וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר זכה בגביע המאסטרס

הפנומן השוויצרי הציג טניס חלומי וניצח 3:6, 6:3, 1:6 את רפאל נדאל, המדורג מספר 1 בעולם, בדרך לזכייה חמישית בתואר

קבלו אותו, הוא שוב כאן ובגדול. רוג'ר פדרר זכה הערב (ראשון) בטורניר סיכום השנה של ה-ATP אחרי ניצחון 3:6, 6:3, 1:6 על רפאל נדאל. מעבר להכל ועוד לפני שנעבור לסטטיסטיקות: יש אמירה אחת ברורה שיוצאת מאולם ה-O2 בלונדון הערב, והיא שהפנומן השוויצרי עדיין כאן ובענק. פדרר הציג ככל הנראה את המשחק הכי טוב שלו השנה ואולי אפילו בשנתיים האחרונות עם תנועה מדהימה, אגרסיביות יוצאת דופן וחוכמה שהזכירה את הימים הגדולים שלו וזכה בניצחון מוצדק, שהיה הראשון שלו על הספרדי מאז מאי 2009.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי (ימין) עם רפאל נדאל טניסאי ספרדי. Julian Finney, GettyImages
תמונה למזכרת. נדאל ופדרר/GettyImages, Julian Finney

אי אפשר לבוא בטענות לשור ממאיורקה, שהיה פשוט נפלא הערב, אך כנראה שכשפדרר בזון הוא עדיין פשוט בלתי ניתן לעצירה. בטח במשטח המהיר בתוך האולם, אותו נדאל הודה שהוא לא מחבב במיוחד. נדאל אפילו הצליח לדייק באחוז מדהים (77) בהגשות הראשונות, אך ביום בו פדרר נראה כל כך דינמי ואגרסיבי, אפילו זה לא עזר למדורג מספר אחת בעולם. נראה שפדרר יגיע לאליפות אוסטרליה שוב כפייבוריט, ולא כמי שתלוי ביכולת שנדאל או כל טניסאי אחר מציג, כמו שהיה בווימבלדון ובאליפות ארצות הברית השנה. אחרי גמר אדיר כמו זה, מי בכלל יכול לחכות לשנה הבאה?

הבטחנו סטטיסטיקה? בבקשה: לפדרר זו זכייה חמישית בטורניר לאחר שזכה בעבר ארבע פעמים בטורניר (2003, 2004, 2006, 2007). בנוסף, הפך השוויצרי לטניסאי השלישי ב-41 שנות המפעל שמשלים זכייה חמישית. השניים הקודמים שעשו זאת היו לנדל וסמפראס. כמו כן, פדרר הצליח להניף את הגביע בשלוש ערים שונות, יוסטון, שנגחאי ולונדון, וגם הפך בגיל 29, ארבעה חודשים ו-18 ימים לשחקן השני הכי מבוגר שזוכה בתואר אחרי אילייה נאסטסיה הרומני. המפגש הערב היה ה-22 בין שני הטניסאים הטובים בעולם וה-18 מתוכם שהוא בגמר, כשנדאל הוביל עד הערב בגמרים 5:12 וניצח בשישה מתוך שבעת המפגשים האחרונים. פדרר שמר על מאזן מושלם מול נדאל בשלושה מפגשים באולם ושיפר את המאזן מולו לשמונה ניצחונות מול 14 הפסדים.

* בגמר טורניר הזוגות שנערך מוקדם יותר ניצחו דניאל נסטור וננאד זימוניץ' את מאהש בופאטי ומקס מירני 6:7, 4:6 וזכו בטורניר.

מהלך המשחק

פדרר פתח את המשחק בצורה אגרסיבית ונחושה והצליח לזכות במשחקון הראשון על האפס בדרך ל-0:1. נדאל לא נלחץ ושמר גם על ההגשה שלו בלי להפסיד נקודה. נדאל היה הראשון לקחת נקודה על הגשת היריב, אך זה ממש לא הלחיץ את השוויצרי, שהגיב בבקהנד אינסייד-אאוט וזכה במשחקון בדרך ל-1:2. נדאל היה דמויננטי במשחקון ההגשה הבא שלו ואיזן ל-2:2. השניים המשיכו לשמור על חבטות ההגשה שלהם עד למצב בו הוביל פדרר 3:4. השוויצרי הצליח להשתלט על המשחקון ולהשיג שבירה אחרי ההזדמנות הראשונה. במשחקון לאחר מכן, הצליח פדרר לשמור על ההגשות שלו בדרך ל-3:6.

שני הטניסאים הטובים בעולם פתחו את המערכה השנייה בצורה די דומה לזו שנפתחה הראשונה כששניהם שומרים על ההגשות עד למצב בו הוביל הספרדי 1:2. פדרר הגיש, אך נקלע לפיגור 40:15. בדיוק בזמן הזה הצליח פדרר להפעיל לחץ על נדאל ולזכות בנקודה, אך הספרדי זכה בנקודה הבאה ועלה ל-1:3. נדאל עמד בלחץ במשחקון הבא ועלה ל-1:4. מאותו הרגע היה די ברור שאנחנו הולכים למערכה השלישית וכך היה כששניהם שמרו על ההגשות בדרך ל-3:6 לנדאל.

נדאל לקח את הנקודה הראשונה על ההגשה של פדרר במערכה השלישית, אך השוויצרי התאושש, ביקר ברשת והציג אגרסיביות אדירה בדרך לזכייה בארבע הנקודות הבאות ובמשחקון הראשון. פדרר עלה אגרסיבי גם במשחקון הבא, אך נדאל זכה במשחקון אחרי נקודה אדירה, אולי הגדולה במשחק אחרי שנתן ספין פנטסטי לדרופ שוט של פדרר. נראה ששני הטניסאים עלו למערכה השלישית בטירוף מוחלט. פדרר זכה במשחקון הבא בדרך ל-1:2 והעביר את הלחץ לנדאל. הספרדי הוביל כבר 15:40 במשחקון ההגשה שלו, אך פדרר עם תנועה אדירה חזרה ליתרון, שם נכנס לרשת וזכה בנקודה נוספת בדרך ל-1:3. השוויצרי היה פשוט בלתי ניתן לעצירה, שבר את נדאל פעם נוספת וזכה במערכה בתוצאה 1:6.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי (שמאל) עם רפאל נדאל טניסאי ספרדי. Julian Finney, GettyImages
התואר ה-66 בקריירה ואחד המרשימים שבהם. פדרר עם נדאל/GettyImages, Julian Finney

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully