וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: גלבוע/גליל הפסידה 95:86 למאריופול

שחקניו של ליובין לא הסתדרו עם דימיטריוס אלכסנדר, שהפגיז 31 נקודות באחוזים מצוינים והם נותרים עם ניצחון אחד בלבד

מגד גוזני

צפו בתקציר המשחק באדיבות רשות השידור
http://www.iba.org.il
עריכת וידאו: דורון שטיין

משהו לא עובד בהפועל גלבוע/גליל עליון ולמרות שני ניצחונות הליגה האחרונים של הקבוצה הצפונית, היא נראתה הערב (שלישי) אומללה בהפסד למאריופול 95:86, שהשאיר את הקבוצה על ניצחון אחד בלבד ביורוקאפ. בשבוע הבא תפגוש פעם נוספת את היריבה האוקראינית, שנראתה לפחות ברמה אחת מעל האלופה הישראלית, שחייבת להתחזק לפחות ברכז אחד ובעיקר לשפר את משחק ההגנה שלקה בחסר.

גל מקל שחקן גלבוע/גליל עליון (ימין) מול פרד האוס שחקן מאריופול (שמאל). מגד גוזני
ברוב דקות המשחק ההגנה של גלבוע/גליל נראתה רע. מקל נאבק בהאוס/מגד גוזני

זה התחיל עם פתיחה מדהימה של מאריופול, שקלעה כמעט בכל הזדמנות שהייתה לה. דימיטריוס אלכסנדר, ששיחק במכבי חיפה, הפועל ירושלים וגליל עליון, קלע באחוזים מצוינים וסיים משחק גדול עם 31 נקודות, כשבצד הישראלי הבולטים היו בעיקר השחקנים הישראלים, כשהזרים לא נתנו תפוקה מספקת. דגן יבזורי, שלא פתח בחמישייה, היה הבולט אצל גלבוע/גליל והמשיך עם הפגזת השלשות שלו, כשהפעם היו לו שש כאלה, אך 18 הנקודות שהוא קלע היו רחוקות מלהספיק.

גלבוע/גליל עליון נראתה רע מאוד בהגנה במשך 40 דקות, התקשתה לבצע עצירות בהתקפה של האוקראינים, אבל כדי להעפיל לשלב הבא ביורוקאפ, הקבוצה של ליובין תהיה חייבת להשתפר וללחוץ. גם העובדה שהמשחק נדד פעם נוספת למלחה לקח מהקבוצה הצפונית נקודות חשובות, שכן 50 הצופים שהגיעו לאולם הירושלמי התקשו להרים את המוראל של גלבוע/גליל. בכל מקרה, בקבוצה מקווים שעד המשחק הבא בבית מול דויטה זאגרב, תוכל הקבוצה לארח באולם הביתי, ואז אולי הקבוצה גם תיראה טוב יותר.

מהלך המשחק

הפועל גלבוע/גליל עליון פתחה עם ג'ק מקלינטון, גל מקל, רודני גרין, עידו קוז'יקרו וטיילר ווילקרסון. מאריופול עלתה עם ראמל קארי, כריס אואנס, דימיטריוס אלכסנדר, מקסים פוסטוזבונוב ופרד האוס.

מאריופול פתחה את הרבע הראשון בסערה עם שמונה נקודות רצופות, בניצוחו של דימיטריוס אלכסנדר שקלע ארבע מהן. גלבוע/גליל התעוררה מיד אחרי פסק זמן שהזעיק ליובין כשהכניס את וורן קרטר שהכניס מחץ בהתקפת האלופה הישראלית. אלא שהאוקראינים הסתדרו היטב עם ההגנה המקומית, כאשר אלכסנדר צלף שלשה ובהמשך פרד האוס העלה את ההפרש לשבע והמשיך לחגוג בצבע של גלבוע/גליל. הרבע הראשון הסתיים ב-18:26 למאריופול.

דגן יבזורי, שעלה מהספסל בשלהי הרבע הקודם, הפציץ שלשה בפתיחת הרבע השני. גלבוע/גליל העלתה את רמת המשחק שלה כשמקל ויבזורי (עם עוד שלשה) כפו שוויון 28:28 ארבע דקות בתוך הרבע. דווקא בדקות הטובות מאריופול הפציצה שלוש שלשות כשלאכסנדר (שתיים מהן) עלה ל-18 נקודות והאוס צלף גם הוא מחוץ לקשת בדרך ל-40:49 לאורחים במחצית.

אם לא די בהתעללות של הרבע השני, האוקראינים המשיכו לדהור קדימה ואלכסנדר הפגיז שלשה נוספת שהעלתה אותם ל-14 בשלב מוקדם של הרבע. הפער רק הלך וטפח ומי שניסה לעצור את זה היה ווילקרסון שהטביע נהדר. גלבוע/גליל המשיכה בשלל האיבודים וההחטאות שלה בעוד כריס אואנס העלה כבר ל-17. ההגנה באותן דקות של המארחים נראתה אומללה וגם בהתקפה גלבוע/גליל התקשתה לייצר סלים קלים. יבזורי הצליח להוריד את גלבוע/גליל בסיום הרבע בפער 71:59.

גלבוע/גליל עלתה לרבע האחרון במחשבה שאפשר לחזור למשחק. עידו קוז'יקרו קלע את שתי הנקודות הראשונות שלו והוריד את ההפרש לחד ספרתי. יבזורי עם עוד שלשה חשובה ומקלינטון עם עוד שתיים הורידו לחמש בלבד שלוש דקות בתוך הרבע. אלא שדווקא אז אלכסנדר צלף עוד שלשה, החמישית שלו במשחק. בשלב הזה התקשתה גלבוע/גליל לייצר עצירות ואיפשרה לפוסטוזבונוב להעלות ל-13. מכאן גלבוע/גליל כבר איבדה את האמונה ולא הסתדרה עם האורחים, שהשיגו ניצחון ראשון ביורוקאפ 86:95.

סטטיסטיקה

להפועל גלבוע/גליל עליון: דגן יבזורי 18 נקודות (6 מ-11 מהשלוש), וורן קרטר 16, רודני גרין 14, גל מקל 11 (11 אסיסטים), ג'ק מקלינטון וטיילר ווילקרסון 9 כל אחד, עידו קוז'יקרו 5, אבישי גורדון 4. שיחקו ולא קלעו: ליאו ליונס ואבי קזרנובסקי.

הרבו למאריופול: דימיטריוס אלכסנדר 31 (5 מ-7 מהשלוש, שישה ריבאונדים), פרד האוס 20 (7 ריבאונדים), מקסים פוסטוזבונוב 17, כריס אואנס 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully