וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו רוקון: "חשבנו שזה מהשריפות שמכבים מהר"

שחקן מכבי נתניה ותושב עוספיה ראה את האש מתפשטת כשיצא מביתו. פרנק רובינסון: "שולח תפילה ומביע צער על החיים שאבדו"

האסון בחיפה, בו נהרגו היום 40 סוהרים ושוטרים, לא פסח כמובן גם על עולם הספורט בצפון. ראשי מכבי חיפה נמצאים מאז שעות אחר הצהריים בקשר ישיר ורציף עם ההתאחדות לכדורגל והמשטרה בנוגע לקיום משחק הליגה של הקבוצה שאמור להתקיים ביום שבת.

בתוך כך הוציא המועדון הודעה רשמית בה נאמר: "מועדון כדורגל מכבי חיפה מרכין ראש עם הטרגדיה הכואבת בכרמל ומשתתף בצער משפחות הנספים. ביום קשה זה מכבי חיפה אינה עוסקת בשאלת קיום המשחק מול הפועל עכו ולב כולנו בשעה זו עם כוחות הביטחון וההצלה".

היריבה העירונית, הפועל חיפה, נמצאת בעצמה בעיצומן של ההכנות למשחק הליגה נגד סכנין בביתה של האחרונה והיום הודיעו אנשיה שמחר יעמדו השחקנים דקת דומיה לפני האימון המסכם, לזכרם של הנספים. כמו כן, השחקנים יענדו סרטים שחורים במשחק.

גם במכבי נתניה היה מי שהרגיש היטב את השריפה המשתוללת בצפון, כשהמאמן ראובן עטר פונה מביתו במגדים, ושחקנה הצעיר של הקבוצה ותושב עוספיה, חסיב אבו רוקון, נשאר ללון במלון שארגנה לו הקבוצה בעיר. כזכור, חלק ממוקדי השריפה נמצאים בעוספיה והכפר ניזוק קשות מהאש.

אבו רוקון, שמתפקד כמדריך נוער בבית ספר בעוספיה, תיאר את היום שעבר עליו: "בבוקר, כשיצאתי לכיוון בית הספר, ראיתי שהתחילה השריפה וזה היה באמת קרוב לעוספיה. חשבנו שזה מהשריפות האלה שתוך זמן קצר מכבים אותן, אבל כשנסעתי לכיוון נתניה ראיתי את העשן עד חדרה".

בנוגע למשפחתו שנמצאת כרגע בעוספיה ללא חשמל ומים, אמר: "דיברתי עם המשפחה. אמנם מסוכן שם מאוד, אבל הסבירו להם שכיוון הרוח הוא לכיוון האוניברסיטה ובשכונה שלנו פחות מסוכן". החלוץ לא חזר לביתו כי סגרו את הכביש, אך שמע שחלק מן ההרוגים הגיעו מכפרו: "אני מאוד מקווה שכל העניין ייגמר מהר".

בכדורסל, מנהלת הליגה החליטה לדחות את המשחק בין מכבי חיפה למכבי ראשון לציון שאמור היה להתקיים ביום ראשון. שחקנה האמריקאי של חיפה, פרנק רובינסון, כתב בדף הפייסבוק שלו: "אני שולח תפילה לכל המשפחות והחברים שפגשתי כאן בחיפה... היום היה יום טראגי ובשמי ובשם מכבי חיפה, אני רוצה להביע את צערי העמוק על החיים שאבדו...זה יום עצוב".

מאמן הכדורסל אבי אשכנזי, שמתגורר בחיפה, סיפר היום: "התחושות מאוד קשות, אנחנו יושבים בבית עם המשפחה, עוקבים אחרי הכל. היום הייתי בנסיעה עם הבת שלי מתחת לציר הזה בכביש 4, אנחנו מודאגים ומקווים שזה לא יגיע כל כך קרוב. ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר קודם שחיפה לא נמצאת בסיכון כרגע, אנחנו לא נמצאים בהערכות מיוחדת, נקווה שזה לא יגיע לשכונות הדרומיות של חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully