וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה מחצה את ריאל מדריד 0:5

צ'אבי (10), פדרו (18), וייה (55, 58) וג'פרן (91) העניקו לקטלאנים את אחד מנצחונותיהם הגדולים בתולדות הקלאסיקו

השבעה במאי, 2008. ריאל מדריד מוחצת בסנטיאגו ברנבאו 1:4 את יריבתה השנואה ברצלונה בתום הצגה ענקית. מאז עברו שנתיים וחצי, שנתיים וחצי בהן ברצלונה השתלטה באופן מוחץ, נוצץ ומדהים על סצנת הכדורגל הספרדי, שנתיים וחצי בהן הקטלאנים ניצחו פעם אחר פעם במעמד הקלאסיקו. הערב (שני) קיבלו חובבי הקבוצות תשובה חד משמעית לזהות הקבוצה הטובה ביותר בספרד, כאשר תצוגת תכלית בלתי נשכחת של ברצלונה סידרה לה ניצחון חמישי ברציפות במשחק הגדול בתבל: 0:5 יוצא מן הכלל, אותו לא ישכחו יושבי הקאמפ נואו בזמן הקרוב. האמת? קשה להאשים אותם. צ'אבי (10), פדרו (18), וייה (55, 58) וג'פרן (91) העניקו לקטלאנים את אחד מנצחונותיהם הגדולים בתולדות הקלאסיקו, ובארסה חולפת על פני ריאל בצמרת הליגה הספרדית בדרך הכי אלגנטית שאפשר לדמיין.

שחקן ברצלונה צ'אבי הרננדז חוגג שער. רויטרס
ישר לספרי ההיסטוריה. צ'אבי חוגג/רויטרס

ערב נעילת המחזור ה-13 בספרד ניצבה בגאון ריאל מדריד בפסגת הליגה, עם יתרון נקודה על ברצלונה ומאזן מדהים של אפס הפסדים ב-19 משחקיה העונה. אם מוסיפים לכך את היוקרה, הכבוד, הפרספקטיבה ההיסטורית, המאץ'-אפ המסקרן בין ז'וזה מוריניו ופפ גווארדיולה על הקווים, הקרב בין שני הכוכבים הגדולים של הכדורגל העולמי בדמות לאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו - כל אלה ייצרו בילד-אפ ענק, שאמור היה להוביל לאחד ממשחקי הקלאסיקו הגדולים בהיסטוריה. בפועל, ייתכן שזה בדיוק מה שהיה - אלא שלקאמפ נואו הרועש והגועש הופיעה הערב רק קבוצה אחת, וממש לא קוראים לה ריאל מדריד.

אבות רבים היו לניצחון הענק של ברצלונה הערב. אל השחקנים נגיע עוד מעט, אך לפני כן חובה להחמיא לפפ גווארדיולה, שמעולם לא הפסיד לריאל מדריד בקאמפ נואו - לא כמאמן, לא כשחקן - והוא ממש לא התכוון שהפסדו הראשון יהיה דווקא הערב. גווארדיולה הכניס בשחקניו רוח אדירה, שבאה לידי ביטוי עם לחץ גדול ופתיחה מוחצת: האלופה הספרדית שלטה בלי שום בעיה במרכז המגרש, פירקה שוב ושוב את הגנת הבלאנקוס, ובדקה ה-18 הראה לוח התוצאות בקאמפ נואו 0:2 מדהים לברצלונה.

ריאל מדריד נכנסה להלם, וגם ז'וזה מוריניו לא הצליח להוציא אותה ממנו בחדרי ההלבשה. הבלאנקוס יצאו למחצית השניה שבורים ומפורקים, ברצלונה הריחה דם והגיבה בהתאם: אחרי מחצית ראשונה בינונית, לאונל מסי הצטרף לחגיגה עם צמד בישולים גדולים לדויד וייה שקבעו 0:4 עצום בדקה ה-58. מיותר לציין שמשם והלאה ריאל מדריד כבר ממש לא ידעה כיצד לחזור, ברצלונה החלה להתמסר עם משולשים ועקבים במרכז השדה, והלבנים נותרו עם עצבים גדולים, ושום דבר מעבר לזה. כריסטיאנו רונאלדו, שפשוט לא הורגש הערב, עמד במרכז מרבית המהומות, ובדקה ה-92, שניות לאחר שג'פרן קם מהספסל כדי לשים את הדובדבן על הקצפת, הורחק סרחיו ראמוס ברגע שסימל יותר מכל את משחקה של ריאל מדריד הערב: כסחנות ותו לא.

ברצלונה מדהימה עם משחק שייכנס הישר לספרי ההיסטוריה, חוגגת את נצחונה הגדול ביותר בקלאסיקו מאז 1994, כובשת מחדש את פסגת הטבלה, ומוכיחה מעל לכל ספק: נכון להיום, בליגה הספרדית יש קבוצה אחת - אחת בלבד - שהיא מעל כל האחרות. ריאל מדריד, לעומתה, רושמת את הפסדה הראשון העונה, אחרי 19 משחקים רשמיים בכל המסגרות, אך המשחק הערב היה הרבה יותר מאפס נקודות. לא ברור כיצד מוריניו ושחקניו יתאוששו מהערב הזה.

אריק אבידל, ברצלונה, מסמן חמישייה לכריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד. GettyImages
חמישייה לפרצוף שלך. אבידל מוסר ד"ש לרונאלדו/GettyImages

מחצית ראשונה

דקה 6 - לאונל מסי הפתיע את קסיאס עם בעיטה קשתית ומסובבת מזווית אלכסונית בתוך הרחבה, שוער נבחרת ספרד כבר נכנע אלא שהכדור נהדף על ידי הקורה. נסיון נפלא של הארגנטינאי.

דקה 10 - גול! אנדרס אינייסטה הכניס כדור ענק לצ'אבי, שהצטרף לרחבה ועם טאץ' גדול מהאוויר הכניע את קסיאס. 0:1 יפה לברצלונה.

דקה 12 - אוזיל מסר לדי מריה, שהימר על בעיטה חזקה ממש מתוך הרחבה, ואלדס הדף היטב לקרן.

דקה 18 - גול! דויד וייה פרץ יפה באגף שמאל והעביר כדור רוחב שטוח, קסיאס לא הצליח לעצור ופדרו ניצל זאת כדי להבקיע מקרוב. 0:2 לברצלונה.

דקה 31 - הרוחות החלו להתחמם: כדור חוץ הגיע לידיים של גווארדיולה. רונאלדו התעצבן על כך שמאמן ברצלונה משך את הזמן בהחזרת הכדור ודחף אותו קלות, מה שהוביל למהומה, חילופי דחיפות ומילים בין שחקנים רבים משתי הקבוצות. הפורטוגלי קיבל כרטיס צהוב, המשחק חודש כעבור כדקה וחצי.

דקה 35 - רונאלדו סובב כדור חופשי מ-25 מטרים ופספס את הקורה במספר סנטימטרים.

דקה 41 - סוף סוף מסי: הכוכב הארגנטינאי עבר שני שחקנים במבצע אופייני, אך הבעיטה החזקה חלפה מעל השער.

מחצית שניה

דקה 48 - מבצע טיפוסי של מסי נהדף על ידי הגנת הבלאנקוס. הריבאונד הגיע אל וייה, שבעט מזווית קשה אך נעצר על ידי סרחיו ראמוס, שחיכה על קו השער והציל גול בטוח.

דקה 52 - מסי הכניס כדור עומק גדול לצ'אבי, ששוב הצטרף מצוין להתקפה והגיע ב-1 על 1 מול קסיאס, שהדף היטב. צ'אבי הגיע גם לריבאונד, אך בעט לרשת החיצונית.

דקה 55 - גול! הקטלאנים ממשיכים בהשפלה: מסי, שפתח את המחצית השניה בסערה, שוב הפליא עם כדור עומק נפלא לוייה, שמעמדת נבדל לא התקשה להכניע את קסיאס. 0:3 מדהים לברצלונה.

דקה 58 - גול! לא ייאמן. כדור מדהים של מסי שוב השאיר את וייה לבד לגמרי מול קסיאס, חלוץ נבחרת ספרד השתמש בשפיץ כדי למצוא שוב את הרשת. 0:4 נדיר.

דקה 77 - מבצע קבוצתי נאה נוסף של ברצלונה הסתיים ברגליו של בויאן קרקיץ' המחליף, שבעט חזק אך נעצר אצל קסיאס.

דקה 91 - גול! שיתוף פעולה בין המחליפים בויאן וג'פרס הסתיים בכדור רוחב של הראשון אותו המשיך השני בקלילות אופיינית פנימה. 0:5 בלתי נשכח.

דקה 92 - העצבנים של שחקני ריאל מדריד שברו שיאים. סרחיו ראמוס החל לדחוף ולבעוט בקרלס פויול וצ'אבי, וראה את הכרטיס האדום המוצדק. סיום עגום לערב עגום במיוחד של הבלאנקוס.

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדס, אריק אבידל, דני אלבס, קרלס פויול, ג'רארד פיקה, סרחיו בוסקטס, צ'אבי (סיידו קייטה, 87), אנדרס אינייסטה, פדרו (ג'פרן, 87), לאונל מסי, דויד וייה (בויאן קרקיץ', 76).

הרכב ריאל מדריד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, מארסלו (אלברו ארבלואה, 60), ריקרדו קרבאליו, פפה, צ'אבי אלונסו, סמי חדירה, מסוט אוזיל (לסאנה דיארה, 46), אנחל די מריה, כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה.

שחקן ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
לא נעים. לא נעים בכלל. רונאלדו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully