וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שון פייגה: "לא מתרגש ממה שקורה בקוריאה"

כדורעפן מכבי ת"א בעבר ממוקד בהצלחה עם קבוצתו הדרום קוריאנית ומנסה להסתגל אט אט לחייו החדשים והמרתקים. ראיון

"אין הבדל בין מה שקורה בארץ לבין מה שקורה כאן עם צפון קוריאה, אמנם המקום שהופצץ לא רחוק באופן יחסי, אבל אני לא מתרגש ולא חושב כלל על העניין", כך אמר לאתר איגוד הכדורעף שחקן נבחרת ישראל ומכבי תל אביב לשעבר, שון פייגה, שנמצא כבר ארבעה חודשים בדרום קוריאה ועורך הכנות אחרונות לקראת פתיחת העונה בליגה המקומית עם קבוצתו החדשה העונה לשם המעניין: Seoul Woori Capital Dream Six.

פייגה (22, 2.02) הוא השחקן הזר היחיד בקבוצה, מצב שמחד מקשה עליו, במיוחד לאור הקשיים בתקשורת, מצד שני עוזר לו לממש את מטרתו העיקרית בגינה החליט לעבור למזרח הרחוק: "אני קודם כל רוצה להתקדם ולשפר את המשחק כדי שאוכל לשחק ברמות הגבוהות באירופה. אני מרוצה, למרות התנאים שנראים קיצוניים למי שמגיע מהספורט הישראלי. אני נמצא במסגרת שפועלת מ-8:00 בבוקר ועד שעות הערב המאוחרות, אנחנו אוכלים יחד שלוש ארוחות ביום, מתאמנים בין פעמיים לשלוש. פה אני יכול להתרכז בכדורעף נטו, וזו כמובן דרך נהדרת לצבור ניסיון ולהשתפר כדי לעמוד במטרה שלי בעתיד - לשחק באירופה.

"מכיוון שאני הזר היחיד", הוסיף פייגה, "הציפיות ממני גבוהות במיוחד. אני אמור להיות הכי טוב בכל אימון כשכל הנחתה חייבת להיות פצצה, אני חייב להציג יכולת גבוהה בכל מהלך, יכולת שתראה כי אני שחקן החיזוק של הקבוצה העונה. כל טעות באימון מובילה לצעקות וגערות של המאמן, אבל אני עומד בקצב והכי חשוב לומד לחיות עם האווירה ששונה מאוד מהאווירה בארץ".

פייגה מסמן את הפלייאוף בליגה כמטרה: "יש כאן חגיגה גדולה סביב הכדורעף ויש ציפיות גבוהות מאיתנו. אמנם את תקופת ההכנה לקראת העונה אנחנו עורכים באולם אימונים קטן יחסית שלשמחתי נמצא מרחק הליכה מהבית, אבל המשחקים נערכים בארנה נהדרת בה 5,500 מקומות ובכל משחק האולם מלא, כשרוב הצופים מצוידים בחולצות ואביזרי עידוד".

פייגה: "אין בתוכניות שלי חזרה קרובה לישראל"

מאז שהגיע פייגה לעיר, המונה כ-10 מיליון וחצי תושבים, הוצמד אליו מתורגמן שמלווה אותו במשך כל היום. את התקשורת עם השחקנים והמאמן מבצע שון באמצעותו: "התרגלתי לכך, למרות שזו בעיה להבין את הצעקות של המאמן גם כשהמתורגמן מנסה להעביר אליי מסר. מתחשבים בי בכל ארוחה ודואגים לי למזון שאני מעדיף ולארוחות מפנקות. אני נמצא במסגרת מאוד מיוחדת מצד אחד, אבל מאוד תובענית מצד שני. כל טעות באימון עלולה להוציא אותי מהשישייה ועל טעויות באימונים שחקנים משלמים מיד באותו הרגע".

במכבי תל אביב, עימה זכה בשלושה דאבלים רצופים, שיחק פייגה בתפקיד המנחית, אבל בקבוצה הקוריאנית עבר לעמדת הקבלן ונראה שהוא התאקלם בעמדה המיועדת לו בקבוצה: "בארבעת החודשים האחרונים שיפרתי מאוד את משחק ההגנה שלי, אני טועם את המשטח כמו שבחיים לא טעמתי", התבדח פייגה.

למרות המרחק הרב, השחקן ממשיך לעקוב אחר הליגה הישראלית וכמובן אחרי קבוצתו לשעבר, שהודחה השבוע בסיבוב הראשון של גביע CEV. "מקווה שמכבי תצליח גם העונה בליגה והלוואי גם באירופה", אמר ולשאלה האם רואה את עצמו חוזר בקרוב מנוסה יותר למכבי ת"א ענה: "יצאתי לקוריאה כדי להצליח ולפתח את הקריירה בחו"ל. אין בתכניות שלי חזרה קרובה לכדורעף בישראל, אני אחזור בסיום העונה בכדי להצטרף ולתת את כל כולי לנבחרת".

  • עוד באותו נושא:
  • שון פייגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully