וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע הליגה: ווסטהאם הדהימה את מנצ'סטר יונייטד 0:4

אברהם גרנט וקבוצתו הנחילו למחזיקת הגביע הפסד ראשון העונה ועלו לחצי הגמר. גם ארסנל שם, אחרי 0:2 על וויגאן

שני משחקים התקיימו הערב (שלישי) ברבע גמר גביע הליגה האנגלי, שני משחקים שהביאו אל כר הדשא שתיים מהקבוצות הטובות ביותר שיש לממלכה להציע - מנצ'סטר יונייטד וארסנל. אלא שבעוד התותחנים עשו את המוטל עליהם ודילגו לחצי הגמר עם 0:1 נינוח על וויגאן, השדים האדומים הגיעו לאפטון פארק בהרכב משני ופגשו ווסטהאם נחושה במיוחד, שהדהימה עם 0:4 יוצא דופן והדיחה את מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות. המדורגת אחרונה בפרמיירליג, ובראשה אברהם גרנט, הציגה הערב כדורגל בלתי רגיל מול מוליכת הטבלה, וכך ממש לא נראית קבוצה מפורקת. מחר תושלם תמונת העולות לחצי הגמר, כאשר בירמינגהאם תארח את אסטון וילה לדרבי מסקרן, ואיפסוויץ' הצנועה, הקבוצה היחידה מליגת המשנה שהגיע לשמונה האחרונות, תקווה להמשיך להפתיע כשתפגוש את ווסט ברומיץ'.

אברהם גרנט מנג'ר ווסטהאם. Mark Thompson, GettyImages
מהמשחקים הגדולים בקריירה שלו. גרנט בשלג/GettyImages, Mark Thompson

ווסטהאם - מנצ'סטר יונייטד 0:4

אמת, אולי מדובר רק בגביע הליגה, ולמשחקה הערב מנצ'סטר יונייטד עלתה עם הרכב משני, ובכל זאת: אחרי זמן רב, נדמה כאילו אברהם גרנט ו-ווסטהאם סוף סוף יכולים לחייך. המומנטום שהחל בניצחון הליגה על וויגאן בתחילת השבוע נמשך גם הערב, כאשר הפטישים רשמו את נצחונם הגדול ביותר העונה, אחד הגדולים שלהם בשנים האחרונות, וקטעו רצף של שישה הפסדים רצופים למנצ'סטר יונייטד בשנים האחרונות. לא מספיק מרשים? ובכן, אחרי 23 משחקים העונה בכל המסגרות, השדים האדומים של אלכס פרגוסון חווים הפסד.

המנג'ר הסקוטי העלה, כאמור, את הרכבו השני הערב, כאשר ביצע עשרה שינויים לעומת ההרכב שפתח במחזור הליגה האחרון, עם תומאס קושצ'אק, ג'ון אושיי, ג'וני אוואנס, כריס סמולינג, פאביו, אנדרסון, דארן פלצ'ר, ריאן גיגס, גבריאל אוברטן, חאבייר הרננדז ובבה. מנגד, גרנט חסר את סקוט פארקר, אך הקפיד לעלות עם הרכב חזק ונחוש, כולל טל בן חיים וחמישה שינויים אחרים, וזה עבד. ועוד איך עבד. מזג אוויר בלונדון היה הערב קפוא ומושלג, אך העניינים התחילו להתחמם בדקה ה-22, כאשר שיתוף פעולה בין ויקטור אובינה המצוין וג'ונתן ספקטור הסתיים בהגבהה של החלוץ הניגרי ונגיחה של המגן האמריקאי שהכניעה את קושצ'אק, הקפיצה את אפטון פארק, וקבעה 0:1.

ווסטהאם לא עצרה, ובדקה ה-36 הערב המשמח של ג'ונתן ספקטור הפך חלומי, כאשר האמריקאי בן ה-24 ניצל טעות בהגנת האורחת כדי להשלים צמד - שני השערים הראשונים שלו בקבוצה - ולהכפיל את התוצאה. אלא שזה לא היה הסוף. אובינה הנפלא בישל לקרלטון קול את שערו השני בלבד העונה בדקה ה-55, ויושבי אפטון פארק התקשו להאמין. בדקה ה-66 זה כבר הפך להשפלה, כאשר אובינה, איש המשחק, השלים בישול שלישי עם כדור עומק לקול, שסובב בקלילות את ג'וני אוואנס וקבע 0:4 לא ייאמן. זו היתה גם תוצאת הסיום, שבדרך מוזרה אולי אפילו עשתה חסד עם מנצ'סטר יונייטד. זה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע עבור השדים האדומים.

מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות הולכת הביתה ברבע הגמר, וההרכב המשני ממש לא מהווה תירוץ לכדורגל החלש מאוד וההשפלה הגדולה שנחלו היום אלכס פרגוסון ושחקניו, בתבוסה הכי גדולה שלהם מזה 11 שנים. מנגד, אברהם גרנט רושם את אחד הנצחונות הגדולים בקריירה, משווה את הניצחון הגדול ביותר בהיסטוריה של ווסטהאם על מנצ'סטר יונייטד (0:4 ב-1926, 1:5 ב-1931), ומחזק, ועוד איך מחזק את מעמדו המעורער במועדון. בשבת מחכה למנג'ר הישראלי סנדרלנד בליגה, ועם רוח גבית כמו שבוודאי תהיה לווסטהאם אחרי המשחק הערב, ייתכן שמכאן והלאה גרנט וקבוצתו סוף סוף יעלו על הדרך המלך.

שחקני ווסטהאם חוגגים. Mark Thompson, GettyImages
את הערב הזה הם לא ישכחו בקרוב. שחקני ווסטהאם בחלום/GettyImages, Mark Thompson

וויגאן - ארסנל 2:0

בניגוד לשדים האדומים ארסנל דווקא עשתה את העבודה שלה הערב, כשניצחה בלי בעיות מיוחדות 0:2 את וויגאן באצטדיון האמירויות בדרך לחצי הגמר. ארסן ונגר אמנם ערך לא מעט שינויים מההרכב שניצח את אסטון וילה 2:4 בשבת והעניק הזדמנות לשוער כמו וויצ'ק שצ'סני הפולני הצעיר, אך התותחנים מצאו את הרשת בדקה ה-42 משער עצמי של אנטונין אלקראז, שנגח לשערו שלו לאחר קרן של תיאו וולקוט.

התותחנים מצאו את השני בדקה ה-67 משער של ניקלאס בנדטנר הממורמר. ואן פרסי העביר לנאסרי, שבנגיעה אחת יישר למרכז, שם חיכה החלוץ הדני שדחק מקרוב פנימה וקבע 0:2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully