וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "סופו היה אדיר, הוא נתן לנו את הכוח לנצח"

מאמן מכבי ת"א החמיא לסנטר שהוביל לניצחון בקובנה, אך הוסיף: "יש עוד הרבה עבודה". היווני: "הכל מתחיל בהגנה"

מכבי תל אביב הבטיחה הערב (חמישי) את מקומה בטופ 16, לאחר ניצחון דרמטי על ז'לגיריס בקובנה בתוצאה 68:71. זה הלך קשה, במשך דקות ארוכות מכבי פיגרה והפגינה משחק איום בהתקפה, ודייויד בלאט קיבל מהספסל שלו רק 5 נקודות, כולם של דייויד בלו. אבל מכבי של העונה היא קודם כל קבוצת הגנה מצוינת, וזה מה שהוביל אותה לניצחון בליטא. מכבי כפתה על ז'לגיריס 28 איבודים, אחד מהם 10 שניות לסיום, ובזכות השמירה המצוינת רשמה ניצחון שישי רצוף ביורוליג וניצחון חוץ שלישי ברציפות.

"לפני הכל, אנחנו במכבי רוצים למסור את תנחומינו הכנים לכל משפחות ההרוגים באסון הכבד שפקד היום את המדינה, ליבנו איתכם", אמר מאמן מכבי דייויד בלאט והתייחס לאסון השריפה בכרמל, בו נהרגו 40 בני אדם. "אנו כמובן מאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים. המשחק שלנו הרבה פחות חשוב ביום כל כך קשה לישראל, אבל מבחינת הספורט עשינו ניצחון חשוב, קשה ואני חושב שגם מרשים".

"קשה מאוד לשחק כאן בקובנה, מגרש מאוד ביתי, ועובדה שהם לא הפסידו כאן עד היום", הוסיף בלאט. "ז'לגיריס היא גם היריבה הישירה שלנו על המקום הראשון בבית, לכן זה היה ניצחון כפול מבחינתנו. יש לנו עוד הרבה עבודה העונה, אבל עשינו צעד יפה קדימה".

"זה היה משחק מאוד מורכב, עם המון שינויים ומומנטומים", התייחס בלאט להחלפת היתרון מצד לצד. "היו החלטות טובות יותר ופחות של השחקנים וגם של המאמנים בשתי הקבוצות, אבל בסופו של דבר היכולת שלנו לשמור הביאה לנו את הניצחון. גרמנו להם ל-28 איבודי כדור בבית וזה מדהים כשמדובר ברמות האלה. אמרתי אחרי ההפסד לבני השרון שאנחנו לא מורידים את הראש ולא מותרים על אף משחק, וכך אכן היה, אפילו שכבר היינו כאן במצב קשה כשכל המומנטום לקראת הסיום בצד של ז'לגיריס. לא הצלחנו בשלשות, אבל את הכי גדולה צ'אקי אידסון קלע, שלשה של ווינר, כי זה מה שהוא. מי שנתן לנו את הניצחון הזה כבר ביום שני זה סופו. בכל האימונים השבוע הוא היה אדיר. הפגין בגרות, אופי ומנהיגות. הוא עודד את כולם והשקיע המון. הוא נתן לנו את הכוח לניצחון הזה".

"זה היה מאמץ קבוצתי, החברים מצאו אותי המון פעמים מתחת לסל ועזרו לי", אמר בסיום סנטר הקבוצה סופוקליס שחורציאניטיס, שבזכות דקות גדולות שלו ברבע הרביעי מכבי הצליחה למחוק את הפער מיריבתה. היווני סיים את המשחק עם 22 נקודות, והיה נהדר גם בהגנה. "התאמנתי השבוע מאוד קשה, זה מה שהמאמן בלאט רוצה ממני, והחלטתי לעבוד הכי קשה שאני יכול, כי הייתה תקופה שלא הייתי בשיאי", הוסיף סופו בסיום, "אני עובד גם הרבה על ההגנה, המאמן מסביר לנו שהכל מתחיל בהגנה. אנחנו קבוצה נהדרת, השחקנים והאנשים כאן פשוט מצוינים וכיף לנו לשחק ביחד".

במהלך הרבע הרביעי נעברה עבירה גסה על שחורציאניטיס שגרמה לכאבים בידו השמאלית. היווני זרק אייר-בול מקו העונשין והוחלף בדייויד בלו בגלל הכאבים בידו. בלו דייק, שחורציאניטיס נח מספר דקות וחזר בכוחות מחודשים. "הם עשו עלי הרבה עבירות, היד ממש כאבה לי, הרגה אותי, אבל המשכתי להיות רגוע ולקלוע מהעונשין, לחפש את הסל ואת החברים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully