יש עוד עונה ארוכה ואם חשבו שאם נישאר בליגה זה הישג, אני בטוח שנסיים למעלה".

מנגד, בירושלים נראה שמתחילים להתרגל להיות בצד המפסיד, לאחר שהקבוצה רושמת הפסד שני ברציפות (הקודם היה באירופה לנימברוק). "מתחילת המשחק לא היינו מרוכזים", אמר בסיום מאמן הקבוצה, עודד קטש. "גם כשנראה היה שאנחנו במשחק, לא ביצענו את דברים שתיכננו. מגיעות כל המחמאות לחולון. לפעמים יש תקופות כאלו, אבל יש סיבות אובייקטיביות לירידה שלנו באינטנסיביות. כשיש פחות רגליים צריך לחשוב יותר וכרגע אנחנו לא עושים את זה ולא משחקים יותר חכם".

ג'ייסון ריץ' הוסיף: "אני לא מסכים שההתקפה שלנו לא עובדת. זה רק משחק אחד, לא הוצאנו לפועל דברים שאנחנו צריכים. היתה לנו תכנית משחק נכונה, פשוט לא עשינו מה שצריך וצריך לעבוד על זה, לשים לב לפרטים הקטנים. יש לנו נפילות בזמן המשחק, ואנחנו חייבים לשים לב לזה".

אלפסי: "לנצח בבאזר זה מתוק"

גם בנתניה חגגו ניצחון ביתי, אבל להם זה הלך הרבה יותר קשה. קבוצתו של אריק אלפסי היתה רחוקה מלהרשים, וניצחה רק בזכות איבוד כדור של דרור חג'ג' 5 שניות לסיום, וסל ניצחון של אדריאן בנקס בצד השני של הפרקט. החדשות הרעות מצידה של נתניה הגיעו מצידו של אורי יצחקי, שייעדר חודש נוסף בגלל פציעה בגב. "לא היה כדורסל גדול", אמר אלפסי בסיום, "היה אפילו רע מאוד, אבל אני שמח שידענו לשמור. לנצח בבאזר זה מתוק. זה היה ניצחון של הרבה אופי, לא של כדורסל, אבל זה נותן לנו אוויר".

אלפסי דיבר על על אדריאן בנקס שקלע את סל הניצחון ועל צירופו של טוני וושהאם: "אדריאן לקח את עצמו בידיים, הוא מוביל את הקבוצה קדימה. אנחנו מכירים את היכולות של וושהאם, הוא צריך להיכנס לכושר אבל אני מאמין שכשהוא ייכנס לעניינים, נראה יותר טוב".

שמוליק ברנר הסכים עם אלפסי לגבי רמת ההתמודדות: "המשחק לא היה יפה לעיניים, אבל לא אכפת לי. שמרנו היום טוב. אנחנו סובלים כרגע מחוסר ביטחון בהתקפה, וזה משהו שקורה לקבוצות. פספסנו כמה משחקים שציפינו לנצח וזה פגע בנו. מי שראה אותנו בשלישי והיום ראה שתי קבוצות שונות. זה רק עניין של ביטחון, ואני מקווה שהניצחון הזה יחזיר אותנו לעניינים בהתקפה. אנחנו הרבה יותר טובים ממה שאנחנו מראים".

מאמן עירוני אשקלון, אריאל בית הלחמי ניסה להסביר את ההחלטה במהלך האחרון: "לא הייתה הוראה ללכת לחג'ג', הוא היה נחוש לקחת את הכדור האחרון, הלכתי איתו והוא הלך מוקדם מדי לסל. הפסדנו בכדור האחרון אבל היה לנו הרבה הזדמנויות קודם. המשחק היה עצבני מאוד מטעם שתי הקבוצות, זה היה ברור שזה יפול על סל כזה או אחר. המחמאות לנתניה. אני לא יכול להיות מאוכזב מהשחקנים שלי, אני הולך איתם באש ובמים, מעולם לא האשמתי שחקן ולא אעשה את זה עכשיו.
אפשר לצאת מהמצב הזה, זה לא המחזור האחרון. לא חושבים על זה שאנחנו אחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully