וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים הפסידה לנימבורק 73:67

קבוצתו של קטש הציגה משחק התקפי חלש ונכנעה לננו גינזבורג ואפיק ניסים (13 נק'). ריץ' קלע 22 למפסידים. צפו בתקציר

ברני ארדוב

צפו בתקציר המשחק באדיבות רשות השידור
http://www.iba.org.il/
עריכת וידאו: דורון שטיין

שישה נצחונות רצופים של הפועל ירושלים בכל המסגרות הגיעו הערב (שלישי) לסיומם, כאשר קבוצתו של עודד קטש נכנעה בצ'כיה 73:67 לנימבורק במסגרת המחזור השלישי של שלב הבתים ביורוקאפ. האדומים מעיר הבירה הגיעו למשחק מעודדים משני נצחונות על ריגה וקאחסול עד כה במפעל, בידיעה שניצחון נוסף הערב ישים אותם עם רגל וחצי בשלב הבא, אלא שההפסד קצת טורף את הקלפים מבחינת ירושלים: נימברוק עולה למאזן של 1:2, בדיוק כמו זה של קטש וחבורתו, ובהנחה שקאחסול תנצח את ריגה בהמשך הערב, תהפוך תמונת העליה למירוץ תלת-ראשי.

המשחק נפתח בקצב איטי מאוד מצד שתי הקבוצות, שסבלו מאחוזי קליעה חלשים. ג'ייסון ריץ' היה פחות או יותר היחיד שתפקד בשורות ירושלים במחצית הראשונה, אלא שבהמשך, כמו שאר חבריו לקו האחורי, גם הוא נחלש. ייתכן והלחץ הפיזי הגדול מתחיל להשפיע על האדומים, שסובלים גם כך מרוטציה מקוצרת וחלקם - וויל סולומון, יוגב אוחיון ובריאן רנדל, שהרבו לשחק בשבועות האחרונים - נראו עייפים לפרקים, ולא הצליחו לשחזר את היכולת המצוינת של משחקי העבר.

בתחילת הרבע השלישי אמנם עלתה ירושלים ל-37:45 - יתרונה הגדול במשחק - אלא שמשם והלאה היא פשוט נתקעה, ונימבורק ניצלה זאת כדי לבצע מהפך. הקבוצה שמונהגת על ידי ננו גינזבורג ועוזרו, אורן עמיאל, הציגה שיתוף פעולה התקפי יפה, שהבליט בעיקר את צמד מיודענו אפיק ניסים וטריי סימונס. הקומבו-גארד הישראלי שוב הוכיח כי הוא שחקן התקפה מצוין, וכמוהו גם השוטינג גארד האמריקאי, אקס הפועל ירושלים למי ששכח, איפס את הידית בדיוק ברגעים החשובים, ועזר לקבוצתו לעלות לפער דו-ספרתי. ירושלים עוד הצליחה לחזור ולצמק ל-67:63, אך לא יותר. המושבה הישראלית בצ'כיה רושמת ניצחון ביתי יפה, ומראה שהכדורסל הישראלי חי ונושם, גם בגולה.

מהלך המשחק

קטש העלה בחמישיה את וויל סולומון, יוגב אוחיון, ג'ייסון ריץ', סם קלנסי ובריאן רנדל. מנגד אפיק ניסים התכבד בנקודות הראשונות של המארחת, ולאחר שריץ' העלה את ירושלמים ל-3:7 הצ'כים חזרו ועלו ל-11:12, וזו גם היתה תוצאה הרבע הראשון, בו קלעה ירושלים 33 אחוז ל-2 נקודות, ו-0 מ-5 מחוץ לקשת.

קלנסי התחיל היטב את הרבע השני והעביר את היתרון לצד הירושלמי, אלא שהצ'כים רצו ל-0:7 והוליכו 15:19, ולאחר מכן 18:24. ירושלים הגיבו בריצת 0:10 משלה, בראשות ריץ' ושחקני הספסל - משה מזרחי, ליאחר חכמון ודיון דאוול, ועלתה ל-24:28. עד סיום המחצית דייק ניסים עם ג'אמפ מחצי מרחק, והוסיף ליי-אפ בשניה האחרונה של הרבע, אלא שעם הירידה לחדרי ההלבשה עמד היתרון הירושלמי על 31:34.

רנדל ואוחיון, שלא ממש בלטו במחצית הראשונה, פתחו כמו שצריך את הרבע השלישי וירושלים עלתה ליתרונה הגבוה ביותר עד אותו רגע - 37:45. ניסים ירד לספסל וחזר ממנו עם שלשה שהעלתה את מאזנו האישי ל-11, ושתי שלשות רצופות של סימונס השלימו את המהפך והעלו את נימבורק לפתיחת הרבע האחרון ביתרון 53:55.

ניסים קלע את הנקודות הראשונות של הרבע האחרון, ירושלים נתקעה בהתקפה, ונימבורק עלתה ל-53:59, 7:30 דקות לסיום. המארחת המשיכה לשמור היטב, השלימה ריצת 0:13, ולפתע זה 53:63 לצ'כים. בשלב הזה ירושלים סוף סוף התעוררה, כאשר ריץ' ורנדל צימקו ל-67:63 בלבד, דקה וחצי לסיום. ריץ' לקח את ההתקפה הבאה על עצמו אך איבד, ומנגד קלעו מייק לזלי ולדיסלב סוקולובסקי נקודות קריטיות, שלמעשה הבטיחו את הניצחון הצ'כי, ואיבוד נוסף של ריץ' שלל את שארית הסיכוי שהיה לירושלים לחזור למשחק.

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: ג'ייסון ריץ' 22 (6 אסיסטים), וויל סולומון 11 (4 איבודים), סם קלנסי 10, יוגב אוחיון 9, (6 אסיסטים, 4 איבודים) בריאן רנדל 7, דיון דאוול 3, משה מזרחי 3, ליאור חכמון 2.

הרבו לנימבורק: טרה סימונס 18 (3 מ-10 ל-3), אפיק ניסים 13 (5 מ-14 מהשדה, 5 ריבאונדים), לדיסלב סוקולובסקי 13, ולדימיר סטימאץ' 12 (11 ריבאונדים).

* ירושלים איבדה 17 כדורים לעומת 12 אסיסטים

* האדומים קלעו ב-45 אחוז ל-2 נקודות ו-64 אחוז מהקו

* נימברוק, לעומת זאת, קלעה 6 מ-21 בלבד מחוץ לקשת, ומסרה 9 אסיסטים בלבד מתוך 30 סלי שדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully