וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובנטוס הודחה מהליגה האירופית

סיימה ב-1:1 עם פוזנאן והודחה מהטורניר בבושת פנים. מנ' סיטי ופ.ס.וו בשלב הבא. אריס ניצחה את אתלטיקו במדריד 2:3

ליגת האלופות פינתה השבוע את הבמה לליגה האירופית, שפיצלה את המחזור החמישי של שלב הבתים לשני ימי משחקים. היום (רביעי) התקיימו 12 משחקים, רובם במזג אוויר קשה ובמגרשים לבנים משלג. בחלק מהמקרים, כמו בגנט, זה נראה כמו הוקי קרח יותר מאשר כדורגל. במוקד עמדו כמובן הניסיונות של מנצ'סטר סיטי (מול זלצבורג) ויובנטוס (מול לך פוזנאן) למנוע התבזות ולהעפיל מבית א'. האנגלים הצליחו כשהביסו את האוסטרים 0:3, אבל הסיפור הגדול הוא הדחתה של יובנטוס מהטורניר. יובה הייתה חייבת ניצחון על הפולנים, אבל סיימה רק ב-1:1, שלא השאיר לה סיכוי תיאורטי משום שסיימה במשחק הקודם עם הפולנים בטורינו ב-3:3. יחס השערים עומד לזכות פוזנאן, וכך המועדון האיטלקי המפואר חווה הערב פרק עגום בהיסטוריה שלו, כשלא צלח את שלב הבתים במפעל האירופי המשני בחשיבותו.

אתלטיקו מדריד, הזוכה מהעונה שעברה, ניסתה לעלות לשלב הבא מבית ב' בעזרת ניצחון על אריס סלוניקי, אולם ספגה הפסד ביתי מפתיע מהיוונים בתוצאה 3:2. גנט ושלומי ארבייטמן רשמו ערב גדול כשניצחו 0:1 את לבסקי סופיה, ושמרו על סיכוייהם לעלות לשלב הבא.

בית א'

לך פוזנאן - יובנטוס 1:1

יובה מוכת הפציעות הגיעה למגרש הקפוא בפולין עם תקווה לניצחון ראשון בליגה האירופית לאחר ארבע תוצאות תיקו רצופות, אבל נשלחה בבושת פנים הביתה, והעלה את הפולנים לשלב הבא. יובנטוס הגדולה, המפוארת, הנשגבת, לא הצליחה לעבור שלב בטורניר המשני בחשיבותו ביבשת, וגם הרכש שביצעה בקיץ לא שיפר אותה. הביאנקונרי רשמו את בשלב הבתים הזה את אחד הפרקים העגומים בספר ההיסטוריה עב הכרס של המועדון. שלג כבד ירד בפתיחת המשחק, ואכזבה גדולה ירדה על יובה, כשכבר בדקה ה-12 ארתום רודנבס נגח כדור קרן מתוך תיבת החמש וקבע 0:1 לפוזנאן. בדקה ה-22 מוחמד סיסוקו היה יכול להשוות ליובה, אבל לא השתלט על הכדור בתוך תיבת החמש הפולנית ואיפשר להגנת המארחים להרחיק לקרן. בדקה ה-37 שוער פוזנאן הדף רע כדור חופשי שבעט אלסנדרו דל פיירו, אולם היה מספיק זריז כדי להדוף את הכדור החוזר שבעט אליו וינצ'נזו יאקווינטה מחמישה מטר. בדקה ה-37 סימונה פפה בעט מתוך הרחבה, אבל הכדור טס החוצה ויובה ירדה למחצית בפיגור של שער. יובה פתחה את המחצית השנייה בלחץ על הפולנים, ובדקה ה-52 כדור שטוח שבעט סימונה פפה פספס את מסגרת השער. בדקה ה-70 דל פיירו נגח מחמישה מטר כדור שהוגבה מצד ימין, אבל הכדור חמק ליד הקורה. יובה לא הפסיקה להחמיץ, והרגישה שהזמן אוזל והליגה האירופית נוזלת לה מבין האצבעות. בדקה ה-84 הצדק סופסוף נעשה כשיאקווינטה קיבל כדור עומק ברחבה וגלגל בסיבוב פנימה כדי לקבוע 1:1.

מנצ'סטר סיטי - רד בול זלצבורג 0:3

אחרי עוד תוצאת תיקו מאכזבת בליגה, הסיטיזנס מגיעים לליגה האירופית כשחובת ההוכחה מוטלת עליהם. אי העפלה מבית כזה תגרור מבוכה גדולה וביקורות נוספת כלפי המאמן רוברטו מאנצ'יני. דויד סילבה בטוח שמנצ'סטר סיטי תיראה אחרת. "יש הבדל בין המשחקים באירופה לאלו בליגה", הסביר הספרדי. "בליגה הקצב יותר מהיר ובאירופה המאבקים יותר אסטרטגיים. יש יותר דגש על הטקטיקה, אבל אני חושב שמצבנו טוב עד עכשיו". פאבלו זבאלטה ויאיא טורה עשויים לחזור להרכב, כשבמועדון כבר מסמנים את חודש דצמבר כקריטי ביותר שלהם העונה. היריבה של סיטי, רד בול זלצברג, עדיין לא ניצחה העונה במפעל, אך מחזיקה בסיכוי קלוש לעלות וחייבת את שלוש הנקודות אחרי שתי תוצאות תיקו מול יובנטוס. המארחים שלטו מן הפתיחה והפעילו לחץ על שער האוסטרים. בדקה ה-18 סיטי מימשה את יתרונה כשזבאלטה הרים מצד שמאל ומריו באלוטלי בעט וולה ממרכז הרחבה פנימה, וקבע 0:1 לאנגלים, תוצאה שנשמרה עד להפסקה. סיטי פתחה בסערה את החצי השני, כשבאלוטלי ואדם ג'ונסון הגיעו למצבים בתוך הרחבה. בדקה ה-65 פטריק ויירה בעט כדור לשער זלצבורג, שהוסת לכיוון באלוטלי לאחר שפגע במגן האוסטרים, והחלוץ האיטלקי גלגל בנחת מול שער ריק וקבע 0:2 למנצ'סטר סיטי. בדקה ה-79 אדם ג'ונסון פרץ מצד שמאל, עבר שלושה אוסטרים ובעט ברגל ימין לפינה הרחוקה. 0:3 לסיטי, משער ענק של ג'ונסון.

בית ב'

רוזנבורג - לברקוזן 1:0

הגרמנים מוליכים את בית ב' עם 11 נקודות, והמאמן יופ היינקס יכול להיות מרוצה מההעפלה. רוזנבורג הייתה זקוקה לניצחון כדי להישאר בתמונה, אולם כשלה מול המדורגת שלישית בגרמניה. הגרמנים הפעילו לחץ מן הפתיחה, ובאו על שכרם בדקה ה-35 כשסידני סם השתלט על כדור מחוץ לרחבה, הסתובב ובעט פצצה לקורה ופנימה, כדי להעלות את לברקוזן ל-0:1. עד להפסקה המארחים לא מצאו את קבוצתו של יופ היינקס וירדו בפיגור למחצית. בדקת הפתיחה של המחצית השנייה רוזנבורג כמעט והשוותה, אולם הנגיחה של פריסה חולצה מהקו על ידי שחקן הגנה גרמני. הנורבגים לא מצאו את הרשת הגרמנית, וסיימו את הערב בהפסד ביתי.

אתלטיקו מדריד - אריס סלוניקי 3:2

זוכת הליגה האירופית אשתקד הייתה צריכה לנצח כדי להתאושש מההפסד הביתי לאספניול בליגה ומהביקורות בעקבות ההתפרעות של המאמן קיקה סאנצ'ז פלורס, אולם במקום ניצחון שיחזיר את הביטחון, היא ספגה הפסד שרק מערער אותו. אריס סלוניקי, שניצחה את אתלטיקו 0:1 ביוון, בדרך כלל מתקשה מאוד במשחקי החוץ, וגם בליגה הקבוצה של הקטור קופר מקרטעת, אבל בוויסנטה קלדרון היא פרחה מחדש. כבר בדקה ה-2 אריס עלתה ל-0:1 אחרי שאחד משחקני אריס השתלט על הדיפה רעה של שוער אתלטיקו דויד דה חאה ובעט למשקוף, סרחיו קוקה הספרדי עט על הריבאונד והמשיך פנימה. אתלטיקו התעשתה מהר וכבר בדקה ה-12 השוותה ל-1:1 כשדייגו פורלאן עט על כדור שבעט סימאו לקורה, וכבש מקרוב. בדקה ה-16 המהפך הושלם וההמונים בוויסנטה קלדרון קפצו לשמיים כשקון אגאורו קיבל מסירת עומק וגלגל שטוח לפינה הרחוקה, כדי להעלות את הקולצ'ונרוס ל-1:2. אתלטיקו המשיכה לשלוט בשדה אך לא תרגמה זאת לשערים וירדה להפסקה ביתרון מינימלי. אריס כמעט והבקיעה שער עצמי בדקת הפתיחה של המחצית השנייה. בדקה ה-50 הכשיל אלברו דומינגס את לזארידיס ברחבה ואריס קיבלה פנדל. סרחיו קוקה בעט חזק למרכז והיוונים השוו ל-2:2. המפגש הזה לא הפסיק להפתיע, ובדקה ה-81 אריס עלתה ל-2:3 סנסציוני לאחר שהגנת אתלטיקו לא הצליחה להרחיק כדור קרן, ולזארידיס בעט פנימה.

בית ג'

גנט - לבסקי סופיה 0:1

במחזור הקודם של הליגה האירופית הבקיע שלומי ארבייטמן את שער הבכורה שלו במדי גנט וסייע לקבוצתו להשיג ניצחון ראשון במפעל. מאז הספיק החלוץ הישראלי להוסיף למאזנו שער אחד בגביע ועוד שניים בליגה, ולתפוס מקום בהרכב. מול לבסקי סופיה עמוסת הצרות הייתה לו ולחבריו הזדמנות לשכלל את שיתוף הפעולה בהתקפה ולהשאיר לעצמם סיכוי להעפיל לשלב הבא, והם אכן עשו זאת עם ניצחון. המגרש היה לבן לחלוטין בשל השלג הכבד שירד בבלגיה, ובדקה ה-7 שלומי ארבייטמן כמעט וכבש עבור גנט, כשבעט מזווית קשה והכדור הורחק על ידי ההגנה הבולגרים מהקו. המגרש התכסה שלג וקשה היה להבחין בקווי המגרש, אולם בכל זאת המשחק נמשך, למרות שמגרש הכדורגל נראה לחלוטין כמו מגרש הוקי קרח. בדקה ה-54 ארבייטמן בעט כדור חזק מרחוק, אבל שוער לבסקי מירטב היה במקום. בדקה ה-71 ארבייטמן עט על כדור שהדף מירטב, ובעט מתיבת החמש תוך כדי החלקה כדור שעבר מעל לשער הבולגרי. בדקה ה-76 הצדק נעשה וגנט עלתה ל-0:1 משער של פרננדו וואלאס, שבעט מקצה הרחבה לפינה הרחוקה, שטוח ופנימה.

ספורטינג ליסבון - ליל 0:1

תיקו היה מספיק לפורטוגלים כדי להבטיח עלייה, אבל הם רצו את כל שלוש הנקודות מול הקבוצה אותה ניצחו במחזור הראשון בצרפת, והשיגו אותן. בדקה ה-28 ספורטינג עלתה ליתרון 0:1 כשכדור קרן הגיע לפולגה שבעט חזק לפינה הרחוקה. ליל החלה ללחוץ בעקבות השער שספגה, ובדקה ה-43 סנדג'ו נגח מקרוב והחטיא את המסגרת, והפורטוגלים ירדו ביתרון למחצית. ליל לחצה לאורך כל המחצית השנייה והגיעה למספר מצבים ליד שערו של רוי פטרישיו, אבל לא מצאה את הרשת.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

בית ז'

זניט סנט פטרסבורג - אנדרלכט 1:3

האלופה הרוסית הטרייה לא התקשתה סמיוחד מול הבלגית, שהייתה במקום השני ערב המחזור. זניט ניצחה 1:3 ושמרה על מאזן מושלם גם לאחר המחזור החמישי, בעוד אנדרלכט ירדה למקום השלישי והסתבכה מפני שא.א.ק אתונה, שניצחה הערב, מוליכה עליה בשלוש נקודות.

זניט עלתה ליתרון בדקה ה-12, כשמסירה של מיגל דני מצאה את אלכסיי איונוב, שנותר מול השוער האורח סילביו אליאה פרוטו ובעט פנימה כדי להעלות את אלופת רוסיה הטרייה ל-0:1. זניט מצאה גם את השני בדקה ה-65, כשבישול נוסף של דני הגיע לאלכסנדר בוחארוב, שנותר לבד מול השוער ולא התקשה להכניע אותו בדרך ל-0:2. הבלגים הצליחו לצמק כשנגיחה של רוצ'ה קאנו מצאה את הרשת וקבעה 1:2. זניט לא הורידה את הרגל מהגז וקבעה 1:3 בדקה ה-89 כשהפעם הכובש הוא שאבלוס הושטי.

היידוק ספליט - א.א.ק אתונה 3:1

א.א.ק אתונה קיבלה הערב מתנה מזניט וניצלה אותה עד תום. היוונים ניצחו 1:3 את היידוק ספליט בחוץ והעלו את מאזן הנקודות שלהם לשבע, לעומת ארבע של אנדרלכט.

א.א.ק הצליחה לכבוש ראשונה בדקה ה-51 כשמאריו מאלוקה ביצע עבירה על נייתן ברנס בתוך הרחבה. איגנסיו סקוקו ביצע את הפנדל מצוין וקבע 0:1. השני של היוונים הגיע בדקה ה-61 כשקרן סקוקו מצאה את מונולאס קוסטאס, שהגיע לפינה הקרובה ונגח חזק פנימה, 0:2. הקרואטים שלחו הרבה שחקנים קדימה ומצאו את השלישי בדקה ה-84 כשמתפרצת נגמרה בשער של איסמעל בלאנקו. ספליט עוד צימקה ל-3:1

בית ח'

אודנסה - חטאפה 1:1

חטאפה, שרק בשבת השחילה שלישייה לסביליה, ידעה שרק ניצחון ישאיר אותה בתמונת העלייה אבל לא הצליחה לעמוד במטרה לאחר שספגה שער בדקה ה-90. אודנסה השיגה שוויון ששלח את שתי הקבוצות הביתה. הספרדים פתחו טוב במגרש הקפוא בדנמרק ועלו ליתרון בדקה ה-17, כשהגבהה של מנואל אורטיז מצאה את פדרו ריוס חופשי והאחרון נגח בקלות פנימה וקבע 0:1 לספרדים. חטאפה נותרה שלישית, אך נצמדה ליאנג בויז עם שש נקודות ותחכה לראות מה יעשו השוויצרים. אודנסה הצליחה לאזן בדקה ה-90 משער של האנס הנריק אנדרסן.

יאנג בויס ברן - שטוטגרט 2:4

עמנואל מאיוקה. זוכרים אותו? חלוץ מכבי תל אביב עד הקיץ האחרון, כבש היום צמד לזכות הקבוצה השוויצרית במצב של 2:2, הוביל אותה ל-2:4 והיה שווה הרבה מאוד לקבוצה שלו. יאנג בויז שיפרה את מאזנה לתשע נקודות והבטיחה את עלייתה לשלב הבא, לאחר שלא נבהלה גם מדחייה של חצי שעה בפתיחת המשחק בשל השלג הכבד שירד.

יאנג בויז עלתה ליתרון בדקה ה-35 כשדויד דגן קיבל מסירה מחוץ לרחבה, הסתובב ובעט לחיבורים בעיטה נפלאה שלא השאירה סיכוי למרק ציגלר. שטוטגרט הצליחה לאזן בדקה ה-51 כשמהלך קבוצתי הגיע לפאבל פוגרבניאק שדחק מקרוב וקבע 1:1. בדקה ה-68 הצליחו הגרמנים להשלים את המהפך משער של סוון שיפלוק לאחר בישול של מאורו קמוראנסי.

יאנג בויז לא התייאשה ומצאה את השוויון בדקה ה-78 כשסאטר ביצע מהלך אישי יפה ובעט לפינה הרחוקה בדרך ל-2:2. יאנג בויז הצליחה להשלים את המהפך בדקה ה-85 כשעמנואל מאיוקה קיבל כדור עומק מאחורי קו ההגנה ובעט מקרוב לפינה הרחוקה ופנימה, 2:3. דקה חלפה ומאיוקה כבש את השני שלו כשדחק מקרוב וקבע 2:4.

בית ט'

סמפדוריה - פ.ס.וו איינדהובן 2:1

ההולנדים שמרו על מאזן נקי מהפסדים עם ניצחון חוץ מרשים, שסגר לחלוטין את סיפור הבית. פ.ס.וו איינדהובן, לה יש 13 נקודות, ומטאליסט חרקוב עם 10, עולות לשלב הבא, בעוד סמפדוריה ודברצן הולכות הביתה.

ג'יאמפאולו פאציני העלה את סמפדוריה ל-0:1 בדקה ה-45, לאחר שרטו ציגלר הגביה לו מאגף שמאל והחלוץ האיטלקי זינק ונגח כדור שהוסת משחקן הגנה לחיבורים. פ.ס.וו מצאה את השוויון בדקה ה-51 כשהגבהה של איברהים אפלאי מצאה את אולה טויבונן חופשי לחלוטין והוא נגח פנימה וקבע 1:1. ההולנדים הצליחו לכבוש גם את השני בדקה ה-90, דקה לאחר ההרחקה של גואיגו מארילונגו, כששוב זה היה טויבונן שכבש ושלח את סמפ הביתה.

מטאליסט חרקוב - דברצן 1:2

הקבוצה האוקראינית הקטנה הצליחה לרשום הערב הישג מכובד כשהבטיחה את עלייתה לשלב 32 האחרונות ועוד עשתה את זה עם סטייל משער של דניס אוליניק בדקה ה-88.

דברצן הפתיעה כשעלתה ל-0:1 ממש עם העלייה למחצית השנייה, כשפטר צביטקוביס דחק מקרוב פנימה לאחר בישול של זולטן קיס. בדקה ה-56 הצליחה האורחת לאזן לאחר שער עצמי של אדם בודי. חארקוב מצאה את השני בדקה ה-88 כשדניס אוליניק כבש לאחר ערבוביה ברחבת דברצן, וקבע 1:2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully