וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל חולון ניצחה את הפועל ירושלים 65:76

הקבוצה של פרנקו הראתה שהיא בקו עליה כשהשיגה ניצחון ענק על קבוצתו של קטש. נתניה ניצחה בשניה האחרונה את אשקלון

במחזור הקודם הדהימה בני השרון את הליגה, כשגברה על מכבי תל אביב הלוהטת, והנחילה לה את ההפסד הראשון העונה בליגה. הערב (ראשון) הגיעה תורה של הפועל חולון להיות הסינדרלה של המחזור, כשקבוצתו של דני פרנקו המשיכה בקו העלייה שלה והדהימה את הפועל ירושלים, עם ניצחון 65:76. עירוני אשקלון היתה קרובה מאוד לנצח את ברק נתניה בקרב התחתית שהלך צמוד עד לרגע האחרון, אבל שחקניו של אלפסי השיגו ניצחון דחוק בשניה האחרונה עם 58:60, בזכות סל ניצחון נהדר של אדריאן בנקס.

הפועל חולון – הפועל ירושלים 65:76

בשבוע שעבר אחרי הניצחון השני העונה שלהם בליגה (על ראשון לציון), היו בחולון כאלה שאמרו בזהירות כי ייתכן שזה מה שהיתה צריכה הקבוצה כדי לצאת מהמשבר. שבוע מאוחר יותר, ונראה שהחותמת ניתנה באופן רשמי, כשקבוצתו של דני פרנקו היממה את הפועל ירושלים עם ניצחון גדול, תודות למשחק נהדר של ג'יימי ארנולד וחבריו, שלא רק ייתן לה אוויר בתחתית, אלא בוודאי יתרום רבות לביטחון השחקנים. ירושלים לעומת זאת המשיכה את השקיעה האיטית שלה מההפסד באירופה, כשהערב, ללא בריאן רנדל, היא נראתה ללא מנהיג. שחקניה הרבו לזרוק מחוץ לקשת (ולהחטיא), והתעוררו רק ברבע האחרון, אז כבר היה מאוחר מדי.

הקהל של חולון ערך טקס ענק ומושקע לשחקניו לפני המשחק, ונראה שבפתיחה השחקנים הגיבו היטב. היית ורוט העלו את קבוצתם ליתרון 5 מהיר. קטש מיהר לקחת פסק זמן, אבל זה לא עצר את חולון, שנכנסה לטירוף, רצה אחרי כל ריבאונד ועלתה ליתרון 2:12. ירושלים הגיבה טוב עם עמית תמיר וריץ' והצליחה להוריד את היתרון המקומי ל-4 בלבד. חולון החלה לאבד את הראש ואת הכדורים, אבל שלשות של פאוול ומלצר שמרו אותה מלפנים, והורידו אותה ביתרון 16:25 בסיום הרבע הראשון. שחקניו של קטש עלו טוב לרבע השני, אבל תשומת הלב עברה אל היציע, כשאוהדי ירושלים התעקשו לשבת במקום אסור, ועל פי אחד השוטרים ירק אחד האוהדים על אוהדי חולון. האוהד נעצר, ובתגובה עזבו בהפגנתיות אוהדי ירושלים את האולם. בינתיים על הפרקט, ניסו שחקניו של קטש לחזור למשחק, אבל ארנולד עם 7 נקודות גדולות העלה ל-12, לפני שדאוול צימק ל-44:33 במחצית.

אם היה נדמה שנפילת המתח של חולון תגיע במחצית השניה, הרי שהמארחים חשבו אחרת, ובעזרתו של הייט וארנולד טסו ליתרון 33:52. ירושלים חיפשה אך ורק זריקות ל-3 אך כולן הלכו החוצה, והמארחים עברו את קו 20 ההפרש. היתרון כבר הגיע עד 25, אבל ירושלים צימקה, ושלשה מטורפת של ריץ' מהחצי עם הבאזר קבעה 62:44 לפני הרבע האחרון. ירושלים פתחה ב-0:5 מהיר את הרבע הרביעי, אבל ארנולד עצר את המפולת עם שלשה גדולה, וחולון חזרה להוביל ב-19 הפרש. ירושלים לא ויתרה, והצליחה להוריד ל-11 בלבד, אבל רוט לקח אחריות בדיוק כמו בשבוע שעבר, והעלה ל-61:74, דקה וחצי לסיום, ונתן את האות לחגיגות של האוהדים המקומיים ביציע.

קלעו לחולון: ג'יימי ארנולד 21, רוברט היית 17 (10 ריבאונדים), מורן רוט 13 (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), קאסיב פאוול 11, ריץ' מלצר 9 (8 ריבאונדים), עמית בן דוד 2, ניר כהן 2, בריאן טולברט 1.

קלעו לירושלים: ג'ייסון ריץ' 13 (4 מ-16 מהשדה), וויל סולומון 10, משה מזרחי 9, דיון דאוול 9, סם קלנסי 7 (14 ריבאונדים), יוגב אוחיון 6, יובל נעימי 4, ליאור חכמון 4, עמית תמיר 3.

* ירושלים קלעה 6 מ-30 מחוץ לקשת ומסרה 7 אסיסטים בלבד

ברק נתניה – עירוני אשקלון 58:60

סביר להניח שבקיץ לא האמינו בנתניה שהמשחק שלהם מול עירוני אשקלון השמיני יהיה קרב בין שתי נועלות הטבלה, אך כפי שנראית קבוצתו של אריק אלפסי עד כה, בהחלט ייתכן שזהו מקומה. גם הערב לא הצליחה נתניה למצוא את הקצב שלה, והיתה קרובה מאוד לספוג הפסד לקבוצה החלשה עד כה בליגה, אבל סל ניצחון של בנקס בשניה האחרונה הושיע אותה. עם זאת, ברור שדברים הקבוצה חייבים להשתנות, אחרת חלום הפיינל פור ואפילו הפלייאוף עשוי להישאר בגדר חלום. אשקלון מצידה צריכה לבוא בטענות רק לעצמה, לאחר שאיבדה יתרון ברבע הרביעי, ולא רק שלא הצליחה להכריע את המשחק כשהיה לה את האפשרות, אלא איבדה את הכדור ונתנה במתנה את הניצחון לבנקס ונתניה.

אדריאן בנקס ושמוליק ברנר פתחו את המשחק עם האלי-אופ נהדר והעלו את קבוצתם ליתרון מהיר, אבל האורחים הגיבו טוב ועלו ליתרון 7:9 בזכות יכולת טובה של פארמר. נתניה התאוששה מעט עם נקודות של בנקס שהחזירו לה את היתרון, אבל אשקלון לחצה ועם הגנה אגרסיבית ירדה ביתרון 16:17 בסיום הרבע הראשון. ווטסון וטראוויס פתחו היטב את הרבע השני, ובריצת 2:8 העלו את נתניה ליתרון 3. המשחק הצמוד נמשך, אלא שהפעם הגיעה תורה של אשקלון לתפוס את היתרון, עם יכולת נהדרת של פארמר, וזה הוריד את קבוצתו ביתרון 30:32 בסיום המחצית הראשונה.

בנקס וטראוויס ניצלו את ההגנה הרכה של אשקלון בצבע בפתיחת הרבע השלישי והעלו את נתניה ליתרון הגבוה במשחק- 36:42. גור החזיר את המארחים לתמונה וטרנר צימק ל-2, אבל נתניה שמרה על היתרון בצד שלה, ולמרות רבע מאכזב מאוד, ירדה ביתרון 45:49 בסיום השלישי.אשקלון המשיכה את נדנדת היתרון בפתיחת הרבע האחרון עם ריצת 2:7 שהעלתה אותה ליתרון 51:52. חג'ג' עשה עבודה טובה, וחטיפה נהדרת שלו קבעה יתרון 4, אבל בנקס קבע שיוויון 58:58 בתוך הדקה האחרונה. אשקלון קיבלה את הצ'אנס לנצח את המשחק, אבל חג'ג' חדר וקיבל גג 5 שניות לסיום, ובנקס לקח את הכדור כל הדרך עד לטבעת כדי לקלוע בשניה האחרונה את סל הניצחון, ולהעניק נקודות יקרות לנתניה.

קלעו לנתניה: אדריאן בנקס 21 נקודות (11 מ-12 מהעונשין ו-6 איבודים), רומאו טראוויס 9, טוני וושהאם 5, טוני יאנגר 5, כריס ווטסון 4, אלירן גואטה 4, שמוליק ברנר 4 (7 אסיסטים), אלטון בראון 4 (7 ריבאונדים), אוריה גור 2, ערן אסנטי ואריק מקולום שותפו אך לא קלעו. נתניה קלעה 1 מ-12 מחוץ לקשת.

קלעו לאשקלון: תומאס טרל 16 נקודות, דזמון פארמר 12, ראשון טרנר 8 (12 ריבאונדים), גור פורת 6, גייב פרואיט 6, אחיעד בוקרה 5, דרור חג'ג' 4, ליאור ליפשיץ 3, דודו שמריז, ארז מרקוביץ' וג'ון ג'ייקס שותפו אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully